Gå til innhold

Bilspill blir dårligere og dårligere...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har noen komentar til min påstand om at når det gjelder "kjørefølesen" ,Force feedback,styrerespons i ratt, blir bilspill mindre å mindre realistisk i takt med at grafikken jo blir bedre...

Jeg antar at dette skyldes at spillene lages for å kunne kjøres uten å ha ratt.

Jeg har logitech momo racing ratt og pedaler (som er veldig bra syns jeg)

Men når jeg sammenlikner feks CMR 2, 3, og 4, må jeg si at toern er klart best!!

(Bare det at "force feedback" i CMR 4 kalles "stick shaker" sier igrunn ganske mye) Den gjør ikke stort annet enn å riste litt i rattet...

Jeg må si at F1 Challenge fra EA er forbilledlig i kjørefølese, har også en "ad-on" som er touring-car til den som fukner bra.

Er det noen som vet om et rally spill som kan måle seg med F1 challenge i "kjørefølese"? :hmm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal ha et rallyspill som er _realistisk_ så er det ingen i nærheten av Richard Burns Rally. Det er det mest realistiske spillet jeg noen gang har prøvd.

Skrevet

Mange av de spillene som kommer i dag er helt umulige med ratt. De er nesten umulige å spille i det hele tatt. Men jeg gleder meg til GTR, der har de virkelig fått dette til. :)

Skrevet

Er ikke et rallyspill da, mest standardbiler, men du kan kjøre på rally baner og :-)

1: Det beste online bilspillet ever

2: Har den beste kjørefølelsen (skal være digg å kjøre med ratt på det)

3: Det er bare 1/3 ferdig, og fortsatt det tøffeste bilspillet til data.

4: Bra community

5: billig

www.liveforspeed.com

Skrevet

Freeman84, sier viper racing, arrester meg hvis jeg tar feil, men det bekrefter min påstand...

Hvis ikke det er kommet noen ny verson er jo dette et veldig gammelt spill, og min erfaring med det er at det er et godt eksempel på at de gamle er best!!

Til tross for at det minner litt om Commodore 64 spill ;) , er kjøreopplevelsen imponerende :thumbup:

Shotgun! Vet du når GTR kommer, og hvilken type kjøring er det snakk om?

(er ikke kjent med det jeg :blush: )

Noen andre som har erfaring med Richard Burns Rally?

Skrevet

GTR kommer 29.10 hvis alt går etter planen.

Live for Speed er selvsagt også å anbefale, det er på høyde med F1 Challenge vil jeg påstå. S1 har vært ute lenge, S2 (del 2) kommer nok før jul.

Eller er jeg enig, i mye av hva du sier. Det er den samme forenklingen/"arkadifiseringen" vi ser i mange andre sjangere også. Det er resultatet av at utviklerne vil selge mest mulig til massene, dessverre.

Richard Burns Rally har rykte på seg for å være Live for Speeds motsvarighet i rally. Har ikke testet det selv enda, men det høres unektelig ikke dumt ut.

Skrevet

Da venter jeg i spenning!!

Er klar over at jeg er litt "sær" ifht den store massen av kjøpere, syns ikke det er stas å kjøre 380 kmt over stokk og stein, krasje i fjellveggen- og like fint går det fortsatt...

Men Det bør være mulig å lage noe som kan passe alle (er vel ikke BARE jeg som liker det realistisk)

Paradoksalt nok syns jeg jo faktisk F1 Challenge, med alle hjelpemidler PÅ, kanske også er det mest barnevennlige (hatt en 4 åring her som har storkost seg med det!)

Skrevet

Topic: Bilspill blir dårligere og dårligere...?

Vil faktisk påstå det motsatte.

Snart kommer Grand Turismo 4, Forza Motorsport og GTR som alle skal være de beste bilspill simulasjonene tilgjengelig.

GT4 kommer til PS2

Forza Motorsport kommer til XBOX

og GTR kommer til PC.

Ellers kommer også forhåpentlig snart neste Live For Speed versjon ut. S2.

Som har synlige skader, bensin forbruk, dekk slitasje, pit stops, flere biler, flere baner. Litt oppussa grafikk, sannsynligvis bedre lyder, ny fysikk for demperne.

Blir et sinnsykt bra spill.

I tilleg kommer snart Flat Out også, det er ikke noe simulasjon, men det ser ut til å bli utrolig morsomt, kræsjer du i stor fart vil føreren slynges ut av fører vinduet, alt du kjører på kan du velte, ødelegge osv. Bilene ser ut til å ha en sinnsykt bra skade mototor.

Vet det er flere spill som kommer som blir gode, men det er disse jeg ser mest frem til. GT4, FM og GTR kommer jeg til å vente litt med å se hvordan er, så lenge jeg har LFS tror jeg ikke jeg trenger flere slike typer spill. Men det kan være artig.

Skrevet

Ja, hvordan det som kommer fremover er, kjenner ikke jeg så mye til da...

Jeg kan bare utale meg om de jeg har prøvd, og ettersom jeg har alle 4 versoner av Collin Mc Rae, registrerer jeg i alle fall at utviklingen går "feil vei" ifht fysisk kjørefølelse.

Grafikk og alt annet som bla Hawk-Eye nevner skal jeg klart si meg enig i at er helt topp!

Skrevet

Bilspill i dag fenger ikkje i nærheten så mye som de gamle klassikerene på PSone ; Gran Turismo1,2 å Ridge racer spilla. Dette var spill som fenget meg mye, så var det jo NFS 3 å Porsche(!) da! Men eg tror eg hade mistet lysten på bilspill i tak me årenes løp å sånn. :thumbdown:

Skrevet

Jeg tror nok at bilspillene til neste generasjon konsoller vil gi et mye bedre inntrykk enn denne generasjonen.

Delvis fordi vi ble bortskjemte før med mengder gode bilspill til PC og delvis fordi dagens konsoller er bra.

På en X-Box 2 og PS3 vil de være kraft nok til å gjøre stort sett det meste man trenger, og da er det bare å håpe at utviklerne ikke bare tenker arkadekjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...