Gå til innhold

Nytt hovedkort sammen med gammel XP


Vegard87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å starte innstalasjonen på vanleg måte og velge å reparere istaden for å formatere. Husk å sette cd rom som boot og trykk ein tast bare fyrste gongen i innstalasjonen. Ikkje gjer det for kvar restart for da blir du sittende LENGE

 

Edit: Men det beste er ein ny fresh install.

Endret av Ulvestad
Lenke til kommentar

Du kan prøve å kjøre en reparering, det gjør du ved å boote med XP plata, ikke velg ASR, men vent til du kommer lengre inn i innstalleringa, da spør XP om du vil reparere eksisterende innstallasjon eller om du vil innstallere på nytt.

 

Dette er en nødløsning, og det er ikke sikkert det vil funke med bytte av HK. Spesielt ikke dersom det er annet chipsett på det. Uansett er det bare en nødløsning.

 

Ta backup av det du trenger og innstaller OS på nytt. Det er lettest og det vil gi deg minst problemer av alle løsninger...

 

Mvh

 

Raimop

Lenke til kommentar
Sitter og snakker med en kompis som lurer på dette også... Hvordan kan man "reparere" den eksisterende installasjonen slik at driverne passer til det nye kortet?

 

:)

Fatter ikke hvorfor folk er så glade i win xp installen sin..

Jeg for min del hater min med en gang den er eldre enn 1 dag.

Finnes ikke noen bedre følelse enn følelsen av en helt ny windows installasjon. :D

Lenke til kommentar

Alternativt kan du lage en ny hardware-profil (høyreklikk my computer, properties, hardware). Start opp disken på den nye profilen og du slipper problemet med feil ide-kontroller (i de fleste tilfeller iallefall).

 

Det som skjer når man lager en ny profil, er at windows nullstiller drivere og slikt og finner de på nytt for den nye profilen. Skulle alt skjære seg, kan du starte opp med disken og den gamle profilen på det forrige hovedkortet ditt.

 

Det beste er dog uansett og reinstallere fra bunn av, men haster det eller du har lagt inn mye kan dette fungere tilfredstillende

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Byttet hovedkort i går. (asus a7v133 til msi k8n platinum)

 

Benyttet Moving XP for å slippe å installere windows XP på nytt.

Dette gikk helt greit. Litt kødd med skjemkortdriver etterpå. Etter rep. av XP, så det ut som om både Omegadriver og Windowsdriver var installert.Brukte litt tid på å avinstallere disse, før reinstallering av Omegadriver.

 

Anbefaler derfor å avinstallere skjermkortdriver før bytte av hovedkort.

 

Måtte installere XP og alle programmer på nytt for ca. 1 mnd. siden, og er rimelig fornøyd med å slippe å gjøre dette på nytt.

 

Denne helgen skal jeg flashe mitt 9800pro til 9800xt. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...