Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bygge en Sierra Cosworth!?


Veronica_

Anbefalte innlegg

Sierra Cosworth er jo kongebilen! :love:

:cool: Absolutt sprekest å se på,diggest lyd,motoreffekten er ikke dårlig akkuratt,mulighetene er mange,og ikke minst best til å ligga breee!! :thumbup:;)

 

Skal bygge meg en Sierra Cosworth med tida,når pengene strekker til...

Noen som har noen råd og vink her kanskje? (Settes stor pris på i hvertfall)

 

MVH

 

Veronica.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi sann! Ei skikkelig rånebærte på forumet:) ikke dåli :)

Velkommen skal du være.

Btw Cosworth??? :no: Hvorfor ha noe så vanlig, når det finnes så mange vel så bra alternativer?? Greit nok det er vel ca de billigste hk som går ann å kjøpe, men det er jo mye kulere å ha noe som ikke alle har. Det er min mening hvertfall. Og i tillegg kansje henger i svingene, men det hørtes jo ut som om det at ræva slipper var noe av det positive, så da er jo det greit ;)

 

Lykke til med å få deg "spræk" bil hvertfall!

 

PS! Ikke mye som kan erstatte turbosmilet :love:

Endret av Switchblade
Lenke til kommentar

Ca morsomt nok å ligge breee som du kalder det:) , men personlig synes jeg det er greit å ha noe som er brukenes til litt andre ting også;) Er jo en grunn til at mange % av deltagerene i NM i breisladd på Rudskogen hvert år kjører Cosworth. Blir liksom litt som nissan 200sx. kjører fort rett frem, og ligger "stu-breidt" i svingene. Er litt mere fan av bil som går fort rett frem og henger noe j..... i svingene også(*host, kremt* stolt eier av -93 Mazda 323 GT-R som grusa Sierra Cosworth 4x4 med 240-250hk noe helt jævlig på drag på e-18 en lørdagkveld) :cool:

 

Hadde vel ganske sikkert fått juling viss han hadde invistert 27.000,- og kjøpt 360hk kitte, men det hadde han da heldigvis ikke gjort :thumbup:

 

Sierra generlt sett må vel gå for å være den ultimate vinterbilen ja. Kan liksom ikke unngå å ligge breidt;)

Lenke til kommentar
Sierra generlt sett må vel gå for å være den ultimate vinterbilen ja. Kan liksom ikke unngå å ligge breidt;)

Feil, Taunus er den ultimate vinterbilen. Passe lett på baken, ingen servo eller annen elektronikk som ødelegger for deg. De gamle Sierraene var basert på Taunus, men annen vektbalanse, så ble ikke helt det samme.....

Lenke til kommentar
Ca morsomt nok å ligge breee som du kalder det:) , men personlig synes jeg det er greit å ha noe som er brukenes til litt andre ting også;) Er jo en grunn til at mange % av deltagerene i NM i breisladd på Rudskogen hvert år kjører Cosworth. Blir liksom litt som nissan 200sx. kjører fort rett frem, og ligger "stu-breidt" i svingene. Er litt mere fan av bil som går fort rett frem og henger noe j..... i svingene også(*host, kremt* stolt eier av -93 Mazda 323 GT-R som grusa Sierra Cosworth 4x4 med 240-250hk noe helt jævlig på drag på e-18 en lørdagkveld) :cool:

 

Hadde vel ganske sikkert fått juling viss han hadde invistert 27.000,- og kjøpt 360hk kitte, men det hadde han da heldigvis ikke gjort :thumbup:

 

Sierra generlt sett må vel gå for å være den ultimate vinterbilen ja. Kan liksom ikke unngå å ligge breidt;)

Hehe,kult nok det! :D Sant det med breisladden ja! :thumbup:

Hadde nok slitt litt da ja,hvis han hadde hatt 360hk kittet mener jeg, men sånt er jo morro uansett! ;):love:

 

MVH

 

Veronica.

Lenke til kommentar

å bygge om til Cosworth, er som alle andre større ombygginger, MYE jobb, og blir fort DYRT (nesten like greit å kjøpe noe ferdig, ja). Er jo ikke bare motor som skal inn, skal jo gjerne gjøres noe med understell, bremser, samt ledningsnettet må vel byttes (kos Dem, det er mye jobb), girkasse må vel og byttes, foringer må byttes, drivverket må vel og gjøres noe med. Samt, hva er vel en Cosworth, uten Cosworth stylinga ?

 

Er bare å sette seg å regne. og tenk over hvor mye jobb det er.

 

Magnus

Lenke til kommentar
å bygge om til Cosworth, er som alle andre større ombygginger, MYE jobb, og blir fort DYRT (nesten like greit å kjøpe noe ferdig, ja). Er jo ikke bare motor som skal inn, skal jo gjerne gjøres noe med understell, bremser, samt ledningsnettet må vel byttes (kos Dem, det er mye jobb), girkasse må vel og byttes, foringer må byttes, drivverket må vel og gjøres noe med. Samt, hva er vel en Cosworth, uten Cosworth stylinga ?

 

Er bare å sette seg å regne. og tenk over hvor mye jobb det er.

 

Magnus

Er klar over det,men det hadde jo vært sinnsykt kult å vite at du selv har bygd den! :yes::cool: Har ikke regna noe på det enda da,må nesten gjøre det også! :thumbup::yes: Blir jo et prosjekt over en stund så klart..! :love:

 

MVH

 

Veronica.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg personlig syns vingebilen er tøft. Du kan jo også kjøpe deg en vanlig sierra og bygge opp den etterhvert... Hadde en sierra coupe, eller som Vingebil som jeg solgte til naboen for en billig peng. Verdt en god del mer nå;) Han har bygd den om, alt interiør, sett på styling, vinge, frontganfanger, sideskjørt, bakfanger, panserscoop ++... Men har ikke fått tak i Cossie motor enda. Sitter enn V6 på 160 hester... duger til så lenge det og..;)

 

Styling til Sierra sedan, eller vingebil kan du finne her

 

Maxam-Tuning

Realcar

Lenke til kommentar
Jeg personlig syns vingebilen er tøft. Du kan jo også kjøpe deg en vanlig sierra og bygge opp den etterhvert... Hadde en sierra coupe, eller som Vingebil som jeg solgte til naboen for en billig peng. Verdt en god del mer nå;) Han har bygd den om, alt interiør, sett på styling, vinge, frontganfanger, sideskjørt, bakfanger, panserscoop ++... Men har ikke fått tak i Cossie motor enda. Sitter enn V6 på 160 hester... duger til så lenge det og..;)

 

Styling til Sierra sedan, eller vingebil kan du finne her

 

Maxam-Tuning

Realcar

Kult,takk takk! :thumbup:

 

MVH

 

Veronica

Lenke til kommentar
Veronica_:

 

Har du sett på regnestykket bygge om vs kjøpe ferdig forresten?

 

Og ikke minst, har du kompetanse, plass, verktøy osv til dette?

 

Er mange ting som må tenkes på. Personlig ville jeg nok lett etter en som var ferdig. Just my 5 cents

Nei,det har jeg ikke,men jeg liker å skru,og målet er jo da å bygge om sierra`n min til cosworth! :love:

Jeg prøver å få meg lærlingplass på ford-verkstedet i Fredrikstad,har skrudd litt selv så lenge da.. En plass å stå og verktøy kan jeg ordne. :thumbup::D

 

MVH

 

Veronica

Lenke til kommentar
Veronica_:

 

Har du sett på regnestykket bygge om vs kjøpe ferdig forresten?

 

Og ikke minst, har du kompetanse, plass, verktøy osv til dette?

 

Er mange ting som må tenkes på. Personlig ville jeg nok lett etter en som var ferdig. Just my 5 cents

Nei,det har jeg ikke,men jeg liker å skru,og målet er jo da å bygge om sierra`n min til cosworth! :love:

Jeg prøver å få meg lærlingplass på ford-verkstedet i Fredrikstad,har skrudd litt selv så lenge da.. En plass å stå og verktøy kan jeg ordne. :thumbup::D

 

MVH

 

Veronica

Ei skikkeli mekke jente... Det liker jeg...:) Artig og skru og style bil, og se på det resultatet du har gjort selv. Får litt bedre selvtillit... Hehe... Føler deg kongen av gata :tease:

Endret av Leffy
Lenke til kommentar

Ei skikkeli mekke jente... Det liker jeg...:) Artig og skru og style bil, og se på det resultatet du har gjort selv. Får litt bedre selvtillit... Hehe... Føler deg kongen av gata :tease:

:yes: Det er kult å høre vettu! :thumbup: Er sinnsykt kult å skru og style bil ja,som du sa: se resultatet av det du har gjort! :love: Hehe,sant det! ;)

 

MVH

 

Veronica.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...