Gå til innhold

Problemer med et Promise Ultra133 TX2-kort


Dafe

Anbefalte innlegg

Jeg har en hdd koblet til et Promise Ultra133 TX2-kort som jeg kun bruker til lagring av musikk og film. Når jeg hører/ser på disse filene hakker det (oftest på store filer). Jeg tenkte dette kunne ha noe med driverne å gjøre, men nei. Instalerte driverne på nytt, men ingen forandring. Overføringshastigheten tviler jeg også på det er, fordi å overføre en film derifra til en annen hdd tar noen sekunder :dontgetit:

 

Hvorfor hakker det under avspillingen av filen da? Hva kan gjøres for å fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle: Promise kontrollere virker ELENDIG med optiske enheter! Bruk dem kun til harddisker.

 

Til Dafe: Høres for meg ut som om PCI bussen din kan være overbelastet. Hadde selv samme problem da Nettverk, 2 stk IDE kontrollere, firewirekontroller + lydkort stjal av PCI båndbredden samtidig. Ble kvitt det problemet da jeg oppgraderte hovedkortet og fikk et med nettverkskort på egen bus (Intel CSA bus - brukes med Intel Gigabit integrert nettverk på mange intel i875P hovedkort).

 

Sjekk at nyeste drivere og bios til kortet brukes, samt at du kan prøve kortet i en annen PCI slot i tilfelle IRQ konflikter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...