Gå til innhold

minimum 3 ord i topic


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

QUOTE (enden @ 12/09/2004 : 14:36)
QUOTE (INGaR @ 12/09/2004 : 10:57)
Slik at det ikke kommer topicer som "minne kort leser"?  :ermm:

Jeg mener det bør være minst tre ord, med minst tre bokstaver pr ord. :)

Og dette forhindrer det overnevnte hvordan..?

Kanskje ikke overnevnte, men det forhindrer poster som "Ny mobil !". Det skal jo være ord, ikke tre mellomrom ;)

Lenke til kommentar

QUOTE (Remerser @ 12/09/2004 : 17:27)
Men jeg har nok flere ganger sett at folk rett og slett bare har skrevet noe for å få 3 ord i topic:

Fks.
"Ny 6600 (NÅ HAR JEG 3 ord!!)"

Slike topic fører til stenging av tråd, og da har den brukeren lært en gang for alle.

 

Musty :

QUOTE
her har du et bra eksempel over at den regelen kan være svært lite effektiv...  http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=296285&hl=

 

Ser ut til å være fin nå, fordi noen viftet tre ords regelen i ansiktet hans.

Lenke til kommentar

Jeg har laget en tilsvarende "minimum 3 ord" funksjon i mitt forum, og det fungerer veldig bra.

 

Jeg har imidlertid brukt en feilmelding som ikke hinter direkte til hvordan den lett kan unngås ("ikke nok ord..."):

QUOTE
Emnetittelen du oppgav var lite beskrivende. Forsøk å lage en emnetittel som er mer beskrivende.
Tips: En god emnetittel innholder minimum 3 ord, og forklarer hva innlegget handler om. Les mer om emnetitler HER
Lenke til kommentar

QUOTE (Natrium @ 13/09/2004 : 20:23)
Hva med oslo lan tråden min a?
Den har to ord, og den er mer enn beskrivende nok.
Den handler jo nå om alt innefor oslo lan.
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=253940

"Oslo Lan" sier jo ingenting da (dårlig beskrivende emnefelt). Informasjon OM Oslo Lan? Noen som vil ha informasjon om Oslo Lan? En historie fra Oslo Lan? Eller hva?

 

Har endret emnefeltet ditt jeg... tok meg fem sekunder å finne på ett bedre emne. Men takk for at du sa ifra :-)

Lenke til kommentar

QUOTE (Blib @ 13/09/2004 : 21:09)
QUOTE (psilocybe @ 13/09/2004 : 20:41)
Så lenge "ord deler ne" får tråden stengt, ser jeg egentlig bare positive ting med tre-ords-regelen.

Å stenge folks tråder pga dårlige grammatiske setninger er nok noe i aldri kommer til å begynne med. Norskopplæringen får noen andre ta seg av :)

Så du mener altså at det er greit å skrive ett ord i emnetittelen, f.eks. "strøm forsyning feil", "hoved kort problemer", "oste kake !" og lignende?

 

Det blir litt rart å innføre tre-ords-regelen med det formål for øyet å gjøre det lettere å søke, men å ikke rydde opp når regelen blir brutt.

 

Nå var ikke det første innlegget mitt et angrep på de vaskeekte dyslektikerne her på forumet, men snarere de som bare hakker et ord i fille bit er for å unngå regelen.

Lenke til kommentar

QUOTE (Natrium @ 17/09/2004 : 21:59)
Har to skikkelige nøtter til Afseth, men jeg tror ikke jeg tør å gi ham dem.

Ang. oslolan så kan jeg være enig i at etter hva som stod i første post så sugde topicen, men nå handler jo den tråden om alt mellom himmel og jord ang. oslo lan.

Tja... hva med topic'en "Alt om Oslo Lan" Fire ord. Ikke så vanskelig det heller.

 

Men kom med nøttene... blir ikke sint jeg. Om jeg klarer de, kan jeg ikke garantere, men la meg få sjansen :-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...