Gå til innhold

Netshop sin kundeservice


Anbefalte innlegg

Hmm... I dag klarte ikke Netshop å levere pakken som var bestillt før 15:00 på Posten gitt. :hmm:

 

-Klager ikke egentelig, bare registrerer kan man si.

 

Nå gjorde ikke MPX det heller, og jeg bestillte fra begge samtidig.

 

Litt merkelig egentelig dette her; når jeg foretar et nettspor på dem, står begge oppført med: "Informasjon om sendingen er registrert, men sendingen er ikke innlevert til Posten".

 

Er det Posten som roter eller?

 

Bestillte sent i går kveld fra begge to, og alt var på lager.

Endret av John P.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei John P. og dere andre,

 

Takker for hyggelige ord, noe som selvsagt er en god inspirasjon til å stå på videre.

 

Tenkte jeg skulle avklare litt rundt dette med Posten og informasjon som dukker opp i dems sporing. Det har seg slik at man nødvendigvis ikke får sporet forsendelsen sin umiddelbart etter vi har sendt den.

 

Sporingen via Postens nettsider er en elektronisk tjeneste som avhenger av informasjon vi oversender Posten om forsendelsene vi sender. Hver eneste kveld blir det elektronisk oversendt en fil til Posten med pakkenummer og informasjon på alle forsendelsene vi har levert den dagen. Først når Posten leser denne inn i sitt system vil man få opp sporing på forsendelsen.

 

Vi kan altså levere varer til Posten tidlig på dagen, men sporing på den spesifikke forsendelsen vil ikke være tilgjengelig før utpå kvelden.

 

Håper dette avklarer litt rundt dette med sporing og innlevering av varer. En videre god høstdag til dere alle!

 

Mvh,

Andreas, Netshop

Lenke til kommentar

Du etterlyser dårlige dårlig serviceerfaringer med netshop.

Etter å ha vært strålende fornøyd de 3 første gangene jeg handlet med dem så skjærte det seg 4de gangen jeg skulle bestille, da for en kamerat.

 

Uten å gå inn på nærmere detaljer så har jeg nesten aldri opplevd så knakende dårlig service som jeg fikk av Netshop, med unntak av Komplett butikken i Trondheim... I tilleg til skriftlig frekkhet av en helt annen verden. Det førte ihvertfall at jeg ga meg for å bli ferdig med saken. Det endte med at jeg måtte sende tilbake defekt hovedkort og ram og cpuvifte, betale på både returporto og ny porto på de nye tingene som ble sendt i stedet. ++

 

Dette var så hårreisende dårlig at jeg aldri kjøper derfra mer. Hvis det finnes service utover det å ringe opp en kunde når en reparasjon er ferdig (akkurat som om DET er noe spesielt..) så har ikke Netshop det.

 

Ja jeg er ikke dum, jeg har forståelse at ting kan bli innviklete iblant, men da regner jeg også med at diplomati ferdighetene til folk i servicebransjen er oppegående og ikke beskylder kunden for å skape problemer når det er pga deres egen mangelfulle logistikk og retursystem (fullt manuelt slik jeg forsto det) som fører til problemet.

Lenke til kommentar
Hei John P. og dere andre,

 

Tenkte jeg skulle avklare litt rundt dette med Posten og informasjon som dukker opp i dems sporing. Det har seg slik at man nødvendigvis ikke får sporet forsendelsen sin umiddelbart etter vi har sendt den.

 

Sporingen via Postens nettsider er en elektronisk tjeneste som avhenger av informasjon vi oversender Posten om forsendelsene vi sender.

...

 

Mvh,

Andreas, Netshop

Da må jeg bare beklage min forrige post; iogmed at jeg ventet såpass lenge utover kvelden, regnet jeg med at nettspor ville være oppdatert.

 

Når jeg i dag sjekker nettspor for både MPX og Netshop pakkene mine, står nå begge oppført med at de ble innlevert Posten i går kveld(lenge før jeg lagde den posten).

 

Da har jeg lært litt om nettspor også - men jeg må si at det jeg postet var basert på tidligere erfaringer, der nettspor har vært oppdatert samme dag/tidspunkt som pakkene ble levert til Posten.

 

:)

Lenke til kommentar

Ps...fikk til og med sjokolade når jeg var og hentet hk igjen.... :thumbup:

 

Fikk med sjokolade når jeg henta mitt POV 6800gt i dag oxo :p *digg!*

korfor får jeg bare dropseske :(

 

fikk en gang ris sjokolade som var nydelig god. dissa dropsene smaker blæ :roll:

 

keep the good stuff coming!

 

btw veeeldig fornøyd med netshop. faktisk kommet til det stadiet at jeg synes å betale ett par hundre kr mer for å få produktet fra netshop ikke er noe problem :yes:

 

stå på det flotte arbeidet :w00t:

Lenke til kommentar

Siden Netshop vil ha tilbakemeldinger - her er min tilbakemelding for pakken jeg fikk i dag:

 

Fikk et BRUKT Connect3D Radeon X800 Pro. Kan ikke være mye brukt (nesten ikke støv på viften) - men alt av kabler osv lå hulter i bulter i esken, forsegling på den antistatiske posen er revet opp og den antistatiske posen er skrukkete og det er tydelig at kortet har vært tatt inn og ut av posen!.

 

Når man kjøper NYTT skjemkort til nesten 4000,- så forventer man NYTT i ny forbakning uten brutt forsegling!

 

Har sendt mail til Netshop om dette så får vi se om de lever opp til sitt rykte om god kundeservice.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Siden Netshop vil ha tilbakemeldinger - her er min tilbakemelding for pakken jeg fikk i dag:

 

Fikk et BRUKT Connect3D Radeon X800 Pro. Kan ikke være mye brukt (nesten ikke støv på viften) - men alt av kabler osv lå hulter i bulter i esken, forsegling på den antistatiske posen er revet opp og den antistatiske posen er skrukkete og det er tydelig at kortet har vært tatt inn og ut av esken!.

 

Når man kjøper NYTT skjemkort til nesten 4000,- så forventer man NYTT i ny forbakning uten brutt forsegling!

 

Har sendt mail til Netshop om dette så får vi se om de lever opp til sitt rykte om god kundeservice.

hater virkelig når slikt skjer!

 

er ikke første gangen jeg opplever dette! dog har ikke opplevd det med netshop før...

 

gi tilbakemelding om hvordan det ordner seg :roll:

Lenke til kommentar
Fikk et BRUKT Connect3D Radeon X800 Pro. Kan ikke være mye brukt (nesten ikke støv på viften) - men alt av kabler osv lå hulter i bulter i esken, forsegling på den antistatiske posen er revet opp og den antistatiske posen er skrukkete og det er tydelig at kortet har vært tatt inn og ut av posen!.

 

Når man kjøper NYTT skjemkort til nesten 4000,- så forventer man NYTT i ny forbakning uten brutt forsegling!

Det er vel nettopp dette som skjer når mange bruker angreretten, og nettbutikkene helst vil selge varen videre som ny. PCutstyr sier jo det rett ut, at skal man bruke angreretten, må de kunne selge varen videre som 100% ny. De sier jo riktignok også at forseglingen ikke skal være brutt da.

 

Så spørsmålet blir vel; skal nettbutikkene kunne selge "angre-varer" videre som nye, eller må de selges som B-vare?

 

Selvsagt ville jeg også reagere på samme måte som deg hvis det nye utstyret jeg kjøpte var tydelig brukt, eller ihvertfall åpnet. Man blir jo også litt skeptisk til hvorfor denne varen har vært brukt/prøvd, men ikke funnet god nok for en eller annen.

 

-Nå kan det jo hende at akkurat dette tilfellet var en glipp da.

Lenke til kommentar

En av grunnene til at det er så mange varer som er brukt eller åpnet som kommer fra de forskjellige webshoper må vel vi som kunder ta endel av skylden for...Vet det er mange som bestiller f.eks 2-3 skjermkort for og finne det beste av de også sende tilbake de som har dårligst ytelse...Er faktisk enig med webshopene som vil har en forandring i angreretten for det er jo til syvende og sist vi som forbrukere som får regningen med høyere priser på de forskjellige produkter...

Lenke til kommentar

Ved salg av angrerettvarer burde netbutikken ta kontakt med den kunden som hadde bestilt en ny vare og så høre om de heller kunne tenke seg å ta en vare som var kommet på angrerett , garantere at varen var 100% ok og at garantien var 100% i tillegg burde de da tilby kunden en liten rabatt . På denne måten fikk butikken solgt ut disse og kunden ville ikke føle seg lurt .

Lenke til kommentar

Snekker`n den måten du legger det fram på, mener jeg vil bety at webshoppene vil tape for mye siden det ganske mange varer de får i retur og det vil til slutt gå ut over oss forbrukere. Webshoppene vil jo på en eller annen måte være nødt til og tjene inn det de taper på returvarene, ikke sant...

Lenke til kommentar

Stort sett enig, og jeg skjønner ikke hvorfor de har sendt deg et brukt kort. Jeg synes forresten at demovaresystemet til Komplett og andre funker glimrende. Fin måte å gjøre det på.

 

Hva angreretten angår, så er det jo klinkende klart at dersom noe er synlig brukt og derfor ikke kan selges som nytt, kan ikke angreretten benyttes. Dersom kunden likevel vil returnere varen, synes jeg det er helt på sin plass at webshopen returnerer 70-80% av nypris og beholder resten selv. Skjønner meg ikke på alle de som klager på denslags!

Lenke til kommentar
Snekker`n den måten du legger det fram på, mener jeg vil bety at webshoppene vil tape for mye siden det ganske mange varer de får i retur og det vil til slutt gå ut over oss forbrukere. Webshoppene vil jo på en eller annen måte være nødt til og tjene inn det de taper på returvarene, ikke sant...

Hva er alternative , nemmelig å selge det som demovare .

Loven er grei den , vi har lov å sende en vare i retur på angreretten , men tror ikke firmaet har lov til å selge en brukt vare som ny , dette er vel prisen for å få lov til å drive netthandel .

Lenke til kommentar

Har bare handlet på netshop en gang, og leveringen var utrolig kjapp og godt pakket inn.

 

Pluss i boka.

 

Når det er sagt så har jeg vel egentlig ikke dårlig erfaring med noen av kjøpene jeg har gjort i nettbutikker, eller hatt behov for retur på noen av kjøpene heller :)

 

Da regner jeg ikke med Dell..... det blir en helt annen histore <sukk>

Lenke til kommentar

Har nå bestilt og fått lydkort fra Netshop. Det ar et Bulk kort av typen Audigy 2 ZS

På prod. beskrivelsen står det THX funkjonalitet. Det var ikke med drivere (som det ikke pleier å være med bulk) eller manual (som det heller ikke pleier å være med bulk)

 

Men da jeg installerte drivere fra web, samt THX config, så virket ikke det.

Sendte mail til netshop, etter et par dager kom det svar med en link til et telefon nummer hos creative. Ringte dette og fikk beskjed om at creative ikke har support på bulk (som heller ikke er uvanlig)

 

Sendte mail tilbake til Netshop om hendelses forløpet, avventet nå hva som skal skje.

Er ennå innenfor 14 dagers angrefrist, men det er irriterende å ikke få svar. Blir sendt i hytt og vær. Ta ansvar!!!

 

Ellers var jeg storfornøyd med leverings tiden på min 6. bestilling fra Netshop :)

 

V

 

 

edit: leif

Endret av vetle
Lenke til kommentar
Stort sett enig, og jeg skjønner ikke hvorfor de har sendt deg et brukt kort. Jeg synes forresten at demovaresystemet til Komplett og andre funker glimrende. Fin måte å gjøre det på.

 

Hva angreretten angår, så er det jo klinkende klart at dersom noe er synlig brukt og derfor ikke kan selges som nytt, kan ikke angreretten benyttes. Dersom kunden likevel vil returnere varen, synes jeg det er helt på sin plass at webshopen returnerer 70-80% av nypris og beholder resten selv. Skjønner meg ikke på alle de som klager på denslags!

Vel nå er det LOV å prøve en vare , dermed er den "synelig" brukt i og med at du MÅ bryte forseglingen for å prøve varen .

 

PS: Dette er ikke noe som har spes med Netshop å gjøre da jeg bare har positve erfaringer med dem .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Hva angreretten angår, så er det jo klinkende klart at dersom noe er synlig brukt og derfor ikke kan selges som nytt, kan ikke angreretten benyttes.

Vel nå er det LOV å prøve en vare , dermed er den "synelig" brukt i og med at du MÅ bryte forseglingen for å prøve varen.

Nå tenkte jeg mest på skraper, støv på vifte, etc da. Det er ikke vanskelig å legge et kort som ser nytt ut i en ny antistatisk pose og selge det som nytt, men i det øyeblikk det ser shabby ut, er historien en helt annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...