Gå til innhold

Netshop sin kundeservice


Anbefalte innlegg

Hva angreretten angår, så er det jo klinkende klart at dersom noe er synlig brukt og derfor ikke kan selges som nytt, kan ikke angreretten benyttes.

Vel nå er det LOV å prøve en vare , dermed er den "synelig" brukt i og med at du MÅ bryte forseglingen for å prøve varen.

Nå tenkte jeg mest på skraper, støv på vifte, etc da. Det er ikke vanskelig å legge et kort som ser nytt ut i en ny antistatisk pose og selge det som nytt, men i det øyeblikk det ser shabby ut, er historien en helt annen.

Jepp, har du "brukt" det så lenge at viften er nedstøvet så har du ikke bare prøvd det , og riper bør det ikke være , men merker etter skruene i skruehullene kan forekomme , det må jo monteres .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, har du "brukt" det så lenge at viften er nedstøvet så har du ikke bare prøvd det , og riper bør det ikke være , men merker etter skruene i skruehullene kan forekomme , det må jo monteres .

Joda, greit nok, men det overordnede hensyn er at butikken må kunne selge varen som ny - ellers kan ikke angreretten benyttes. Dette i henhold til uttalelse fra Forbrukerombudet.

Lenke til kommentar

Leter man finner man vel noe å klage på hos alle, synes det er bra at webshops får skryt på samme måte som de får pepper når de er sløve. Vi er forbrukere og vi vil bruke pengene våre der de er interessert i å tjene dem. Ikke så vanskelig å forstå det

 

edit:whoops, leste bare førstesiden, innlegget ble liksom ikke i harmoni med resten av side 3. :cry:

Endret av SweetD
Lenke til kommentar
Siden Netshop vil ha tilbakemeldinger - her er min tilbakemelding for pakken jeg fikk i dag:

 

Fikk et BRUKT Connect3D Radeon X800 Pro. Kan ikke være mye brukt (nesten ikke støv på viften) - men alt av kabler osv lå hulter i bulter i esken, forsegling på den antistatiske posen er revet opp og den antistatiske posen er skrukkete og det er tydelig at kortet har vært tatt inn og ut av posen!.

 

Når man kjøper NYTT skjemkort til nesten 4000,- så forventer man NYTT i ny forbakning uten brutt forsegling!

 

Har sendt mail til Netshop om dette så får vi se om de lever opp til sitt rykte om god kundeservice.

Fikk mail fra Netshop nå (på en Lørdag faktisk!):

 

Heisan !

 

Dette høres veldig rart ut, vi selger ikke brukte varer som nye men legger de på demolager. Vi har heller ikke hatt noen angrefrister el.l. på slike kort, så det er ikke kommet i retur til oss fra kunde i hvertfall.

 

Men; det hender vi åpner kort for kunder for å se på bundler etc. (er helt nødvendig for å kunne lage god nok produktinformasjon) så mulig det er det som har skjedd med ditt kort ? Om vi bare har åpnet forpakningen internt legger vi det ikke som demo, da det jo fremdeles er en ny vare.

 

Brukt er det i hvertfall ikke.

 

Med vennlig hilsen / Best regards

x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x-x

Netshop ASA

 

Ok? Ikke interessert i å gjøre noe nei.... Minus i boka for Netshop for min del. :mad::thumbdown:

 

Trenger vel ikke åpne den antistatiske posen for å se på BUNDLE? Jeg anser brutt forsegling på posen som at kortet er tatt ut av posen - sannsynligvis også brukt, men dette kan jeg ikke bevise da kortet i så fall er så lite brukt at det ikke er synlig/knapt er synlig.

 

Er selv med og driver butikk (Norwaydisc.no) - dog ikke av samme type som netshop, men jeg hadde ikke solgt det kortet som nytt ihvertfall ikke uten at kunden hadde blitt spurt/forklart at/hvorfor forseglingen på kortet var brutt....

 

Lurer på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde brukt angrefristen på dette kortet (mulig jeg skal gjøre det for å se hva som skjer?), hadde netshop godtatt kortet i retur? Ikke sikkert at samme person som jeg har snakka med tar i mot pakkene der i gården og så åpner han den og finner emballasje brutt, kabler osv i hulter-bulter osv......

 

Nei da hadde de vel kranglet og nektet å betale tilbake 100% av verdi og påstått at JEG hadde åpnet emballasjen - da de ikke vet at de selv selger kort med brutt emballaje som nye......

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg tok å bestilte en cpu fra netshop, fikk en defekt da, men ble ikke skuffet pga den gode kundeservicen jeg fikk når jeg ringte, og noen knasende dropps gommlende i munnen ;), slik en hyggelig kar tok telefonen og jeg sendte pakken samme dag tilbake (sendt sent på onsdag). Fikk akkurat beskjed på mailen om at de har sendt pakken på garanti pga defekt vare på en søndag av alle dager :D, vet ikke akkurat om det er normalt men jeg likte det hvertfall :thumbup:

 

første gangen jeg kjøpte hos netshop og det blir hvertfall ikke den siste :w00t:

Lenke til kommentar
netshop ubes all. go netshop :w00t:

 

Måtte bare. er så lei av elendig service hos de fleste bedrifter og jeg blir rørt når jeg hører om den gode servicen hos netshop. Sånn skulle det vært hos telenor :nei:

Om du er lei spiller liten rolle , her er det en kunde som har fått en brukt vare , iallefall utifra beskrivelsen . De trenger IKKE åpne posen for å se på bundeln , det er tull .

Så selv om Netshop er blitt populære her , bør dere ikke la dere blende og godta alt , personelig hadde jeg forlangt avslag eller sendt det tilbake på angreretten .

Lenke til kommentar
netshop ubes all. go netshop :w00t:

 

Måtte bare. er så lei av elendig service hos de fleste bedrifter og jeg blir rørt når jeg hører om den gode servicen hos netshop. Sånn skulle det vært hos telenor :nei:

Om du er lei spiller liten rolle , her er det en kunde som har fått en brukt vare , iallefall utifra beskrivelsen . De trenger IKKE åpne posen for å se på bundeln , det er tull .

Så selv om Netshop er blitt populære her , bør dere ikke la dere blende og godta alt , personelig hadde jeg forlangt avslag eller sendt det tilbake på angreretten .

Skulle gjerne gjort det - men det er så utrolig mange andre enn Netshop som har det kortet på lager!

 

Derfor beholder jeg kortet slik at jeg slipper å vente på at andre butikker får kort på lager.

 

Men den gode innstillingen jeg hadde overfor netshop etter å ha lest her forsvant raskt etter denne episoden ja.

Lenke til kommentar

Registrerer også at de er raske å briljere her på forumet når det er positiv omtale , men briljerer med sitt fravær nå :hmm:

Lett å være frempå når det bare er positiv omtale ,men som de fleste andre styrer de unna ved det negative , er servicen deres bare oppskrytt ??

Lenke til kommentar

Heisan !

Dette er saken: Kunden har fått ett kort med åpnet emballasje, ikke ett brukt kort. Vanskelig å si eksakt hvorfor det er åpnet, men trolig for enten a) se på bundelen b) sjekke hva slags minne det er på kortet c) sjekke hva slags vifte det er montert på det.

For å kunne opprettholde så god som mulig kundeservice hender det (riktignok sjelden men dog) at vi åpner forpakningen på ett kort for å sjekke slikt for kunden, da mange naturlig nok er opptatt av slike ting. F.eks. er aldri minnetype og hastighet opplyst på pakningen fra produsent, så dette må evt. fysisk sjekkes.

 

Om kortet ikke har blitt brukt men kun tittet på av oss, syns vel jeg personlig ikke det er noen stor krise for den som mottar varen. Med det mener jeg egentlig at fordelen for kundene med å få svar på disse tingene før ett kjøp fra oss langt overstiger ulempen med at en kunde en svært sjelden gang kan oppleve å få ett kort med brutt emballasje. Men om dere mener det er feil resonnert, tar vi selvsagt det til etterretning.

 

Vi ga for øvrig også kunden ett tilbud om å sende det tilbake for bytting, og vi skulle dekke kostnadene rundt det med frakt begge veier. Har ikke mottatt noe svar på det forslaget, men leser av kundens innlegg på forumet at det ikke var godt nok. Så der står egentlig saken for vår del.

 

Håper dette var litt avklarende for de som lurer.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Heisan !

Dette er saken: Kunden har fått ett kort med åpnet emballasje, ikke ett brukt kort. Vanskelig å si eksakt hvorfor det er åpnet, men trolig for enten a) se på bundelen b) sjekke hva slags minne det er på kortet c) sjekke hva slags vifte det er montert på det.

For å kunne opprettholde så god som mulig kundeservice hender det (riktignok sjelden men dog) at vi åpner forpakningen på ett kort for å sjekke slikt for kunden, da mange naturlig nok er opptatt av slike ting. F.eks. er aldri minnetype og hastighet opplyst på pakningen fra produsent, så dette må evt. fysisk sjekkes.

 

Om kortet ikke har blitt brukt men kun tittet på av oss, syns vel jeg personlig ikke det er noen stor krise for den som mottar varen. Med det mener jeg egentlig at fordelen for kundene med å få svar på disse tingene før ett kjøp fra oss langt overstiger ulempen med at en kunde en svært sjelden gang kan oppleve å få ett kort med brutt emballasje. Men om dere mener det er feil resonnert, tar vi selvsagt det til etterretning.

 

Vi ga for øvrig også kunden ett tilbud om å sende det tilbake for bytting, og vi skulle dekke kostnadene rundt det med frakt begge veier. Har ikke mottatt noe svar på det forslaget, men leser av kundens innlegg på forumet at det ikke var godt nok. Så der står egentlig saken for vår del.

 

Håper dette var litt avklarende for de som lurer.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Grunnen til at jeg ikke returnerer kortet er den ekstra ventetiden det ville bli med å vente på ett nytt. (Siden de fleste andre ikke har det på lager).

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en fordel at kunden får vite hva slags bundle, vifte, minne etc, det skulle vel egentlig bare mangle at kunden fikk vite dette..?

 

Men dere kan ikke sende ut et kort med brutt forsegling og late som ingenting. Dette må det opplyses til kunden om, før vedkommende får kortet.

 

At dere i netshop ikke annser det som "en krise" at forseglingen er brutt er totalt irrelevant. Kunden betaler full pris for en vare som vanligvis er forseglet.

 

Er forøvrig positivt at dere (egentlig en selvfølge) tilbyr dere og la vedkommende sende inn kortet kostnadsfritt. Men da kortet etter alt og dømme er vanskelig og få tak i, og kunden ikke vil få nytt kort innen nærmeste fremtid burde dere kanskje tilbudt et prisavslag.

Endret av Cera
Lenke til kommentar

Sikkert noen her inne som har skrytt av Netshop's kundeservice nettopp fordi de gikk ned på lageret og åpna denne pakken for å sjekke minne/vifte/bundle...

 

-Men jeg kan være enig i at de da bør gi en melding til kjøper om at varen han/hun får ikke er brukt, men åpnet av Netshop, og spørre om det er OK for kjøper.

 

Men i en hektisk hverdag er det kanskje ikke greit å få flyt i et sånt opplegg.

 

Han som pakker er jo kanskje ikke den samme som åpnet pakka, så da må de vel få det inn i systemet at alle sånne "pakkeåpninger" må registreres og behandles deretter. Den som åpner pakka kunne jo forsåvidt bare legge pakka i B-vare hylla etterpå, men det er jo litt "urettferdig" for Netshop i og med at varen er helt ny.

 

Men uansett hvordan man vender og vrir på det, så skal det jo ikke gå ut over kunden. Jeg ville også reagert hvis det jeg kjøpte var åpnet, for jeg kunne jo ikke vite hvorfor den var åpnet i så fall.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Sikkert noen her inne som har skrytt av Netshop's kundeservice nettopp fordi de gikk ned på lageret og åpna denne pakken for å sjekke minne/vifte/bundle...

 

-Men jeg kan være enig i at de da bør gi en melding til kjøper om at varen han/hun får ikke er brukt, men åpnet av Netshop, og spørre om det er OK for kjøper.

 

Men i en hektisk hverdag er det kanskje ikke greit å få flyt i et sånt opplegg.

 

Han som pakker er jo kanskje ikke den samme som åpnet pakka, så da må de vel få det inn i systemet at alle sånne "pakkeåpninger" må registreres og behandles deretter. Den som åpner pakka kunne jo forsåvidt bare legge pakka i B-vare hylla etterpå, men det er jo litt "urettferdig" for Netshop i og med at varen er helt ny.

 

Men uansett hvordan man vender og vrir på det, så skal det jo ikke gå ut over kunden. Jeg ville også reagert hvis det jeg kjøpte var åpnet, for jeg kunne jo ikke vite hvorfor den var åpnet i så fall.

Takk - akkurat det jeg trengte å høre. Tenkte at det er mulig jeg var kravstor - men det er godt å se at andre har samme syn som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...