Gå til innhold

Hvordan ta av brakett bak socket på MSI k8n?


Raphaug

Anbefalte innlegg

hei..

 

Sliter med å få av den braketten bak socket på mitt hovedkort.

Hovedkortet er et MSI K8N Neo Platinum s754,

og braketten er noe àlla dette: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AJ00172

 

Jeg skrudde først av den plastik rammen rundt socket, og da skal egentlig støtteplaten slippe, men den ville ikke.

Jeg prøvde å bruke litt makt, men dog satt den.

 

Fikk høre av noen at jeg skulle prøve å varme hk med feks. en hårføner, så det skulle slippe lettere, men har ikke prøvd enda(har ikke føner :blush: )

 

Hvis noen vet hvordan jeg kan få den av så tar jeg gjerne imot tips!

 

Mvh

 

Raphaug, Carl Oscar :)

 

 

EDIT: Denne havnet visst litt feil? evt. hovedkort? :blush:

Endret av Raphaug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg sier: vær forsiktig! :nei: jeg har selv brukt makt og tatt av plata på mitt k8n neo da jeg satte på vannkjøling. den plata sitter noe innmari fast med dobbeltsidig tape. jeg dro av lakken og ødela flere printbaner da "halve" hovedkortet mitt satt fast i limet. jeg kjøpte nytt kort og modda heller festet med med noen korte avstandsstykker.

Lenke til kommentar
Satt med samme problemet på samme hovedkort!

De har limt den godt på.

 

1 min og 2 med hårfønner så kom den.

 

Prøv litt og litt så du ikke brenner noe.

Ta tak med en tang på siden av platen, i kanten der og dra til.

 

jeg sier: vær forsiktig!  jeg har selv brukt makt og tatt av plata på mitt k8n neo da jeg satte på vannkjøling. den plata sitter noe innmari fast med dobbeltsidig tape. jeg dro av lakken og ødela flere printbaner da "halve" hovedkortet mitt satt fast i limet. jeg kjøpte nytt kort og modda heller festet med med noen korte avstandsstykker.
,

 

 

Ah, endelig respons!

 

Skal ta med hårføneren til søstra mi(kanskje hun overlever en dag uten den) og prøve imorgen!

 

Sitter den plata så hardt at jeg må bruke både hårføner å tang?

 

Sykt at MSI blodfester bakplaten sin..

Lenke til kommentar
jeg sier: vær forsiktig! :nei: jeg har selv brukt makt og tatt av plata på mitt k8n neo da jeg satte på vannkjøling. den plata sitter noe innmari fast med dobbeltsidig tape. jeg dro av lakken og ødela flere printbaner da "halve" hovedkortet mitt satt fast i limet. jeg kjøpte nytt kort og modda heller festet med med noen korte avstandsstykker.

:p Installerte vannkjøling her om dagen selv på dette hovedkortet. Jeg sleit også med dette.

 

Skruene som fulgte med til å feste vannkjøleblokken min passet ikke, så jeg prøved å fjerne den. Prøvde med litt makt, men det gikk ikke (jeg turte ikke bruke mer makt). Jeg løste mitt problem med å ta fram drillen å lage noen hull som passet :whistle: ...

 

Nå går alt så mye bedre :thumbup:

Lenke til kommentar

Da jeg skulle ha av plata for å sette på vannkjøling brukte jeg noen svært skarpe små knivblader som jeg dyttet sakte inn mellom "tapen" og hovedkortet. Etter en del behandling med dette gikk platen lett av.

Det tar litt din, og man bør ikke stresse når man gjør det..

 

Eller vil jeg anbefale hårføner, som selvsagt er det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...