Gå til innhold

De dype skoger - Metal som skremmer mor og far!


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefalinger:

 

Black metal og relaterte sjangere

 

Darkthrone - A Blaze In The Northern Sky, Under A Funeral Moon, Transilvanian Hunger

Burzum - Hvis Lyset Tar Oss, Det Som Engang Var

Mayhem - De Mysteriis Dom Sathanas

Enslaved - Vikingligr Veldi, Frost

Emperor - In The Nightside Eclipse

Ulver - Bergtatt

Taake - Nattestid.. og Over Bjoergvin Graater Himmelrik

Gorgoroth - Under The Sign Of Hell, Pentagram

Immortal - Diabolical Fullmoon Mysticism, Pure Holocaust

Graveland - Thousand Swords, The Celtic Winter

Nokturnal Mortum - Lunar Poetry, Goat Horns

Deathspell Omega - Si Monvmenvm Reqvires, Circvmspice

Leviathan - Tentacles Of Whorror

Arcturus - Aspera Hiems Symfonia

Dimmu Borgir - Stormblåst

Borknagar - Empiricism, Quintessence

1349 - Beyond The Apocalypse

Windir - Arntor, 1184

Aeternus - Beyond The Wandering Moon, And So The Night Became

Drudkh - Autumn Aurora

Obtained Enslavement - The Shepherd And The Hounds Of Hell

 

Ellers anbefaler jeg en gjennomlesning av denne black metal FAQ'en. Den kan klare opp i mange spørsmål omkring black metal, og er skrevet av en meget respektert person i black metal-scenen.

 

http://www.freehomepages.com/grishnak/index.html

 

Kommer tilbake med death metal-anbefalinger etterhvert.

Endret av henrikmain
Lenke til kommentar

Så at noen skrev om konserter de hadde vært på her; selv var jeg nylig på Heidra Valfar - siste Windir-konserten ever etter at Valfar, hjernen bak bandet, dessverre gikk bort i vinter. En flott konsert, med glimrende supportband - Enslaved, Finntroll og Mindgrinder.

 

I påsken var jeg forøvrig på Inferno-festivalen, og fikk med meg bl.a. Aeternus, Zyklon, Enslaved, Asmegin, Sinners Bleed, Susperia, etc. Og på fredag går turen til John Dee - Cannibal Corpse, Spawn Of Possession og The Allseeing I :)

 

Noen death metal-anbefalinger:

 

Morbid Angel - Blessed Are The Sick, Altars Of Madness

Cryptopsy - Blasphemy Made Flesh, None So Vile

Cannibal Corpse - Butchered At Birth, Tomb Of The Mutilated

Vader - De Profundis

Suffocation - Effigy Of The Forgotten, Despise The Sun

Immolation - Close To A World Below

Blood Red Throne - Affiliated With The Suffering

Deeds Of Flesh - Mark Of The Legion, Path Of The Weakening, Reduced To Ashes, Inbreeding The Anthropophagi

Decrepit Birth - And Time Begins

Hate Eternal - Conquering The Throne

Malevolent Creation - Warkult

Insision - Revealed And Worshipped

At The Gates - The Red In The Sky Is Ours

Behemoth - Zos Kia Cultus

Brodequin - Festival Of Death, Instruments Of Torture

Deicide - Deicide

Defleshed - Abrah Kadavrah/Ma Belle Scapelle

Dying Fetus - Killing On Adrenaline

Exhumed - Anatomy Is Destiny

Incantation - Onwards To Golgatha, Diabolical Conquest

Inveracity - Circle Of Perversion

Monstrosity - Imperial Doom, Rise To Power

Vile - Stench Of The Deceased

Sepsism - To Prevail In Disgust

Origin - Informis Infinitas Inhumanitas

Endret av henrikmain
Lenke til kommentar

Cannibal Corpse i Sandnes!

 

Først var Spawn of Possession, desverre fikk jeg bare med meg en sang, og det var en litt lav stemning, og med få folk på gulvet, så jeg begynte å bli litt redd dette kom til å bli en slapp kveld.

Men så kom Carpathian Forest, og nå hadde det strømmet til en god del mer folk. Det var rett og slett nydelig. R. Nattefrost kom ut med et glass øl i handa og plastikk pupper på seg, noe som hevet stemningen til 1000. Med klassikere som Mask of the Slave, Bloodcleansing, The Suicide Song, He's Turning Blue, Return of the Freezing Winds og Black Shining Leather var dette akkurat hva konserten trengte.

 

Så...

 

Cannibal Corpse:D

 

Evig bra!

 

"This goes out to all you ladys! FUCKED WITH A KNIFE!"

 

"We heard something about some fucking christians coming out here to protest. *masse dritt om kristne folk*. You know what those christian bastards deserve? They DESERVE TO DIE!"

(minner litt om på Dimmu konserten i Stavanger i fjor, når de nevnte at KrF hadde gått ned 2.8% eller noe slikt. Folk flipper jo helt!!)

 

Det var en person som prøvde å moshe litt, men folk ble sure, og han kom i en liten slosskamp. Det var det eneste tullet jeg la merke til. Men jeg hørte noe om at det var kanskje 5-6 kristne utenfor som skulle be for oss på konserten, men jeg gikk desverre glipp av det...

 

På slutten tok de ut hendene og oss som var fremme ved scenen fikk 'hilse' på dem, jeg fikk hilse på 3 av dem! Helt klart en av de største opplevelsene i livet mitt :D

 

En av de få opplevelsene i livet mitt som faktisk overgår å få hilse på gjengen, var når de spillte Hammer Smashed Face på slutten. Alle klikket, fordi det var den siste sangen og fordi det en favoritt blant folket. Dette er og favoritt sangen min av Cannibal Corpse og jeg kan de første linjene i teksten. Så jeg tok helt av, og sang med! Jeg syns jeg så George Fisher kikke på meg og la merke til at dette var noe jeg virkelig likte. Så når han sang "I FEEL LIKE KILLING... YOOOUU", i de 3 sekundene han synger "YOOOUUU", så peker han på MEG!!! Herregud så fett! Kommer aldri til å glemme det!

 

En av de beste kvelden i mitt liv! :D

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
En av de få opplevelsene i livet mitt som faktisk overgår å få hilse på Chris Barnes, var når de spillte Hammer Smashed Face på slutten. Alle klikket, fordi det var den siste sangen, men samtidig er det tydeligvis en favoritt blant folket. Dette er og favoritt sangen min av Cannibal Corpse og jeg kan de første linjene i teksten. Så jeg tok helt av, og sang med! Jeg syns jeg så Chris Barnes kikke på meg og la merke til at dette var noe jeg virkelig likte. Så når han sang "I FEEL LIKE KILLING... YOOOUU", i de 3 sekundene han synger "YOOOUUU", så peker han på MEG!!! Herregud så fett! Kommer aldri til å glemme det!

 

En av de beste kvelden i mitt liv! :D

Høres dritbra ut, og jeg er ikke lite misunnelig, men Chris Barnes sluttet da i Cannibal Corpse for mange herrens år siden? Siste platen han gjorde med Cannibal Corpse var den helt fabelaktige The Bleeding, etter det tok George 'Corpsegrinder' Fisher over på vokal (første utgivelse uten Barnes tror jeg var Vile [96]).

 

Chris Barnes er en mye bedre vokalist enn ham IMO, selv om Six Feet Under ikke helt er av samme kaliber.

 

Ikke for å ta gleden fra deg, det er stort okkesom. :)

Hammer Smashed Face og Zero The Hero er schlagere.

 

 

Edit: Men i helheim, de kommer jo hit til lørdagen. Amon Amarth står fremdeles oppført på samme dato, men de trakk seg? Carpathian Forest er erstatningsbandet, ja? Hm, hm, hm.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Ja, jeg lærte dette for to sekunder siden og kom nå for å rette på posten eller å svare på noen som hadde lagt merke til feilen. Jeg viste det var en vokalist som fikk sparken i 1995, men av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at han nye het Chris Barnes... I don't care... Uansett hva han heter så er han like rå!

 

Jeg har redigert vekk Chris Barnes fra den første posten.

 

Amon Amarth kunne ikke komme fordi de skulle spille inn plate, eller det var noe problemer med penger, så Carpathian Forest ble satt opp i Sandnes. Men tror ikke de skal være med på andre konserter :no: Jeg vet Sanctification skal spille i Trondheim.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...