Gå til innhold

Vifteløs strømforsyning fra Antec


Anbefalte innlegg

Mulig jeg er blind, men hvor finner jeg linken som varsler om når et produkt blir tilgjengelig?

http://produkt.hardware.no/notify.php?product_id=21206

Takker for linken. Lurte mest på hvordan jeg skulle finne den selv (for en senere anledning), men etter litt graving i sourcen fant jeg hvor jeg skulle trykke. Tenkte ikke på å se på dropdown'en som kommer når du holder over produktnavnet i breadcrumbs'en... :blush:

 

Produsentene må vel snart innse at skal vi slippe støyen og varmen som avgis med en strømforsyning må den bli extern, finnes opp til 250 w externe har jeg hørt/lest, men har selv bare testet og bruker en på 60w til en miniitx sak

Ja, det har jeg tenkt på også. La oss si at de lager et panel, som monteres der strømforsyningen monteres idag, som har de ledningene som kommer ut av dagens strømforsyninger, og så er det bare en ledning fra strømforsyningen (som ligger på gulvet bak data'n) til det panelet. Er det så vanskelig? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For å få full glede av denne strømforsyningen bør den helst monteres på *utsiden* av kabinettet.

Jepp, det ser slik ut. Varmen fra kjøleribbene på alle kanter stanger jo ellers bare rett i taket og veggene på kabinettet uten å komme noen vei. Det blir altså en "core meltdown" så lenge man ikke får kjølt sidene på PSU'en med rikelige mengder luft.

Lenke til kommentar
For å få full glede av denne strømforsyningen bør den helst monteres på *utsiden* av kabinettet.

 

Alternativt kan kabinettet moddes for å oppnå samme effekten.

I den forbindelse hadde det vært kult med ekstra lange ledninger fra strømforsyningen da.

 

Her må en nok modde for å få det til tenker jeg. Hva med om noen laget og markedsførte en plate til å skru på PSU hullet i kabinettene, og som igjen hadde alle tilstrekkelige kontakter for hovedkort og Molex kontakter på seg med ledninger til å gå til de interne enhetene med.

 

Så kunne en plugge et hvilket som helst strømforsyning til kontakter i den monteringsplaten. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Link til test hos Silentpcreview:

 

http://www.silentpcreview.com/news424.html

 

I følge silentpcreview er dette den mest effektive PSU'en de noensinne har testet. Effektiviteten lå i følge dem på hele 88%, sammenlignet med 86% som oppgitt måleverdi. Dette gjaldt riktignok den amerikanske utgaven. De som leveres her i Europa har visstnok en effektivitet på 82%. Uansett, høy effektivitet betyr forholdsvis lav varmeutvikling, selv om en PSU uten vifte vil kreve mer omtanke når det kommer til kjøling.

 

Hvis den blir levert med 3 års garanti også her i Norge, blir nok dette min neste PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...