Gå til innhold

Tråden om trommeslagere


figure_02

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Oi sorry, formulerte feil. Jeg mente at OM man tenker sånn, vil det bli vanskelig å la seg imponere, og det vil bli lite morro i å se på noen av de mest imponerende trommesoloer  og tromme-sanger.

8871187[/snapback]

Jeg mente jo seff ikke at jeg ikke liker folk med masse trommer. En solo kan jo så klart være bra selv om det er mange trommer. Sier bare at om en solo på et hihat stativ er like fet å høre på som en solo på et stort sett, synes jeg trommisen med stativet er mest imponerende og kreativ.

Men skal jo også sies at det skal litt skills til å holde orden på alle trommene i et megasett og :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi sorry, formulerte feil. Jeg mente at OM man tenker sånn, vil det bli vanskelig å la seg imponere, og det vil bli lite morro i å se på noen av de mest imponerende trommesoloer  og tromme-sanger.

8871187[/snapback]

Jeg mente jo seff ikke at jeg ikke liker folk med masse trommer. En solo kan jo så klart være bra selv om det er mange trommer. Sier bare at om en solo på et hihat stativ er like fet å høre på som en solo på et stort sett, synes jeg trommisen med stativet er mest imponerende og kreativ.

Men skal jo også sies at det skal litt skills til å holde orden på alle trommene i et megasett og :p

8871277[/snapback]

Dem det er ikke så kuult å høre på en som sitter å spiller en inviklet rytme på en snare i 10 min. Eller jo, kanskje når det gjelder Carl Palmer :!: Men jeg ville mye gjerne sittet og sett på Terry Bozzio eller Neil Peart på sine tromme-"rom" da de spiller en variasjoner med syke rytmer og pressesjon, det er mye mer imponerende.

Lenke til kommentar

Synes det er greit å variere mellom gigantisk sett og lite sett jeg. Har selv et sett med tre tamtam trommer, to crasher, en splash, ride, og china. Synes dette er stort nok for meg, artig å spille på store sett og så klart, bare for å slå på forskjellige ting hver gang :p

Åpner jo og for mer kreativitet, men alt i alt er det meste likt.

 

Når jeg skal ut og spille jazzkonsert tar jeg med Hihat, Bass, Skarp, To tamtammer, en crash, og riden min. Klarer uten problemer å spille trommekor med dette, handler mye om å bla opp i en bok med "moves" som man bare slenger ut.

 

Gigantiske metal trommesett handler jo mye om at det skal være massift og storslagent.

Vedder på at Neil Pert og Mike Portnoy hadde klart seg bra med et sett på min størrelse og, men det handler jo om image, hva man foretrekker, og hvor kresen man er på effekter og lyder.

Endret av Kramstogen
Lenke til kommentar

Handler mye om image ja, og uansett hvordan man ser på det; det blir ikke det samme om et mektig metallband kommer med et knøttlite trommesett, selv om det egentlig er mer enn stort nok. Venom uten et enormt trommesett blir ikke det samme, selv om musikken de spiller ikke akkurat er rakettforskning.

Lenke til kommentar
Handler mye om image ja, og uansett hvordan man ser på det; det blir ikke det samme om et mektig metallband kommer med et knøttlite trommesett, selv om det egentlig er mer enn stort nok. Venom uten et enormt trommesett blir ikke det samme, selv om musikken de spiller ikke akkurat er rakettforskning.

8871616[/snapback]

 

Amen, er vel derfor elektriske trommesett aldri kommer til å bli så utbredt på scenen, pluss at man enda ikke får helt livaktig lyd, pluss muligheten til å stemme trommer til en helt egen stil.

Lenke til kommentar

Pinchface:

Artig kar, som har en utrolig driv og rytme. Spiller i Deli Creeps, Cornbugs og med Buckethead, og er med i mange forskjellige musikalske prosjekter. Alt fra rå satanisk tromming til laidback groovy funk. Småfeit amerikaner, med masser av humor :fun: Ikke favoritt altså, ville bare ha han nevnt, han er live trommisen til Buckethead

Endret av Kjekssjokolade
Lenke til kommentar

Handler mye om image ja, og uansett hvordan man ser på det; det blir ikke det samme om et mektig metallband kommer med et knøttlite trommesett, selv om det egentlig er mer enn stort nok. Venom uten et enormt trommesett blir ikke det samme, selv om musikken de spiller ikke akkurat er rakettforskning.

8871616[/snapback]

serr, så har Neil Peart bruk for de fleste/mange av trommene sine i sangene, og alle/nesten alle i soloene han spiller. Og er det en som gjør seg fortjent til alle dem, så er det han. Inne Portroy som ble nevnt.

 

Poenget mitt er at en trommesolo og sanger som skal inneholde bra trommer, blir ikke bedre jo ferre trommer den har. For meg blir edt mer imponerende men kanskje ikke for dere.

Lenke til kommentar
Handler mye om image ja, og uansett hvordan man ser på det; det blir ikke det samme om et mektig metallband kommer med et knøttlite trommesett, selv om det egentlig er mer enn stort nok. Venom uten et enormt trommesett blir ikke det samme, selv om musikken de spiller ikke akkurat er rakettforskning.

8871616[/snapback]

serr, så har Neil Peart bruk for de fleste/mange av trommene sine i sangene, og alle/nesten alle i soloene han spiller. Og er det en som gjør seg fortjent til alle dem, så er det han. Inne Portroy som ble nevnt.

 

Poenget mitt er at en trommesolo og sanger som skal inneholde bra trommer, blir ikke bedre jo ferre trommer den har. For meg blir edt mer imponerende men kanskje ikke for dere.

8872283[/snapback]

 

Du har et poeng her trevakt, men det finnes jo mange av de metall-gutta som konkurerer om størst trommesett og bare har stort trommesett fordi det er kult. Hva oppnår de egentlig ved det? Respekt kanskje? Bare så det er sagt så har jeg 0 respekt for disse gutta. Neil Peart derimot bruker de fleste trommene og har vell fortjent tommesettet sitt.

Lenke til kommentar
Har lest en plass av Dave Lombardo er kåret (ikke for alltid) til verdens beste doppelt pedal trommis.. forundrer meg egentlig ikke:) Han er rå, min favorit.

8872296[/snapback]

 

"ooo verdens beste på dobbeltpedal" kåret av (for eksempel) Rolling Stones Magazine, "ooooo verdens beste på triangel", "verdens beste på gitar", "verdens beste vokal", "verdens beste band" :sick:

Lenke til kommentar
Har lest en plass av Dave Lombardo er kåret (ikke for alltid) til verdens beste doppelt pedal trommis.. forundrer meg egentlig ikke:) Han er rå, min favorit.

8872296[/snapback]

 

Dave har nok aldri vunnet en slik konkurannse. Worlds Fastet Drummer har ikke holdt på så lenge, blir arrangert hvert år på NAMM festivalen. Tim Waterson har såvidt jeg vet rekorden for dobbelbass, Mike Mangini har rekorden for henda (enkelslag). Dette måler de ved hjelp av et DrumOmeter, som registrer antall slag i minuttet.

Lenke til kommentar

Steve Smith(spess i John Mayer Trio)

Keith Moon (The Who)

Steve Gadd

?uestlove(the roots)

 

Syns en tråd om verdens RASKASTE trommis burde bli laga så vi sleppe

dei samme gamle tromme-shredderane/lars ulrich.

Alle trommisar veit at det er groove det er snakk om, så kanskje det hadde vert kult å nevne anna enn metall?

Lenke til kommentar

Det var bra det ble forandre elementtittel på tråden, den stemmer mer fordi det er ingen "verdens beste". Det kan være "greatest", men ikke beste. Favoritt-tromis passer bedre. så vi kan diksutere kriterier og grunnlag osv.

Lenke til kommentar

Er nok litt for mange trommiser til at vi kan ha en poll. Uansett vil jeg nevne mine to tre favoritter:

 

Joey Castillo: Live er han en av de som har inspirert meg mest til å spille trommer. Og mye med imaget hans å gjøre :p Bryr meg ikke om Danzig her, tenker på tiden han har hatt i QOTSA.

 

Dave Grohl: QOTSA - "Songs For The Deaf" Denne plata er bare :love: og pluss at han har spillt mye bra på plater med Nirvana og Foo Fighters.

 

Igor Cavalera: Sepultura er vel det eneste Trash-bandet jeg liker jævli bra. Selv om folk flest mener de falt av med den tribale greia er det 93- og fram til Dante XXI jeg har likt best fra han, fantastiske greier. Sikkert upopulær mening, men jeg vil ikke kvalisifere meg sjøl som et metalhue ;)

 

Heh. bruker Lars Ulrich trommestikker, og må si at han er jævli flink han også. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan vi ikke få en poll. Vær så snill :!: Hvis noen orker å komme med forslag da. Jeg har ikke så mye greie på trommiser. Men Mike Portnoy er råbrå! :thumbup:

8876461[/snapback]

Portnoy er oppskrytt. Sinsykt icon_fuckyou.gif

 

Er nok litt for mange trommiser til at vi kan ha en poll.
Vi kan få oversikt over dette når vi nominerer

[B][COLOR=black]Jeg nominerer:[/COLOR][/B]
[SIZE=7][NAVN][/SIZE]

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...