Gå til innhold

Lidl - Vil du handle der?


Jon@s

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dersom prisene dems er lave og produktene bra - ja jeg vil kjøpe fra dem. Bryr meg fint lite om noe særlig annet i den saken der dessverre. Klarer de ikke leve opp til de to kravene går jeg andre steder :)

Å værre bør det strengt tatt ikke være.

 

Norske konsumenter er da oppegående nok til å vite forskjell på kvalitet og kvantitet. For ikke å snakke om priser.

 

Jeg ønsker Lidl velkommen, ser ingen som helst grunn til at vi skal fylle lommebøkene til Reitan og Co mer enn høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
Lavere priser på bekostning av de ansatte: Det er ingen som tvinger deg til å jobbe der.

Det dessessop mente var vel at det kan ende med nedskjæringer i konkurrerende bedrifter på grunn av Lidls hardkjør. Det er faktisk en del unge mennesker som livnærer seg i slike jobber.

 

Nå mener jeg at norske medier har tatt litt av i forhold til denne kjeden. De må uansett drive etter norske lover, som faktisk er meget strenge.

 

Siden fagorganisasjonene står såpass sterkt her i landet tror jeg neppe Lidl i det lange løp klarer å forhindre at de ansatte organiserer seg.

 

Med tiden vil alt vise...

 

Til dere som mener "Lavere pris? ---> Kjør på!" minner jeg om at dette kan gå utover ansatte i kjeden. Mye av kostnadsbesparelsen opp i dette ligger hos effektiviteten hos ansatte. Leser jeg et oppslag om at "Lidl merker ansatte med mensen også i Norge" mister jeg appetitten. For dere som ikke kjenner saken, les her.

 

EDIT: formulering

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

Dersom prisene er lave, vil jeg handle på Lidl. Det betyr ingenting hvem som eier butikken, pengene vil uansett havne i en eller annen sin lomme uansett hvor man velger å handle.

Narvesen og Rimi er "internasjonal storkapital" i store deler av Øst-Europa, men det er ingen storboikott av dem her i Norge. Dersom det skulle være et argument for ikke å handle på Lidl, burde man da også holde seg unna norske butikkjeder som slår seg opp i utlandet.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar
Legg ned rimi, legg ned rema, legg ned lidl, legg ned hele røkla. Ja til arbeiderbutikk!

Legge ned Rema? :dontgetit:

Jeg som trodde Rema 1000 var den store arbeiderbutikken. Skralt utvalg, men billig og enkel kost som arbeiderne har råd til. Og så kan de stakkars arbeiderne i kassa møte likesinnede som skal betale for gårsdagens brød og et par datovarer.

 

Nei, fra spøk til alvor: Hva er en arbeiderbutikk og hva får man kjøpt der?

Lenke til kommentar

Har forsåvidt ikke satt meg altfor godt inn i denne saken.

 

Det jeg vet er at de fleste nordmenn vil spare penger der det spares kan, for så bruke det de sparer på å kjøpe andre fancy ting..

Det er forsåvidt bra at vi får ting billigere/større utvalg for de med mindre penger, men når det gjelder billigmat/ferdigmat er markedet forpestet nok som det er. Lidl går heller for kvantitet enn kvalitet. Det er ikke dette Norge trenger nå; vi har rimi-produkter, coop-xtra, first price ol. Vi trenger kvalitet.

 

Man må slutte å tenke at vi skal spare spare hele tiden. Begynn heller å omprioriter. Alle som nettopp har flyttet hjemmifra klager hele tiden på at de har så dårlig råd (de har ofte dårlig råd, men ikke sååå dårlig som de skal ha det til), men de har alle de nyeste cd'ene, mobil med kamera, x-box, og øl hvær helg!!

 

Folk er for lite beviste, mangler kunnskap om hva de dytter i seg. Dårlig mat (mange e-stoffer representert) kan føre til at du mangler initiativ, slapp, svimmel, humørsyk, deprimert, manglende sexlyst (+ at mye er kreftfremkallende). +billig mat= billig arbeidskraft/dårlige arbeidforhold (ikke nødvendigvis i selve butikken, men i tidligere ledd) Ja til "sunnhets merking" av matvarer! Se her..

 

 

Jeg ser forøvrig langt etter den ultimate butikken som har "dyre" varer for å sikre kvalitet, mens lave priser på varer som kan ha det (feks. såpe, dopapir, hårgele ol.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...