Gå til innhold

Prosjekt BlueBird UPDATE 19/3!


Anbefalte innlegg

Nå har jeg to av disse, noen ideer til hva jeg kan gjøre med dem?

 

De er vanlige potmetere med bryterfunksjon.

Potmeter.jpg

 

 

 

Hadde også vært fint om noen med litt mer tegne skills enn meg kunne prøve å finne på en logo til prosjektet. BluBird kommer av at maskina skal brukes til å kjøre Hauk, og at den er blå :p

 

 

 

Trenger forslag :w00t:

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Klåfingra idiot + tomt for lakk = frustrerende ( Ki + tft = F, også kjent som Dohms lov fra dette øyeblikk  )
:lol: Det har skjedd oss alle! :p

 

Potometrene kan kanskje brukes til vifte-styring? Jeg vet selvfølgelig ikke spesifikasjonene :p

47 K så jeg plutselig.....

 

Jeg har tidligere nevnt at jeg kan bruke ett til å regulere lysstyrken på lysdiodene i PSU vifta, men så kommer det jo også en radiator somtrenger vifte(er) etter hvert....

Lenke til kommentar

hehehe... kjenner så alt for godt til klåfingre symptomet da! .....står å stirrer på en ting lenge, man VET man ikke skal ta på den, men det er ikke nokk! sånn man lærte at ting som brenner skal man la være i fre! :w00t: Hvertfall jeg....

 

Uansett, Lykke til videre, ser spennende ut dette :roll: Leste forresten ikke gjennom falk greia, har lest det før... men husker ikke per i dag hva det var :blush: klokka er seint og jeg gidder ikke lese det NÅ, lyst å hive opp en LITEN KORT forklaring? slik at jeg slipper å dra innom falk guiden neste gang jeg kommer for å se hvordan det går med prosjektet ditt? :roll:

 

-mamazboy-

Lenke til kommentar
' date='03/09/2004 : 14:43']

Men du burde kanskje holde styr på fingrene dine... det er en data og ikke ei dame! Du trenger ikke å klå vettu ;)

Jamen, det var jo så mykt :blush:

 

 

 

Hauk er enkelt og greit et kort med 8 releer som kan styres via printerporten på maskina, det blir som å ha 8 lysbrytere du kan styre fra pc'n :w00t:

 

Update utpå kvelden :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er vel godt nok utpå kvelden nå, er det ikke? :hmm:

 

I dag hadde jeg egentlig tenkt å montere vinduet, men det viste seg at en eller annen idiot :innocent: hadde glemt å gå over kabinettet med klarlakk, så da var det bare å glemme vinduet for i dag, vi får heller se hva som skjer i morgen...

 

I dag har jeg i stedet brukt et av de fantastiske potensiometerne mine.

Jeg har koblet inn et så det slår av/på og justerer lysstyrken på lysdiodene i PSU vifta, resultatet ble noe sånn:

 

 

th_Portmeter.jpg

Stort bilde

Det vakre potmeteret med pålodda ledninger.

 

th_Innistrmforsyninga.jpg

Stort Bilde

Den som har blikk for detaljer vil legge merke til at de to loddeskjøtene som var isolert med teip nå er i sukkerbiter, mens det også har dukket opp et par sukkerbiter til for å få de riktige ledningene til potmeteret (ikke spør meg hvordan jeg gjorde det, det er det bare skaperen som vet) Legg også merke til den vakre firelederen som er tvinnet og buntet sammen v.h.a. hvite strips :thumbup:

 

th_Strmforsyninga2.jpg

Stort bilde

Et noe uklart bilde av hvordan det ser ut med opmeteret på ca minimum instilling, det ser ut som det lyser mye svakere i virkeligheten.

 

th_Strmforsyninga3.jpg

Stort bilde

Med maksimal innnstilling på potmeteret, virker som det lyser mye sterkere i virkeligheten.

 

 

 

 

Helt til slutt, den plexiplata som skal gjøre nytte for seg som vindu bestemte jeg meg for å ta av beskyttelsesfilmen av, dette ble resultatet:

th_Plexiglass.jpg

Stort Bilde

Deler av beskyttelsesfilmen sitter igjen, noen tips om hvordan jeg kan få av dette?

 

Nå er det leggetid (jeg skjønner ikke hvorfor jeg alltid skal update så sent),

forhåpentligvis ny update i morra hvis idioten får surra seg til å leke med klarlakken...

 

 

:sleep:

Lenke til kommentar

Et spørsmål: Du er veldig forstyrret av "idioter" som ødelegger for deg skjønner jeg... Har noen av dem et navn? :p

 

Ett til: Hvor skal du feste det potmeteret henn da?

 

Det med justering av lyset på vifta ble jo digg da :thumbup:

 

BTW:

Red Bull sux big time..... :thumbdown:

 

Go Bawls Guarana :thumbup:

Og Bomba da... :thumbup:

Eller bare iskald/halv-frosset Pepsi :thumbup:

Lenke til kommentar

De fordømte idiotene har et navn ja, de er faktisk en og samme person, Jon Erik tror jeg idioten/e reagerer på.... (AKA trådstarter: Icedude)

 

Potmetert skal festes der det er plass/jeg føler for å feste det, har lang nok ledning til å nå rund hele kabinettet :w00t:

 

Red Bull er da grei nok tørstedrikk, hjelper ikke så mye på våkenheten, men det er det ingenting som gjør, bortsett fra å småspise ut i de lange timer da.....

 

 

(ja, bomba er bedre) :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...