Gå til innhold

Rome - Total War! Hva syns du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er andre her som venter på dette i spenning... Eg holdt på å dø etter demoen! Kampene var rett å slett magiske, mange flere som dør av piler. Folk dør raskere enn i Medieval noe eg syns er konge!

Alt det eg leste om campaign modusen og utbygging av byer, så muligheten til å gå HELT NED i detaljer, vakkert!

Eneste minus, faktisk tragiske greier er at det ikke går an å spille Campaign mot andre i multiplayer, men bare kamper...

Så lurte eg på om det finnes noen her med GeForce 4 Ti kort som har testet demoen og hvis ja, så hvordan kjørte spillet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dritfett demo!

Har selv Geforce FX 5200 (Som suger grønske), kjørte alt på medium. Gikk glatt det.

Må forresten legge inn romerpatcen til demoen for at det skal være artig :p

Skrevet
hva er romerpatchen?

En mod som lar deg spille romer, anbefaler heller at du henter easymod og følger readme-en fra www.totalwarcenter.com

Da er mulighetene uendelige.

Eller så kan du søke på asromans på fileplanet, den lar deg spille romer i slaget mot hannibal

Skrevet (endret)

Har ventet på R:TW så alt for alt for lenge......

Har hengt med fra shogun, gjennom warlord ed og via medieval og viking invasion, nu endelig skal det kuliminere i det spillet de egenltig ville leage hele veien... Det må bare bli så sinnsykt bra :=)

Og ja, doom3 kan gå å gjemme seg.....

Endret av Abel29A
Skrevet

RTW er helt konge, ventet på det ganske så lenge jeg også, leser litt på forumet der, og folk klager over at soldatene i RTW dør for fort, jeg syntes det er jævelig teit jeg! Syntes det er perfekt sånn som det er nå, mye bedre enn MTW og STW hvor en swordman bruker et min for å drepe en archer!

Skrevet

Ja kampene har blitt litt mer livlige... Og er det flere enn meg som simpelten ELSKER hva et cavalrycharge kan gjøre med fiendens formasjoner nå?

Endelig får tungt kavalleri sin plass i solen.

Skrevet
En mod som lar deg spille romer, anbefaler heller at du henter easymod og følger readme-en fra www.totalwarcenter.com

Eller så kan du søke på asromans på fileplanet, den lar deg spille romer i slaget mot hannibal

Teit spill... Skikkelig taktikk virker ikke, her er det om å pøse på med alle soldatene samtidlig, for så å sette seg ned å se på slaget....

Jeg hadde håpet på skikkelig taktikk, men den gang ei..

Skrevet (endret)

taktikken er der den, det riktignok litt stein-saks-papir elementer der, som, Archers tar infanteri, infanteri tar chavarly, chavalry tar archers feks..

Men uansett da, poenget er at demoen er himmerlig lett i forhold til den kommende full versjonen! Feks, i tutorial missionet, hvis du bare stormer på med folkene dine, så mister du ihvertfall 20-30stk, jeg brukte litt taktikk og kom ut av det hele ved bare å miste 3 Triiari!

Så taktikken er vel og levende i rome total war!

EDIT: ta også med i beregning at slagene i demoen er relativt små i forhold til full versjonen!

Endret av Earth657
Skrevet

Testet selv demoen her, og ettersom jeg ikke har noe kjennskap til de forrige spillene i denne serien så ble det en ny opplevelse.

Men etter det jeg forsto så skulle ikke alt dreie seg om å slåss!? Det skulle også være bygging av et samfunn i Civ-sjanger. Hvor er dette og hvorfor var ikke det implementert i demoen?

Uansett så syntes jeg opplegget var bra. Kampen var kul og jeg så tydelig effekter på å benytte forskjellige strategier. Dette kommer nok til å havne i min samling :)

Skrevet

Teit spill... Skikkelig taktikk virker ikke, her er det om å pøse på med alle soldatene samtidlig, for så å sette seg ned å se på slaget....

tvert i mot, spilte en mod, som gjør at du kan spille gallerne i toturialen, og det var vansklig, men etter mange forsøk og mye feila taktik greide jeg det til slutt, og da greide jeg det skikelig, 99% av alle findene døde, :dribble:

da var jeg stolt

Skrevet
Testet selv demoen her, og ettersom jeg ikke har noe kjennskap til de forrige spillene i denne serien så ble det en ny opplevelse.

Men etter det jeg forsto så skulle ikke alt dreie seg om å slåss!? Det skulle også være bygging av et samfunn i Civ-sjanger. Hvor er dette og hvorfor var ikke det implementert i demoen?

Uansett så syntes jeg opplegget var bra. Kampen var kul og jeg så tydelig effekter på å benytte forskjellige strategier. Dette kommer nok til å havne i min samling :)

Blir nok vanskelig å gi et rettferdig bilde av den delen av TW i en demo

Skrevet

tvert i mot, spilte en mod, som gjør at du kan spille gallerne i toturialen, og det var vansklig, men etter mange forsøk og mye feila taktik greide jeg det til slutt, og da greide jeg det skikelig, 99% av alle findene døde, :dribble:

da var jeg stolt

whats the name of that patch?

Skrevet

Har du noengang spilt mer taktiske masseslag før? Kan du nevne ett eneste spill hvor effekten av forskjellig strategi kommer til syne så tydelig som i Total War? Kan hende det finnes, men jeg tviler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...