Gå til innhold

G556E Vifte Støy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Jeg har nettopp fått green556e, akkurat samme specs, bortsett fra at du har dvd brenner. ER m.a.o. kjempe fornøyd! Har ikke hatt problemer med viftestøy. bruker teleslynge koblet til hodetlf porten. Klokkeren lyd!

 

Anbefaler deg å høre med multicom om det kan skyldes dvdbrenneren. Mulig den har litt høyere støyfaktor.

Prøv å spille et krevende spill en stund, skru av all lyd og rapporter tilbake :D

Hmm. Jeg har ikke latt meg affisere av bråket. Pc-en min bråker i høyeste laget når installlerer spell, ellers er den ganske så lydløs. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm. Har hatt en G556E i nesten 2 måneder nå. Inntil nylig har den vært lydløs (ingen viftestøy) ved bruk av programmer som MS Word, Opera o.l. Men etter at jeg installerte EZ FireWall/Antivirus har vifta begynt å gå selv når ingen programmer kjører. Dette gjelder selv etter at jeg senere avinstallerte nevnte EZ-applikasjoner. Vet derfor ikke hva som er årsaken. Men det er litt plagsomt å sitte på lesesaler nå, siden lydnivået varierer hele tiden. Er det noen andre som har erfaringer med dette? Vil gjerne ha den tilbake til den gode, gamle støyfrie perioden...

Lenke til kommentar

OK. Skal teste SpeedswitchXP. Som sagt så går vifta nå selv om ingen applikasjoner kjører. Kan ikke se at det er noen prosesser som bruker CPU-en i noen stor grad heller. Skulle også installere Motherboard Monitor 5, men den måtte ha navnet på hovedkortet, som jeg ikke har liggende. Heller ikke lett å finne på nettet. Vet du hva det heter, Noldus?

 

Edit: SpeedswitchXP gir meg forøvrig ingen informasjon om CPU load eller speed.

Endret av Fusheeker
Lenke til kommentar

nei, jeg vet ikke hvilket hk det er. har prøvd aida, men til ingen nytte.

får håpe noen andre kan hjelpe oss med det :)

 

når det gjelder speedswitch må du inn på options og krysse av cpu speed real time calculation og read cpu load.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

Ja, det funker som bare det. Var vel akkurat det jeg lette etter. Takk så mye! Nå gjelder det bare å finne noe tilsvarende for harddisken... :)

 

Edit: Det jeg synes er litt merkelig, er at maskinen for noen uker siden selv kjørte "dynamic switching", uten noe behov for tredjepartsappliasjoner som SpeedswitchXP... Lurer på hvorfor dette forsvant.

Endret av Fusheeker
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...