Gå til innhold

En ukentlig konkuranse i visuell kreativitet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selv om ukentlig kanskje er en smule ofte, hva med en i måneden f. eks? :)

Hmm, forskjellen blir jo i teorien kvaliteten på bidragene. Men det er spørs om folk har så lyst til å jobbe noe særlig lenger enn et par dager (en helg) med et bidrag uansett. :hmm:

 

Jeg vet ikke...jeg synes én uke virket greit...spørs hva dere andre mener.

Lenke til kommentar

Nei, en gang i uken, det kommer ikke til å bli super avanserte oppgaver, men små kjekke oppgaver som kan ta alt fra 1-2timer til 1-2dager, men ikke noe mer enn det skulle jeg tro :)

 

Håper å få startet opp med SW på mandag :)

Da blir det ingen størellse begrensning, altså kan man lage alt man vil(signatur, wallpaper, cover osv.) Jeg lager sikkert et til cover :p

Lenke til kommentar
Nja, jeg synes temaene skal være litt mer spesifisert.

 

Feks, ett inngangsparti eller cartoon-robot (for å bruke dine eksempler).

Det som er problemet med slike "spesifiserte" oppgaver er kreativitet. Du blir mer kreativ og tankene flyter hvis du får en oppgave å lage en cartoon-character enn en cartoon-robot. En cartoon-robot kan være en cartoon-character, men det kan en cartooney-hund eller katt eller romvesen også være :)

 

På storedyret.com så er det brukerene som tar intiativet og starter slike konkurranser, så vi kan også bare starte en slik konkurranse.

Lenke til kommentar
Jaja, er mye sant i det men kreativiteten.

Kanskje litt fiffig å ha såpass åpne emner, kan lage mye rart da...

 

Men en annen ting, synes dere bidraget skal bestå at ett enkelt bilde eller fler.

Feks. (hvis det er en character)bilder forfra, profil, og bakfra?

 

Jeg stemmer for ett...

Selvsagt ett bilde, der man må velge det beste.

 

Ingen regler for hva slags plugins, renders eller 3D software man bruker, BORTSETT fra Bryce.

Lenke til kommentar
Hehe, den måtte jo bare komme. :p

 

Men jeg synes også at Discreet's "Character studio" skal utelukkes.

Det finnes altfor mange forhåndslagde greier til sånt.

 

Vetikke hva dere synes, men jeg liker det ikke. :shrug:

Det er da ingenting galt med Character Studio, CS brukes til å rigge en figur, du kan ikke gjør noe magisk automatisk med CS.

 

Vi skal jo vise fram bilder, ikke animasjon, og om jeg må rigge // skinne en character og sette den i en pose, så må jeg jo bruke CS, eller bones (med vanlig 3Dsm)

Lenke til kommentar
Hmm, kanskje jeg nevnte feil plugin...

Gjorde nok det...

 

Samme kan det være.

 

Hva med å fyre opp en "konkurranse" allerede neste uke?

 

Og ha en egen tråd med forslag til emner...

Synes vi fyrer opp den konkurransen i dag, ikke nå men når folk våkner :) Søndag er en ideel dag å begynne en konkurranse på :)

 

vi setter opp en jury bestående av skilled medlemmer som vet hva de snakker om, tidsfrist, emne og andre eventuelle ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...