Gå til innhold

NY utalelse fra telenor om adsl


Anbefalte innlegg

Var på online.no i dag for å sjekke meilen min, da jeg fant denne kungjøringen. interessant lesing:

 

:evil:

 

 

Telenor Plus informerer

 

 

Telenor vurderer å innføre nye ADSL-produkter, i tillegg til de som allerede er i markedet. Med de nye løsningene vil du kunne velge mellom fastprisprodukter med ubegrenset bruk, og produkter med pris knyttet til både abonnement og forbruk.

 

 

Telenor Plus Kundeservice - 7. mai 2002

 

 

Mer rettferdig løsning

Telenor opererer i dag med fastpris på alle sine ADSL-tilbud. Det innebærer at brukere med lavt og høyt forbruk betaler samme pris.

 

Nå vurderer vi å differensiere mer på prisene, slik at de som bruker ADSL lite skal slippe å subsidiere storforbrukerne.

 

Hovedpoenget er at du skal selv skal kunne velge hvilken løsning som er mest lønnsom for deg.

 

Velger du et abonnement med lav fastpris og bruksbasert prising, vil det medføre at du betaler for faktisk kapasitetsbruk (surfing og nedlasting) og ikke for oppkoblet tid. Du vil dermed fortsatt kunne være oppkoblet mot Internett uten noen form for tellerskritt/minuttakst.

 

 

Store forskjeller

Telenors statistikk fra april viser at 30 prosent av våre kunder laster ned mindre enn 1 gigabyte (GB) data i måneden. 75 prosent av kundene laster ned mindre enn 10 GB, mens de som toppet statistikken lastet ned over 300 GB.

 

Hvor mye har man egentlig lastet ned når man har brukt 1 GB? Her er et eksempel:

 

Over 500.000 e-postmeldinger

Over 20.000 avissider på nett

Over 200 musikkfiler

 

 

Hva skjer med mitt abonnement?

Detaljene i den nye prismodellen er ennå ikke fastsatt. Det som imidlertid er sikkert er at de som allerede har kjøpt ADSL med 12 måneder binding ikke vil berøres av endringene innenfor bindingstiden.

 

 

Høy dekningsgrad

Telenor tilbyr i dag ADSL til mer enn en million norske husholdninger. Utbyggingen kommer til å fortsette, og Telenor planlegger å oppgradere flere sentraler slik at flere kan få tilgang til ADSL. Det er mulig å bestille ADSL enten på kundeservice telefon 05000, eller på Internett.

 

_________________________________________

det blir forskjell fra før ja...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Store forskjeller

Telenors statistikk fra april viser at 30 prosent av våre kunder laster ned mindre enn 1 gigabyte (GB) data i måneden. 75 prosent av kundene laster ned mindre enn 10 GB, mens de som toppet statistikken lastet ned over 300 GB.


 

300 GB på en måned? Det er faaan meg mye!

Lenke til kommentar

Ehm..

 

"Høy dekningsgrad

Telenor tilbyr i dag ADSL til mer enn en million norske husholdninger. Utbyggingen kommer til å fortsette, og Telenor planlegger å oppgradere flere sentraler slik at flere kan få tilgang til ADSL. Det er mulig å bestille ADSL enten på kundeservice telefon 05000, eller på Internett."

 

Så nå som de skrur opp prisene, da skal det plutselig bygges ut? Hadde de bare tatt seg bryet med å oppgradere min sentral da..

 

Men adsl hadde jeg kjøpt hos Nextgentel, selvfølgelig :smile:

 

______________

Profeten

Lenke til kommentar

"Det som imidlertid er sikkert er at de som allerede har kjøpt ADSL med 12 måneder binding ikke vil berøres av endringene innenfor bindingstiden."

 

Er jo greit det. Bare å skifte selskap etter 12mnd.

Men hvis Telenor "tvinger" de andre selskapene opp i pris ved å sette opp leieprisen på nettet, så er mann like langt. Leieprisen andre leverandører betaler til Telenor er allerede nå LANGT over hva bredbåndsselskaper betaler til f.eks Tele2 (sverige).

 

Eneste måten å kvitte seg med Telenor, er å kutte ut hustelefon, få bredbånd gjennom kabel og bytte mobil-leverandør til noen som benytter seg av NetCom sitt GSM-nett. Hmmm...var faktisk en ide.. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har hatt planer i lengre tid nå om å ødelegge telefon sentralen til Telehor her jeg bor. Planen er å sette på en bil coil på de to polene og latt den kjøre i noen minutter! Husker jeg riktig genererer disse coilene omtrent 15.000volt!

 

No more TELEHOR (Stjelenor også kalt Telenor :wink:)!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-07 22:17, stærskpc skrev:

Jeg har hatt planer i lengre tid nå om å ødelegge telefon sentralen til Telehor her jeg bor. Planen er å sette på en bil coil på de to polene og latt den kjøre i noen minutter! Husker jeg riktig genererer disse coilene omtrent 15.000volt!


No more TELEHOR (Stjelenor også kalt Telenor :wink:)!



 

:lol: hehe høres så halvseriøst og morsomt ut når du sier det på den måten... btw du har sikkert min og mangen andres fulle støtte.

 

ta med deg et digitalkamera da, dette vil vi ikke gå glipp av :lol:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-07 22:17, stærskpc skrev:

Jeg har hatt planer i lengre tid nå om å ødelegge telefon sentralen til Telehor her jeg bor. Planen er å sette på en bil coil på de to polene og latt den kjøre i noen minutter! Husker jeg riktig genererer disse coilene omtrent 15.000volt!


No more TELEHOR (Stjelenor også kalt Telenor :wink:)!



 

:lol: hehe høres så halvseriøst og morsomt ut når du sier det på den måten... btw du har sikkert min og mangen andres fulle støtte.

 

ta med deg et digitalkamera da, dette vil vi ikke gå glipp av :lol:

Lenke til kommentar

Du må pulse strømmen inn på coilen. Du får spenning ut KUN når strømmen kobles til og brytes. En kvass coil vil kunne spytte ut opp mot 40000 volt hvis omstendighetene er riktige.

Ps. Hvis du bare kobler til strøm, og lar den stå slik, vil den eksplofaensteikemegdere etter en stund.

 

Stå på Telenor! Bare fortsett å gi meg grunner, så skal jeg gjøre mitt ytterse for at dere ikke skal tjene en krone på meg!

 

Hilsen en foreløpig Telenor mobil og fastnett-abbonent

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-07 19:35, aurstad skrev:

Quote:


Store forskjeller

Telenors statistikk fra april viser at 30 prosent av våre kunder laster ned mindre enn 1 gigabyte (GB) data i måneden. 75 prosent av kundene laster ned mindre enn 10 GB, mens de som toppet statistikken lastet ned over 300 GB.


 

300 GB på en måned? Det er faaan meg mye!

300 000 000 000 bytes/30 dager/24 timer/3600 sekunder*8 bit = 925Kbps.

Om vi er litt snille og seier kun 7,5% overhead så vil det altså seie at stakkaren som har 1Mbps ADSL utnytter denne 100% 24 timar i døgnet. Ikkje verst.

Det beviser at Telenor sin ADSL er svært stabil og påliteleg </ironi>

 

[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-08 15:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-08 15:18, Ola PeK skrev:

Quote:


Den 2002-05-07 19:35, aurstad skrev:

Quote:


Store forskjeller

Telenors statistikk fra april viser at 30 prosent av våre kunder laster ned mindre enn 1 gigabyte (GB) data i måneden. 75 prosent av kundene laster ned mindre enn 10 GB, mens de som toppet statistikken lastet ned over 300 GB.


 

300 GB på en måned? Det er faaan meg mye!

300 000 000 000 bytes/30 dager/24 timer/3600 sekunder*8 bit = 925Kbps.

Om vi er litt snille og seier kun 7,5% overhead så vil det altså seie at stakkaren som har 1Mbps ADSL utnytter denne 100% 24 timar i døgnet. Ikkje verst.

Det beviser at Telenor sin ADSL er svært stabil og påliteleg </ironi>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Ola PeK på 2002-05-08 15:20 ]</font>

 

Telenor har nok rundet av oppover, samme som de gjør med priser :lol:

Uansett, hvem er det som har 1024-linje og får utnyttet den 100% på alle downloads hvert eneste sekund? Hvis det er tilfelle, noe jeg tviler på, så må man jo ha to nye 160gb harddisker hver måned for å få plass til alt. Det er penger av slikt, som Telenor sier....

 

(for de som alikevel laster ned 300gb/mnd med 1024-linje, så nøl ikke med å send adressen på hvor dere laster ned fra :wink: )

Lenke til kommentar

HAHA til dere Telenor hatere

 

Vet dere alltid hva dere snakker om?

Hmmm....jeg bare vil stille dere noen spm

Hva ville skjedd om ikke telenor hadde eksistert?

Eller hva om de kutta alle adsl linjene i dag?

Har dere hørt om teletilsynet?

 

Hmm..dere fleste klare vel å svare på de to første med noen kødde svar slik de fleste svarer her.

Men den siste tipper jeg de færeste svarer på.

 

Men jeg kan hjelpe dere n00bis litt da, pga dere er jo latterlige idoter da, men,men

 

Teletilsynet ser over alle prisne som telenor legger ut på markede, og overvåker alle trafikk...Derfor kan man si at telenor fåreslår en pris, teletilsynet ser på saken. Så kommer de med et svar...Og sier som regel at Telenor må leie ut kabler osv til andre små selskaper slik at småselskapene kommer seg LETTERE frem. Er dette rettferdig? nei, ikke etter det jeg har lest av dere! Og hvorfor går ofte små selskaper konkurs o.l`? jo pga de ikke følger alltid låven. Og da blir de seff tatt. Enkelt og greit dere må vel sette dere litt inn i saken..Ikke bare lese om hva VG, DB sier nei...

Jeg bare lurer på dere som ikke tror det går ann å laste ned 300gb, hvorfor kan ikke det gå? Hmmm..klarte i desember å laste ned 356GB lett...

 

Jaja lev i deres egent lille drømmeliv dere!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...