Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

For en virkelig god trommesolo som ikke bare er for å bevise at man er rask på trommer, sjekk ut
.

Har sett denne live, og kan ikke si annet enn at jeg var i ekstase!  :w00t:

8749052[/snapback]

Rett og slett sinnsykt rått!

8754425[/snapback]

 

godsmack er noe for seg selv de :love:

 

 

denne her burde dere også se ganske flink han og, er han i bodom fra demes dvd for de som lurer

Endret av TRibal89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neil Peart er vel favoritten min...men ble utrolig overrasket over gavin harrison!! Så nå har jeg flere musiekre å sette meg inn i før jeg tar en endelig avgjørelse. hehe

 

btw, må si meg enig med en del folk her at fart ikke er noe som gjør en trommis god... men for all del, det krever utrolig mye og være trommis i et black metal band og holde ut en hel konsert! Så de har hvertfall utholdenhet som ikke mange andre klarer...

Lenke til kommentar

For at det å spille bare fort skal bli bra må det spilles ganske så kjapt! Det handler en god del mer om inlevelse. Og ikke minst få det til å passe med resten av musikken :thumbup:

 

Favoritttrommis... hmm, Mike fra Dream Theater , Bill Andrews ,Gene Hogland,Chris Reifert, og Hellhammer

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Jeg mener ikke at Lars Ulrich er den beste trommisen tekknisk. Men han lager veldig tøffe rytmer som passer til Metallica, får aldri nok av trommene på Battery  ;)

8766390[/snapback]

Hvordan kan du si det? han er,eller kan ikke måle seg, måle seg med noen av de beste trommisene på noen måte. Jeg har ikke behov for å begrunne.

 

 

Etter min mening er Neil Peart den aller beste over alle. Teknisk sett vet jeg ikke helt, Vinnie Colaiuta eller Terry Bozzio kanskje. Men min halt kare favoritt er Neil Peart.

 

Dette klippet av O'Baterista av Neil Peart i 2002 er utrolig imponerende og jeg mener det er den beste trommesoloen jeg har sett. vi meg noe som kan toppe denne a:

 

http://youtube.com/watch?v=SLPnrUdU7bk

Lenke til kommentar
Nicko McBrain - Iron Maiden :love:

 

han sitter med en vegg av trommer forran seg, og spiller som en gud :D

8846466[/snapback]

 

 

Synes egentlig ikke at det gjør han til en bedre trommis, snarere tvert imot. Og tatt i betraktning at han har onanert på de samme ride-mønstrene, de samme fillsa, og de samme hi-hat mønstrene hele sin karriere så kan det jo ikke hjelpe så mye hvor mange trommer han har.

Lenke til kommentar

Du har et poeng der, Kramstogen. Men spillestilen hans er en viktig del av Iron Maiden, og han har den unike spillestilen, selvom han kanskje bruker mye av det samme i de forskjellige

Lenke til kommentar

Peart er den beste jeg har sett og hørt.

Men Gavin Harrison synes jeg ligger fint på en andre plass.

 

Porcupine Tree are happy to announce that Gavin Harrison has been voted best progressive drummer of the year in the much coveted reader's poll of Modern Drummer magazine. You can find full results of the poll in the current (July 2007) issue of the magazine.
:) Endret av jokkeman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...