Jump to content
Sign in to follow this  
jimson

AMD64, Windows XP / 64

Recommended Posts

Jeg har bestilt meg AMD64 cpu, har ikke hentet pakken ennå. Men lurte på om jeg trenger den 64-bit versjonen av WinXP, eller om jeg kan bruke vanlig XP?

Men det anbefales å bruke 64 bit versjonen du kan få gratis fra Windows...

Anbefales? Hve er det som anbefaler en WinXP 64-bits beta? Dette tviler jeg på :)

Men det anbefales å bruke 64 bit versjonen du kan få gratis fra Windows...

Tja, jeg vil ikke anbefale det. For å si det sånn: Om du er 100% sikker på at 64 bits utgaven er et bedre alternativ for deg, og om du er forberedt på et helvete når det gjelder drivere, så gjerne for meg, men det er ditt valg....

Om du ikke vet hvorfor du heller bør velge 64bits utgaven, så hold deg unna! Om du bruker litt tid på å sette deg inn i 64-bits prosessering vil du se at det er få argumenter for å kjøre en 64-bits utgave av windows i dag :roll:

Windows 64-bit er ferdig nå da, det er ikke beta lengre, og MS legger fullversjonene ut på noen av HP sine nye PC'er. Men til saken, jeg ville ikke lastet ned Windows 64-bit enda, fordi det faktisk er en trial og ikke en full greie, men seff, bruk i et år, formater, reinstaller. Men du kommer til å få driverproblemer med det første. Hvis du allikevel vil prøve kan du finne 64-bits drivere her

Edited by Dingot0m

Hvis man har en maskin som man ikke har noe som helst kritiske data på, som man bare bruker til å benche og eksprimentere, da kan man vel trygt anbefale Win64-bit. Men når man ser hvor stabile "ferdige" Windows-utgaver er, ville jeg ikke kjørt Win64-bit på en maskin med viktige data/oppgaver.