Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker


Goophy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tro meg det er stor forskjell på og ha kontroll på det og ikke=)

Behandling betyr ikke ikke automatisk bli kvitt det, er veldig mange som må lære seg og leve med det.

Uansett utfall om man blir kvitt det eller lærer og kontrolerer det så betyr det uansett masse arbeid med seg selv.

Du lærer først verktøy for og kontrolere det, om du blir kvitt det vet man ikke før man har tatt veien der og hvor lang tid det tar er fra person til person. Over 6 år så har jeg blitt betraktlig flinkere, men livet er fremdeles ulevlig.

doedskvad: Men du har helt rett i at det må jobbes med, det går ikke over av seg selv som mange tror=)

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest Guest_dk_*
doedskvad: Men du har helt rett i at det må jobbes med, det går ikke over av seg selv som mange tror=)

Og dette er alle enige om, og det er ingen som har erfart at det faktisk gikk over?

Lenke til kommentar

mye som er dokumentert, men er stor variasjon på hva som virker fra person til person, enkelte kommer seg av ren viljestyrke, noen har gode virkninger av piller, andre av terapi, enkelte må bare jobbe seg igjennom det over en lengre periode.

 

Eneste man kan si, er at hvert tilfelle må behandles som et unikt tilfelle, og man må jobbe for å finne ut hva som hjelper fra person til person.

 

Sier ikke at man skal se bort ifra terapi, eller piller, men at det ikke trenger å være løsningen. Er gjerne fasitsvaret mange gir, og høres ut som at det skal fikse alt på 3min, noe det ikke gjør.

Lenke til kommentar

Har bruk for en liten utblåsning i dag igjen, så here we go.

 

Sitter her med en drøy feber, svimmelhet og hodesmerte, pluss at halsen føles ut som rusten piggtråd. Det starta på søndag, men jeg ser ikke ut til å bli bedre. Har ikke vært på skolen siden fredag, og vi har prøver til mandag og onsdag. Jeg er screwed..

 

Jeg var også hos legen for første gang i dag. Det var litt spesiellt å snakke ut om ting jeg ikke har sagt til noen andre. Han viste stor forståelse og gav meg et par gode tilbud. Det ene blir å snakke med dps (distriktspsykiatrisk senter), men dette vil ta tid. I mellomtiden foreslo han at jeg skulle kontakte en ungdomsklinikk med gratis psykolog. Det kan jo være kjekt å eventuellt ha to forskjellige psykologer å snakke med.

Han hjalp meg også å sette ord på litt saker og ting, og jeg håper å få utbytte av det. Til neste time (27.03) skal jeg skrive en liste over saker som foregår oppe i hodet mitt, slik at vi sørger for å få med alt.

 

I dag har jeg også bestemt meg for å slutt med hasj og snus. To gaanske store beslutninger. Jeg er ikke redd for abstinensene for noen av delen, da jeg har klart meg fint uten begge siden søndag. (Sykdommen kveler kanskje litt av følelsene men..) Det jeg synes er trist er at røykingen har blitt en del av hverdagen. Jeg er på ingen måte i noe dårlig miljø, men jeg røyker med bestevennene fra barneskolen. Det har lissom blitt en liten hobby å samles for å ta seg en blås og så stikke og ta seg en matbit eller lignende.. Og det er kjempehyggelig! Absolutt, men jeg synes weeden har gjort meg mer innesluttet, og hvis jeg først skal fikse opp i problemene må jeg også slutte med denne hobbyen.

 

neei, ting hadde vært lettere om jeg/verden var normal!

Lenke til kommentar

Jeg hater:

 

1) Meg selv, spesielt det faktum at jeg skiller meg markant og negativt ut utseendemessig, med rødt hår,

2) Mine forsvinnende få og dårlige fremtidsutsikter- og muligheter som følge av begrensede evner

3) Det faktum at jeg vil gå gjennom livet som en perpetuell jomfru,

4) I forlengelse av overnevnte faktum aldri vil få meg en kjæreste,

5) At jeg ikke har snakket med en person utover foreldre og lærere på over 2.5 år, det suger å være en outsider

6) Mangelen på venner, det er ensomt å gå gjennom skoledager som en fåmælt skygge,

7) Infantile tvangstanker som fordrer tanker som "Jeg skulle ønske jeg var ditt og datt ..",

8) Manglende tilbøyelighet, vilje og evne til å gjøre noe med mine avsindig mange tilkortkommenheter

 

Det holder for nu.

 

:(

Lenke til kommentar

Hei, beklager men dette kan virke litt stygt. Tro meg det er ikke for å rakke ned på noen, men jeg forstå bare ikke hvordan dere kan sitte her å deppe over ting som "Kommer alltid til å være jomfru", "Ingen populære liker meg", "Jeg har for få venner" osv.

  • Er dere ikke sinnssterke nok til å klare å innse hvordan ting henger sammen?
  • Tenke forbi slik patetisk tankegang?
  • Klarerer dere ikke å sette ting nok i perspektiv til å ignorere slik patetisk streben?

Dersom å bli likt innebærer å selge sjelen din, hvordan i helvete kan du det da?

 

Dere er i teorien folk jeg respekterer utroligt, fordi dere er folk som ikke har solgt sjelen deres for å bli likt av mange. Men hver gang jeg kommer å ser slike forum, blir ideen min om outsidere generalisert til en gjeng med folk som egentlig vil selge sjelen sin, men har bare ikke klart å markedsføre. Det skjærer i øynene mine. Dette er min depresjon. Takk.

Lenke til kommentar
doedskvad: Men du har helt rett i at det må jobbes med, det går ikke over av seg selv som mange tror=)

Og dette er alle enige om, og det er ingen som har erfart at det faktisk gikk over?

 

Nei, dette er ikke alle enige om...hadde folk bare vært det.

Uansett, ja jeg vet om folk som har blitt frisk av behandling.

Men så finnes det ørten forskjellige behandlinger også da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...