Gå til innhold

NY utalelse fra telenor om adsl


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-05-07 19:18, dessident skrev:

SDSL yeah ! Om det en gang kommer
:eek:
)


thomasr :razz:



 

Det er nok her allerede, og har vært det en stund og.. sdsl.no som corleone så elegant sa. Men det er jo et nyderlig sammensurium. Tror nemmlig at det er ca. 5 selskaper som samarbeider om dette. Det er i alle fall "Catch Communications" som styrer showet tror jeg. (Bestillte linjen min hos Itet, men har ikke hørt noe fra de siden jeg bestillte....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjære Dalholt

 

Telenor skulle aldri eie linjene slik de gjør nå, det er det som er kilden til problemet. Telenor har aldri betalt for å legge disse linjene, det gjorde staten og televerket i sin tid. Uheldigvis ble de med over da telenor og staten skilte vei. Dette gir telenor mulighet til trenere saker, og velge pris på teletjenester som de selv ser passer.

Nå kan du si at teletilsynet passer på disse sakene, men de er ikke snakk om at de vet akkurat hva prisene skal være for å oppnå maksimal effektivitet mhp. konkurranse. Det har i tillegg vært mer regel enn unntak over telenors praksis med å utsette saker som de er dømt til å tape, for å kunne melke markedet mer. Dette er dog ikke telenors feil. Men alt dette er med på å gi telenor et dårlig image.

 

 

Men det som virkelig får en til å tenke på hvor lønnsomme telenor er, er prisene de tar til de andre leverandørene, og hvordan de andre leverandørene klarer å gjøre det lønnsomt. Telenor Plus skal nå endre prispolitikk pga internfakturering. 60% av det de tar inn i månden går til divisjonen som tar seg av nettutbygging. Når telenor måtte klare seg på tilsvarende premisser som andre selskaper som sliter med under telenor, gikk det ikke så bra.

 

 

Jeg prøvde å maile telenor kundeservice, og fikk sansynligvis vite hvorfor kundeservicen er en tanke dårlig, den mailen gikk seg bort internt i telenor, mellom virusscanneren deres, og kundeservice.

 

Det forklarer mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...