Gå til innhold

minimum 3 ord i topic


Anbefalte innlegg

Joda, det var kanskje ikke akkurat det beste, men det er uansett mulig å bruke varianter av det for å få en god topic. Bare ved å legge til ordet "Prosjekt: " foran har du jo i alle fall ett til ord :)

 

Selv om jeg forresten er med på det at 3-ords-regelen burde være deaktivert i Worklogs. Det blir kanskje en litt mer avansert hack tho, presset inn på en veldig full todo-liste :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (Natrium @ 19/09/2004 : 09:51)
Veit du ikke hva bequiet er? :ohmy:
http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=149887
Jeg lover deg. hvær eneste side er værdt å lese :dribble:

Men kunne ikke tre ords regelen bli fjernet fra worklogs? Slik som bilb sa.

Å deaktivere tre ords regelen i deler av forumet der det er hensiktsmessig, kan jeg være med på. Selv om jeg ikke hadde peiling på hva bequiet var (før nå... ganske interessant faktisk), så kunne jeg tenkt meg til det. Men ok å deaktivere tre ords regelen i deler av forumet, så lenge brukerne i de deler av forumet tenker før de evt. legger ut ett emne på ett eller to ord.

Lenke til kommentar

Altså, hvis det er så VANNVITTIG viktig for dere å kun ha ett eller 2 ord, som i Worklogs, er det bare å opprette en midlertidig topic, og etter at den er opprettet edite innlegget og fjerne det ekstra ordet.

 

Så får den heller bare ha ett eller to ord frem til vi ser innlegget også får vi da bedømme i hver enkelt av dem sakene om tråden skal få beholde topicen eller om vi skal endre/stenge den.

Endret av Blib
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

QUOTE (INGaR @ 09/10/2004 : 13:20)
QUOTE (Blib)
  Gi meg ett eneste eksempel på en topic på under 3 ord som klart, tydelig og helst oppsummerer hele innholdet i tråden uten misforståelser.

 

"Fjerne/reorganisere off-topic-forumene?"

I enkelte tilfeller kan det være en grei tittel, og det der er jo en særklasse på grunn av mange sammensatte ord. En VELDIG rask måte å gå rundt det på er å erstatte skråstreken der med "eller", "og" eller lignende.

 

Tenkte det i samme øyeblikket jeg så tittelen, at den skråstreken er unødvendig.

Lenke til kommentar

QUOTE (Dingot0m @ 09/10/2004 : 17:49)
QUOTE (oro2 @ 09/10/2004 : 16:47)
QUOTE (INGaR @ 09/10/2004 : 13:20)
"Fjerne/reorganisere off-topic-forumene?"

Det er 3 ord

Nei. Er bare ett mellomrom der. Ergo; to ord :p

Ja, begge har vel rett. Funksjonen som teller ord vil nok oppfatte det som 2 ord hvis den kun regner med mellomrom som orddeler, men det er da likevel 3 ord... nok om det.

Lenke til kommentar

QUOTE (Afseth @ 09/10/2004 : 17:22)
QUOTE (INGaR @ 09/10/2004 : 13:20)
QUOTE (Blib)
  Gi meg ett eneste eksempel på en topic på under 3 ord som klart, tydelig og helst oppsummerer hele innholdet i tråden uten misforståelser.

 

"Fjerne/reorganisere off-topic-forumene?"

I enkelte tilfeller kan det være en grei tittel, og det der er jo en særklasse på grunn av mange sammensatte ord. En VELDIG rask måte å gå rundt det på er å erstatte skråstreken der med "eller", "og" eller lignende.

 

Tenkte det i samme øyeblikket jeg så tittelen, at den skråstreken er unødvendig.

Javel. Men saken er at jeg skulle poste akuratt den emnetittelen. (som beskriver mer en nok). Så fikk jeg en irriterende feilbeskjed om at jeg MÅTTE ha tre ord i topicen min. Dette var irriterende. Og det viser at treordsregelen på INGEN MÅTE er vanntett.

Lenke til kommentar

QUOTE (Afseth @ 09/10/2004 : 21:55)
Ikke vanntett, nei. Men den fjerner flere problemer enn den skaper, og de problemene er det ingen sak å finne en legitim løsning på. Ergo er den positiv for forumet.

Fint at dere innrømmer at man fort kan skape en god topic, selv uten hele tre ord.

Lenke til kommentar

Kveruleringsmaskiner! :roll:

 

Det går an å skape "gode" topicer med ett eller to ord, men når man har skrevet en tråd på f.eks. 100 ord kan man vel påkoste seg et ekstra ord i topic?

 

 

QUOTE (Afseth)
Ikke vanntett, nei. Men den fjerner flere problemer enn den skaper, og de problemene er det ingen sak å finne en legitim løsning på. Ergo er den positiv for forumet.

 

Kunne ikke vært mer enig!

Lenke til kommentar

QUOTE (INGaR @ 09/10/2004 : 22:17)
QUOTE (Afseth @ 09/10/2004 : 21:55)
Ikke vanntett, nei. Men den fjerner flere problemer enn den skaper, og de problemene er det ingen sak å finne en legitim løsning på. Ergo er den positiv for forumet.

Fint at dere innrømmer at man fort kan skape en god topic, selv uten hele tre ord.

Kan ikke du bare innrømme at det ikke er noe problem å ta en slik topic og dytte inn et ekstra ord uten å ødelegge betydningen da, så er vi venner alle sammen :)

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 09/10/2004 : 23:29)
QUOTE (INGaR @ 09/10/2004 : 22:17)
QUOTE (Afseth @ 09/10/2004 : 21:55)
Ikke vanntett, nei. Men den fjerner flere problemer enn den skaper, og de problemene er det ingen sak å finne en legitim løsning på. Ergo er den positiv for forumet.

Fint at dere innrømmer at man fort kan skape en god topic, selv uten hele tre ord.

Kan ikke du bare innrømme at det ikke er noe problem å ta en slik topic og dytte inn et ekstra ord uten å ødelegge betydningen da, så er vi venner alle sammen :)

Nei, den bør forandres. Det er jo faktisk ikke en treordsregel, men en treordmellomromsregel. Det burde heller blitt en minimumniorditopicregelen..

Endret av INGaR
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...