Gå til innhold

Første review av half life2 - 95%?


Anbefalte innlegg

ja, gameplayet er elendig sugent etter en dag.

Er folk som liker det også...tror det har litt med hva man forventa. Jeg fikk det jeg forventa og litt til ut av gameplayet i doom3, dog kan jeg forstå at noen forventa noe annet og ble skuffa av den grunn. Men doom3 er fortsatt et kjempespill(min subjektive mening seff), som jeg håper på at half-life2 også kommer til å bli.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skyt meg hvis gameplayen på hl 2 blir dårligere enn doom 3.Tror jeg spilte 4-6 timer på doom 3,da fikk jeg nok.Har det innstalert,men spiller det aldri..

*Finner fram plasmakanonen*

 

Neida, tror ikke du trenger å være redd for det :p

Jeg har ikke spilt Doom III, men etter det jeg har hørt er det bare noe slik som dette:

 

Drep 1000 monstre på veien til punkt A

Gå til punkt B (drep 500 monstre) for å få en nøkkel til dør på punkt A

Finn ut på punkt B at du må en liten tur (ja, 900 monstre til) til punkt C

Gå tilbake til punkt A (du verden, hadde jeg ikke drept monstrene her da?) og lås opp døren (Oi, var det så mange monstre på den andre siden?)

 

Som sagt, dette er bare det jeg har hørt. Kan noen bekrefte/avkrefte det?

Jeg avkrefter!

 

Doom3 er som dette

Gå strake veien uten noen form for valg av vei, eller lys, til punkt A (slutten) og drep et par hundre fiender på veien, men aldri mer enn 3-4 av gangen på skjermen, og 90% av de er av typen imp.

 

Ang. HL2 - Det var vel ingen som ga noen spesifikk score var det vel? Var vel bare en som tippet. Hele tråden var jo bare for å annonsere at de har en review i neste utgave av bladet sitt.

Lenke til kommentar
Om Doom III fikk over 90% bør seriøst Half-Life 2 få 100% for å være underholdende.

Hvordan vet du det uten å ha spilt spillet?

Han har jo sikkert spilt Doom 3 og mislikt det, ergo må HL2 være mye bedre for at han skal like det.

Jeg fikk inntrykk av at han likte Doom 3 veldig godt, og ettersom Doom 3 "kun" fikk 90% bør Half-Life 2 få 100%, fordi det er underholdene. En vurdering kun tatt ut i fra skjermbilder og videoer.

Var ikke det jeg mente.

 

Mente at hvis et spill (Doom III) klarer å få over 90% i omtale og samtidig være et så enormt kjedelig spill så bør Half-Life 2 få en mye bedre omtale.

Lenke til kommentar
Var ikke det jeg mente.

 

Mente at hvis et spill (Doom III) klarer å få over 90% i omtale og samtidig være et så enormt kjedelig spill så bør Half-Life 2 få en mye bedre omtale.

Nå ER det jo ikke alle som syntes at Doom III er kjedelig. Men jeg er enig med deg - Half-Life bør få mer.

Lenke til kommentar

Doom3 er ett spill med dårlig gameplay slik det var ment. Enig.

Doom3 er ett spill med middels bra gameplay som SS/slakte-spill, om man bare kjører rette musikken til.

Første SS spillet jeg hadde det litt gøy med. (+ DP - let the bodies hit the floor)

 

At hl2 skulle fått mer enn 95% høres villt ut, men kanskje. HovedklUet er vel at doom3 aldri skulle hatt så høy score.

Endret av genesis
Lenke til kommentar
Det er plotet til en del spill, men noen spill, som Half Life, har faktisk en fengene story midt inne i det hele, ikke sånn at "Du har strandet på en base på en av Mars' måner, en portal har åpnet seg og styggedommer bokstavelig talt renner nedover veggene. OBJECTIVE: Overlev."

Hmm.. La oss på HL. Ett forsøk går feil, en portal til en annen planet åpner seg. Trykk på bryter F før åpne dør D. Skyt ørten monster på veien. Noen likheter?

 

Storyen til HL var ikke mye fengende. Ganske standard Sci-Fi plott....

Lenke til kommentar

Tar aldri tidlige review'er seriøst. Det er mange spill jeg har forandret mening om etter å ha spillt det en liten stund. Ta f.eks Black&White, det ble utropt til Game of the Year av de tidligste anmelderne, men de som faktisk tok seg tid til å spille det fant ut at det fort ble kjedelig.

 

Doom3 var akkurat slik jeg hadde forventet. id Software sa jo at de skulle gå tilbake til røttene med D3. Det var mørk, creepy og hadde mange mange imper. Doom 1&2 hadde jo ikke akkurat en dyp historie. At det ikke var LoTR-stil over D3-storyen kom heller ikke overraskende.

Lenke til kommentar
Half-Life 2 burde få over 90 % bare for manipulatoren  :yes:  :thumbup: Mest geniale våpenet ever  :cool:

Enig :D

 

Nå ER det jo ikke alle som syntes at Doom III er kjedelig. Men jeg er enig med deg - Half-Life bør få mer.

... HVIS det faktisk er bra ;)

 

Selfvølgelig, men hvis det ikke er bra, så vet jeg om hundretusener av spillere som blir veeeldig sint...

 

Det er plotet til en del spill, men noen spill, som Half Life, har faktisk en fengene story midt inne i det hele, ikke sånn at "Du har strandet på en base på en av Mars' måner, en portal har åpnet seg og styggedommer bokstavelig talt renner nedover veggene. OBJECTIVE: Overlev."

Hmm.. La oss på HL. Ett forsøk går feil, en portal til en annen planet åpner seg. Trykk på bryter F før åpne dør D. Skyt ørten monster på veien. Noen likheter?

 

Storyen til HL var ikke mye fengende. Ganske standard Sci-Fi plott....

 

Jeg må helt ærlig egentlig si meg enig i det, men jeg syntes at storyen egentlig er grei, vet ikke hvorfor. Men det Sci-Fi spillet med best story som jeg har spilt er uten tvil HALO! :w00t:

 

Gleder meg 2'eren :D

 

Ut ifra alle film klippa jeg har sett så kan jeg ikke skjønne noe annet en at det burdte bli 90-95% karakter på gamerankings (satser på 97% da, endelig første plass)

 

nå så leder fortsatt The Legend of Zelda: Ocarina of Time  med beste plassering ,med 96.9% da, så vi satser på 97%

 

Tviler ikke, Legend of Zelda: OoT er og blir det beste spillet noensinne. Kanskje ikke grafikkmessig, men den slår alt i story. ELSKER det spillet :love:

Endret av ProZaC
Lenke til kommentar
O/T  si meg, får HL2 samme systemkrav som Source?  / O/T

Source er ikke et spill. Source er selve spillmotoren som de har laget HL2 i. du kan ikke si at Source har noe systemkrav. Er sikkert mulig å lage PacMan i Surce som kan spilles på temmeligt gamle maskiner :)

Han mente vel CS: Source, mange jeg kjenner bruker bare forkortelsen "Source" om css også...

 

Jeg tror at css vil få en simplere grafikk (teoribasert delvis på beta-testing og logisk tenkning) enn HL2, slik at blant annet gameplayet vil gå raskere...

Vegger vil være mattere, og mer udetaljert, og det er jo selvfølgelig ikke samme muligheter til å flytte p nært sagt ALT, slik som på HL2...

 

Men ellers vil nok css' grafikk bli mer eller mindre lik HL2 sin, ja.

Lenke til kommentar
Jeg må helt ærlig egentlig si meg enig i det, men jeg syntes at storyen egentlig er grei, vet ikke hvorfor. Men det Sci-Fi spillet med best story som jeg har spilt er uten tvil HALO! :w00t:

 

Gleder meg 2'eren :D

 

DU er ikke den eneste som synes HALO historien var RÅ!

Det synes jeg er den beste spill historien noensinne.

 

Får statse på at HL2 nesten er på linje...

Lenke til kommentar

Som nevnt er ikke HL-historien særlig orginal i seg selv, det er mer måten historien blir fortalt på. Følger en ikke skikkelig med når en spiller kan en miste viktig informasjon. Er ganske mange som fortsatt lurer på hva som egentlig skjedde på Black Mesa (HL1), og flere som stadig oppdager nye detaljer av både historien og "gjemt" humor når de spiller spillet igjen x antall ganger. Er dette som er så bra synes jeg personlig :) Gjenspillingsverdien er viktig når en betaler såpass mye for spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...