Gå til innhold

AluFortyFive by LGD *ferdig*


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jamen...

 

Nye ideer surrer i hode mitt nå. Tenker på en mye mer avangsert løsning.

Må scketche litt for å se om det i det hele tatt vil fungere.

 

Har og fått meg Half life 2, så er litt optatt med det kan du si.

 

Har forresten lånt meg en Harddisk cooler/silencer, så nå ligger den oppå cd-rom'en.

 

hdcoolerl.jpg

 

Edit: la til bilde.

Endret av LeGranDuc
Lenke til kommentar
Jamen...

 

Nye ideer surrer i hode mitt nå. Tenker på en mye mer avangsert løsning.

Må scketche litt for å se om det i det hele tatt vil fungere.

 

Har og fått meg Half life 2, så er litt optatt med det kan du si.

 

Har forresten lånt meg en Harddisk cooler/silencer, så nå ligger den oppå cd-rom'en.

 

 

Edit: la til bilde.

Gleder meg, bare de nye idêne sprenger hele kabinettet i lufta så ordner nok dette seg. :D

 

EDIT: Quote bilde er ikke bra :D

Endret av Perrrry
Lenke til kommentar
ah... blir lyden fra pc'n betydelig senket eller er det bare til å kjøle ned?

 

ps. var det en grunn til plaseringen av den hl2 esken der? :p

Lyden ble litt senket ja. Var og for å kjøle den.

Det er silikon slange som ligger imellom hd og cd.

 

Esken ble bare lagt der. Var litt overrasket over default gfx settings, det meste sto på high.

 

En av ideene går ut på å lage en hengsle på døren. Da jeg trekker den opp, svinge den ut og sette den ned.

Må ha en teleskopisk aksling på hengslen slik at den kan trekkes opp.

Den øverste ramme delen vil i så fall bli skrudd fast i platen.

På denne måten får jeg ingen "løse" deler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sinnsykt bra arbeid! Jeg blir rett og slett stolt over å se at en her på forumet har laga det der! Bra navn var det også. Det var nemlig bare pga. det at jeg kom over denne workloggen under "Siste fra forumet" på ok.no forsiden. Snakk om flaks, for dette ville jeg ikke gått glipp av!

 

Uansett så tenkte jeg at jeg skulle komme med litt feedback til deg:

- Det kan hende at den vifta i fronten egentlig ikke er så mye vits i å ha (med mindre den har stor innvirkning på skjermkortet) iom. at det er så mange luftinntak i kabinettet fra før av. Det kan hende at ei passe stor eksos-vifte er mye viktigere, da varmlufta fra både CPU og GPU vil bli fjernet mye mer effektivt. Det vil også gjøre at fronten vil se mye penere ut enn den er for øyeblikket.

- Om du ikke vil gjøre dette så kan jeg anbefale deg å forbedre utseendet med ei slik vifte. I tillegg så kan du jo bruke en høyttaler-griller foran vifta. Det kan muligens skape mye ekstra støy og forhindre en del luft i å trekkes inn, men det finnes grovere metallnettinger, og flere varianter som bla. "modders mesh."

- Lag egen HD silencer. Fres ut et par heftige kjøleribber som du skrur fast i sidene på HD'en tilført store mengder kjølepasta. Lag enda ei kjøeribbe av typen du har på den HD silenceren du låner. Dette kan du evt. lage i en del, men jeg tror nok at det kan bli noe upraktisk. Skaff så noe lyddempende materiale å dekke resten av HD'en med. Det kan jo evt. også lage en boks til hele HD'en som kles med lyddempende materiale.

Dette er perfekt å plasseres nede i fronten av kabinettet der kald luft vil trekkes inn og over kjøleribbene på HD silenceren. Som kjent så stiger jo også varmlufta. Eneste problemet vil være at dette igjen vil bli blåst over de andre komponenter at vifta i fronten (hvis du velger å beholde den).

 

Vel, det er mine tanker rundt kabinettet ditt. Det kan jo hende at du ikke er enig, men jeg tenkte nå uansett at jeg skulle komme med mine innspill =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker for innspill.

Må nok ha viften for å kjøle skjermkortet. Tror som sagt tidligere at en titan vifte vil ødelegge stilen på kassen. Titan viften er som kjent krommet, og kassen min er aluminium med noe svart.

Har forøvrig lurt litt på å lage en liten aluminiums plate over midten av viften.

Tenker litt på føtter også nå.

pcfotl.jpg

Disse er ganske enkle 6mm stenger med en 12mm flens i enden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...