Gå til innhold

Laste ned klipp fra arkivet til NRK ?


Anbefalte innlegg

Vetsj om dette er rette plass å spør men prøver.

 

Tenkte å laste ned eit klipp i fra arkivet til NRK for eg skal vise det til noken på ein annen pc (som ikkje har internett). Går det å laste ned klippa eller må en sjå dei over streming ... eller er det eventuelt eit program so kan ta opp det som blir vist på skjermen, viss noken skjønte det?? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å innstallere og bruke MPlayer virker som en jobb for dataingeniører/-entusiaster. Det virker dessuten som det forutsetter Linux - noe som er veldig dataentusiastisk i mine ører... ;)

 

Jeg har tidligere testet Streamripper, men så vidt jeg klarer å forstå kan dette kun rippe fra Winamp...? Da er jeg i så fall avhengig å kjøre lyd-/bildefiler fra Winamp, må jeg ikke?

 

Problemet med å kopiere lyd fra NRK (for en relativ datanovise som meg) er at det ikke er mulig å åpne lyd og bildefiler i andre spillere (som f.eks Realplayer) enn NRK sin. Hvordan skal man da få kopiert lyd fra f.eks NRKs nettradio?

Lenke til kommentar

WM Recorder har jeg brukt til å lagre både nett-TV og nettradio. Meget lett å bruke og koster ikke stort, snaut 30 dollar.

 

Og for den som måtte lure, så er det fullt lovlig å gjøre dette til privat bruk. Det har NRK selv innrømmet på forespørsel, selv om de på nettsidene sine gir inntrykk av at det er ulovlig.

Lenke til kommentar
WM Recorder har jeg brukt til å lagre både nett-TV og nettradio. Meget lett å bruke og koster ikke stort, snaut 30 dollar.

 

Og for den som måtte lure, så er det fullt lovlig å gjøre dette til privat bruk. Det har NRK selv innrømmet på forespørsel, selv om de på nettsidene sine gir inntrykk av at det er ulovlig.

WMrecorder er et utrolig godt og enkelt program, anbefaler deg å bruke det.

Lenke til kommentar

ASF-recorder kan laste ned en del saker, men ikke alle. Har selv brukt den til å laste ned bl.a. en mengde musikkvideoer, men NRK-saker greide jeg aldri å få den til å laste ned. Fyren som lagde ASF-recorder har dessverre forlengst sluttet å utvikle den.

 

Lurer på hvorfor det stadig er folk som maser om gratisalternativer. Et par hundrelapper burde vel de fleste ha råd til i landet hvor alle angivelig er "rike, feite og sjølgode". Mulig man også burde tilføyd "gjerrige".

Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor det stadig er folk som maser om gratisalternativer. Et par hundrelapper burde vel de fleste ha råd til i landet hvor alle angivelig er "rike, feite og sjølgode". Mulig man også burde tilføyd "gjerrige".

Det koker vel egentlig ned til hvor NØDVENDIG et slikt program er. Hvis en slik mulighet bare er "kjekk å ha" så er det begrenset hva man vil betale for det, hvertfall for min del.

 

Dessuten, kjøper du bensin til 50kr literen hvis du fikk vite at du kunne fått den til 9kr literen et annet sted?

 

Gjerrig? Heller prisbevisst!:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Å innstallere og bruke MPlayer virker som en jobb for dataingeniører/-entusiaster. Det virker dessuten som det forutsetter Linux - noe som er veldig dataentusiastisk i mine ører... ;)

MPlayer er såre enkelt å installere -> "pacman -S mplayer" i Arch, "apt-get install

mplayer" i Debian, "emerge mplayer" i Gentoo osv. - I windows kan det være litt

vanskeligere. Men jeg har hørt at det finnes binærfiler som en bare kan laste ned og

kjøre. Så du trenger ikke nødvendigvis kompilere den. - Men du må legge inn cygwin

som er en Linux/UNIX emulator som kjører på Windows.

 

Uansett så er MPlayer verdens beste medieavspillingsprogram, MEncoder er et supert

medieencodingsprogram :)

Lenke til kommentar

Jeg trengte faktisk ikke legge inn cygwin heller. Eneste lille problemet med MPlayer for windows er at du ikke får GUI. Du må bare peke pathen din til der bin-fila ligger, så kan du starte mplayer fra cmd akkurat som du gjør i Linux.

 

mencoder følger selvsagt med, så det skal fungere helt fint å rippe streams med MPlayer på samme måte som man ville gjort i Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...