Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Går det bra med 6x9 uten forsterker?


kloppen

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe to 6x9 225 watt, men ikke forsterker. Kan jeg koble disse til mitt bilstereoanlegg på 4x 45w. Går det bra? Er ikke på utkikk etter enormt mye lyd men bedre enn de to dørhøttalerene jeg har i dag på 20w.

 

Er det noen som har erfaringer med høyttalere kjøpt på biltema?

 

Ellers kunne jeg tenkt med BOLT Lightning Audio til 645. Er ikke særlig inne på lyd i bil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hadde Pioneer 10ere det er snakk om på forsterker, ikke så me å snakke om egentlig, smått oppheng og lite bass i dem men helt ok lyd, de lidder av 6x9 syndrom egentlig

Fleste slike 2-3 veis høyttalere til bil lider vel av 6x9" syndromet ;)

Bare lurer..

 

Hva er 6x9" syndromet? :ermm:

Endret av Kmo
Lenke til kommentar

I mine ører har 6*9 en skjærende diskant, slapp og livløs mellomtone, rumlete udefinert bass og er egentlig en forbrytelse mot god lyd. Jepp, Infinity Kappaene også, uansett hvor opphausa de er. Men det er meg da, hehe :D Ikke alle er like kritiske til lyd, men det å plassere høyttalerne BAK lytteposisjonen er aldeles på trynet uansett om en ikke har et surroundoppsett. Hvor mange har DVD audio i 5.1 i bilen egentlig?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Bare et helsikes dumt spørsmål :p Hvis jeg kjøper en pakke med 6x9" høytalere,får man da 6 stk. 9" høytalere?? Som dere nok forstår så skjønner ikke jeg driten av elektronikiske ting :p :p

skjønner det ja :D nope har nok heller med den ovale størrelsen å gjøre (var ikke sikker på om jeg sku svare på denne, men kom fram til at du ikke prøvde å lure meg :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...