Gå til innhold

Prosjekt BlueBird UPDATE 19/3!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har høstferie nå, men klarer ikke å surre meg til å gjøre noe allikevel :blush:

 

*skamme seg*

 

Blir vel litt mer som skjer over helga tenker jeg, maskina må være operativ til BrøttumLAN om ei uke, skal bruke den til å registrere deltagere og betaling og litt slikt :mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(5.oktober)Her er planen: i dag rydder jeg, i morgen modder jeg :D

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Joa......står litt stille for tida, men jeg skal da snart få montert på noen bærehåndtak (bare jeg finner ut hva som er galt med laderen til drillen)

 

Har vært på LAN i helga, så dere får nøye dere med et bilde av hvordan det ser ut nå.

 

th_HPIM0611.jpgStort bilde

Det er egnetlig en Ghostbusters etch der et sted, men jeg måtte ta ut mine hjemmelagde runde ide-kabler i håp om at det var de som gjorde alt ustabilt.

 

Prøvde å installere XP, men installasjonen hang seg, det skylder vi på Thor sin cd rom for :realmad:

 

 

 

Skal snart begynne å tenke på vannkjølinga, men først må lommeboka komme seg etter det forrige sjokket (Sennheiser RS 120)

 

Travel uke nå og, men har helga ledig; mas på meg, ellers blir det nok aldri gjort noe :mrgreen:

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Har etterhvert begynt å bli rimelig irritert på meg selv fordi jeg aldri klarer å gjøre noe, dette skal endres!

 

Om et par timer drar jeg til Biltema for å kjøpe mer lakk, hobbyrommet er ferdig (minus størmmen, men jeg har kabelsnelle) , og jeg har fri og er hjemme fram til Tirsdag kveld, deler av den tiden skal jeg bruke på å ferdigstille mer av min elskede Bluebird.

 

Alle planene om vankjøling har blitt forkastet grunnet nervetrådenes tilknytning til lommeboka, og plassmangel, men jeg er nødt til å finne på en bedre kjøleløsning til CPU og GPU, kanskje jeg mekker luftkjøleblokker sjøl :shrug:

 

Stay tuned: neste update kan komme på en PC nær deg så kjapt som rundt midnatt i dag (må bare hjem fra noen travløp først :whistle: )

 

EDIT: Kom også på at jeg skal begynne med et valgfritt prosjekt i elektrotimene på skolen over påske, synes det er fint at skolen har bestemt seg for å betale deler av Hauk-komponentene for meg.....

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
Har etterhvert begynt å bli rimelig irritert på meg selv fordi jeg aldri klarer å gjøre noe, dette skal endres!

 

Om et par timer drar jeg til Biltema for å kjøpe mer lakk, hobbyrommet er ferdig (minus størmmen, men jeg har kabelsnelle) , og jeg har fri og er hjemme fram til Tirsdag kveld, deler av den tiden skal jeg bruke på å ferdigstille mer av min elskede Bluebird.

 

Alle planene om vankjøling har blitt forkastet grunnet nervetrådenes tilknytning til lommeboka, og plassmangel, men jeg er nødt til å finne på en bedre kjøleløsning til CPU og GPU, kanskje jeg mekker luftkjøleblokker sjøl :shrug:

 

Stay tuned: neste update kan komme på en PC nær deg så kjapt som rundt midnatt i dag (må bare hjem fra noen travløp først :whistle: )

 

EDIT: Kom også på at jeg skal begynne med et valgfritt prosjekt i elektrotimene på skolen over påske, synes det er fint at skolen har bestemt seg for å betale deler av Hauk-komponentene for meg.....

Stå på!! Dette blir bra!!!

Lenke til kommentar

I dag, den 19. Mars 2005 har det utrolige skjedd, jeg har tatt mot til meg og gjort litt til med Bluebird.

 

Inntil videre får dere klare dere med montering av bærehåndtak, men dere kan risikere at det dukker opp mer utpå kvelden, og jeg kan garantere at jeg gjør noe i morgen :D

 

Det tar forresten stygglang tid å laste opp bilder til Photobucket i dag, sånn i tilfelle noen lurte :(

 

Hndtakmedskruer.jpg

Et av håndtakene jeg skal bruke.

Skruene som fulgte med var lange som et par vonde år, så jeg skaffet nye, av en mye behageliger lengde, på Jernia (Borgen) i Lillehammer for 50 øre pr.stk.

Håndtakene fikk jeg tak i på Clas Ohlson, og de kostet 34 kr pr.stk.

 

 

th_Verkty.jpg

Drillen og boksen med bor jeg hadde store planer om å bruke.

 

Oppmerking.jpg

Oppmerkingen av hullene til skruene, det ble overraskende rett til å være gjort stort sett på øyemål ;)

 

th_Breaktrough.jpg

Mye større bilde

Gjennombrudd i det første hullet.

Jeg boret med fire forskjellige HSS bor, først 2mm, så 3mm, etterfulgt av 3,5mm og nydelig avsluttet med 4mm.

 

Sfinehull.jpg

Fire flotte hull på plass :D

 

FrsteHndtakpplass.jpg

Overraskende nok stemte avstanden mellom hullene over ens med avstanden mellom hullene på håndtaket.

 

th_Beggehndtakpplass.jpg

Betydelig større bilde for spesielt interreserte.

Begge håndtakene er godt på plass og klare for nye løft.

 

JEg ble ganske fornøyd med hvordan det så ut til slutt, kameraet var dessverre fullt etter disse bildene, så dere får få litt bedre bilder senere.

 

 

Noe av det som skal gjøres som neste post er å lime de verste punktene av lista rundt vinduet på plass med superlimet jeg kjøpte på Biltema i går.

Mlimes.jpg

 

Jag skal også lakkere litt igjen, men det får jeg vente med til det er litt varmere ute.

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...