Gå til innhold

Uten sertifikat for resten av livet ?


Jarmo

Anbefalte innlegg

Det der er det dummeste jeg har lest.

 

Les beskrivelsen:

Først trillet 17-åringen sykkelen til Son sentrum. Deretter holdt han seg på de mest kronglete skogsbilveiene fra Son til Vestby for å unngå å bli tatt da han kjørte motorsykkelen videre.

Til slutt kom han til et veikryss der han måtte krysse hovedveien like ved Vestby sentrum.

 

Så vidt jeg forstår er det altså snakk om en person som har fraktet en motorsykkel og bevisst unngått å kjøre den på hovedveiene/trafikken. Det eneste plassen han utgjorde en "fare" for andre var vel egentlig da han krysset hovedveien. Her altså ikke snakk om en villmannsferd i trafikken.

 

 

Er det bare jeg som synes det er verre å fyllekjøre med bil midt i trafikken?

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som synes det er verre å fyllekjøre med bil midt i trafikken?

Ja, det er verre, MEN dette er et prinsipp. Alkohol og narkotika skal IKKE kombineres med bil, motorsykkel og andre motoriserte fartøy og det er nettopp det disse straffen signaliserer, altså en tilnærmet nulltåleranse.

 

Edit: loven gjør forøvrig ingen forskjell på når og hvor fyllekjøringen tok sted, bare at det skjedde. Hadde det ikke vært første gang så hadde han sluppet unna med 20-22månder, kanskje mindre. Når han derimot er dømt fra før er loven krystallklar. Man mister retten for resten av livet, og det tror jeg personen det gjelder vist godt.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes det er verre å fyllekjøre med bil midt i trafikken?

Ja, det er verre, MEN dette er et prinsipp. Alkohol og narkotika skal IKKE kombineres med bil, motorsykkel og andre motoriserte fartøy og det er nettopp det disse straffen signaliserer, altså en tilnærmet nulltåleranse.

Jeg er ikke uenig i at straffen burde være så streng. Problemet er at i langt verre tilfeller er ikke straffen i nærheten av dette. Da blir det helt feil.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes det er verre å fyllekjøre med bil midt i trafikken?

Ja, det er verre, MEN dette er et prinsipp. Alkohol og narkotika skal IKKE kombineres med bil, motorsykkel og andre motoriserte fartøy og det er nettopp det disse straffen signaliserer, altså en tilnærmet nulltåleranse.

Jeg er ikke uenig i at straffen burde være så streng. Problemet er at i langt verre tilfeller er ikke straffen i nærheten av dette. Da blir det helt feil.

I de langt verre tilfellene dine så er det nok første gang personen har blitt tatt for fyllekjøring. Da mister man førerkortet for opptil 2år, mer hvis det er sjerpende omstendigheter som ulykke, kjøring over lengre strekk osv og i såtilfellet risikerer man mellom 3-5år uten førerkort eller for alltid. Er det derimot andre gang på under 5 år så er det det samme hvor påvirket personen er eller hvor langt personen har kjørt. Loven er klar, ALLE skal i slike tilfeller miste lappen for evig og alltid. Kanskje noen greier å slippe unna hvis de har en promille rett over grensen, men ellers ryker lappen.

 

Edit: må presisere at det er 2. gang på 5år og ikke 2. gang over en hvilken som helst periode

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Hehe, han får jo bare kjøre uten sertifikat da..

Har man først mistet lappen for livstid, er det ikke mye mer å frykte liksom..

Hvis man driter i saftige bøter og fengsel, så har man ikke så mye å frykte. :)

Hehe, minner meg om en sak jeg leste i avisen for en stund siden.

Var en tysk kjørelærer som hadde kjørt uten lappen i 40 år eller noe..

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...