Gå til innhold

Prosjekt BlueBird UPDATE 19/3!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
La oss si at de hadde kommet naturlig, anyways.  :whistle:

Limrestene, de satt ikke igjen fra tapen, men småripene hadde nok kommmet før eller senere ja, men jeg tror faktisk det som har blitt ripete er skjult bak stålplata i kabbiset, lagde plexiplata for stor for å være helt sikker :w00t:

 

 

Den updaten kan dere komme til å se langt etter, utrolig opptatt denne uka :cry:

 

 

Vurderer å carve inn en logo i enplexibit et sted, forslag???

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Godkjent, har bestemt meg for å prøve å lage en vanntank som passer i den ledige 5'' brønnen, blir nok fint med en blå pippip i plexien der.

 

Den nye versjonen hadde en mindre avskrekkende effekt på en med ustødig dremel hånd, skal se om vi ikke klarer å lage den litt mer detaljert allikevel :dremel:

 

Skal ikke garantere updates i tonnevis framover, mye å gjøre, men det kommer en høstferie gankse straks...

Endret av Icedude
Lenke til kommentar
Ok, skal ikke akkurat påstå at jeg ikke likte dua (???), men etter flere timer tenking og vurdering går jeg nok for wunderbaum sin :roll:

Neeeeeeeeeeeeei! :cry:

 

Det må ha vært en vanskelig avgjørelse, men det var like ved at du valgte min, ikke sant? :p

 

På tide med en update snart...

Som sagt, det var en tøff avgjørelse, ikke lett å velge mellom noe så pent og noe laget av da_devil :ermm:

 

Skal ikke love noe sikkert, men vi kan jo alltids titte litt på vinduet i kveld, med forbehold om fotografmangel... :roll:

 

Må forbrede et foredrag om halvledere, didoder og likerettere i morgen kveld, så vi får se...

Lenke til kommentar

Da blir det en liten mini update før helga ettersom dere maser så fælt.

Har nå fått festet vinduet til kabinettet.

Bildene ble ikke helt som jeg ønsket, men hva kan man forvente når man ikke fotograferer sjøl.... :roll:

 

Før jeg begynte å silikonifisere på plass vinduet klemte jeg på plass svart gummipyntelist rundt stålkanten, ettersom det å ta bilder av den ble glemt i farten får dere bare vente i spenning :thumbup:

 

th_monteringavplexiglass.jpg

Stort bildeBildet viser ''dekselet'' på kabinettet fra innsiden, som dere ser har jeg plassert plexiglasset der, og smørt på et alvorlig lag med silikon rundt for å holde det på plass, under størkningsperioden har jeg satt på to klyper (som er utenfor bildet på venstre og høyre side) og en Lamborghini Diablo med et stålrør på mototren, det viste seg at mer trengtes faktisk ikke :w00t:

 

th_Silikontubeogpyntekniv.jpg

Stort bilde

Dette viser alt det avanserte og høyteknologiske verktøyet jeg brukte til jobben; en fugepresse fra biltema, en silikonpatron fra Høistad bildeler på Lillehammer, og en tilfeldig kniv jeg fant liggende på et roterom...

 

Hadde desverre ingen fotograf i kveld, men på søndag eller litt senere skal dere få se det ferdige resultatet.

 

Plexien ble litt ripete, noen som vet hvordan jeg kan fjerne/redusere det, og om jeg kan pusse plexi med vanlig vinduspuss?

Endret av Icedude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...