Kenneth Dammyr Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Noen som har noe info om det? Bortsett fra at det kommer i November.
TST Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Er det bekreftet at det kommer i november? Når jeg kontaktet Microsoft for noen dager siden, hadde de det ikke engang i oversikten sin, og spurte om jeg mente Age of Empires Gold.
mr. fotball Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Det var vanskelig å finne ut noe mer enn at det muligens kommer i november. Ser at dette har blitt diskutert på diverse andre forum der de fleste ikke tror det kommer før 2005. Får håpe det kommer snart. Ingen strategispill slår Age of Empires.
Kenneth Dammyr Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 Dette er alt jeg finner: Lanseringsdato: 26.November Kilde Aoe er kongen av haugen!
mr. fotball Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Jeg må si meg skeptisk til at det kommer ut til 26. November. Ingen screenshots, ingen features. Det virker ikke akkurat lovende med tanke på at det isåfall skal gis ut om 3 måneder.
Kenneth Dammyr Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 Godt poeng. Tenkte på det samme. Hvorfor vil ikke Microsoft/Ensemble si noe da...
Windoge Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Vi har verken et screenshot eller videosnutt av spillet ennå, heller ingen sniktitter, så en November utgivelse ville jeg ikke sattset på.
Bagge Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Oi, dette hadde gått meg hus forbi! Likte godt de to første spillene i serien, og det kan bli spennende å se hva treeren tilbyr. Håper bare de satser mer på gameplay enn grafikk, ettersom grafikken strengt tatt ikke trenger å være bedre enn f.eks. AoE2 i et strategispill. Tredimensjonal grafikk i slike spill er en uting, mener jeg...
Kenneth Dammyr Skrevet 27. august 2004 Forfatter Skrevet 27. august 2004 Pose og sekk? Det skader jo ikke at grafikken blir noe bedre, men det er selvsagt ikke nødvendig. Derimot skulle jeg ønske en mer fleksibel Grafikk. Mulighet for å zoome inn, bytte vinkler etc. Og enda mer mulighet for å spille strategisk. Vet ikke hvordan men... Ble litt mye sånn "førstemann til Iron Age og så bygge stor hær å angripe til man ikke orker mer". Prøvde å tenke kreativt, men et var en del grenser der.
Bagge Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 Pose og sekk? Det skader jo ikke at grafikken blir noe bedre, men det er selvsagt ikke nødvendig. Derimot skulle jeg ønske en mer fleksibel Grafikk. Mulighet for å zoome inn, bytte vinkler etc. Og enda mer mulighet for å spille strategisk. Vet ikke hvordan men... Ble litt mye sånn "førstemann til Iron Age og så bygge stor hær å angripe til man ikke orker mer". Prøvde å tenke kreativt, men et var en del grenser der. Enig, men husk at bedre grafikk ikke nødvendigvis betyr tredimensjonal grafikk! Skikkelig forseggjort og vakker todimensjonal grafikk hadde passet meg (og sjangeren) perfekt.
Bear^ Skrevet 27. august 2004 Skrevet 27. august 2004 AOE3, forn forbi mine ører. Dette er et av "Må ha det, bare må ha det" spillene som plasseres på en kanskje liten liste (Doom 3 er ute, da er det bare Richard burns rally og Half life 2 igjenne) Håper det kommer snart, for AOE serien er bare genial
H4ngm4N Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 enig, kun warcraft kan kunkurere med aoe når det kommer til strategispill, og spill i det hele tatt! bedre grafikk, er ikke påkrevd, men handde ikke hatt noe imot det, det som hadde gjort det bedre enn forgjengerene, er mer forskjell på de forskjellige folkegruppene, på 2'eren var det 1 forskjellig unit på hver av folkeslagene, plus noen raser som ikke kunne lage visse uniter.
HolgerL Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Jeg elsker AoE-serien. Jeg håper de setter tiden tilbake til det den var i eneren, eller noe der omkring. Jeg håper ihvertfall ikke de setter den frem til moderne tid. Noe av det beste med AoE, er at det er old-fashion krig med masse soldater og brutale siege-våpen.
Bear^ Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 Det beste med AOE er når du er på toppen av din styrke, og sender alt du har i krig. Det er da du skal holde hodet kaldt og gjøre bruk av hurtigtaster. Personelig synes jeg Warcraft er jævla oppskrytt. Var på et LAN hos en kamerat, der det bare gikk på CS og Warcraft. Ingen som ville spille noe annet som AOE. Synes det egentlig ikke er noe særligt til spill, Warcraft 3. Og det er alt for lite folk du får lage. Om det var slik som Empire Eearth med litt mere folk, så kanskje.
HolgerL Skrevet 28. august 2004 Skrevet 28. august 2004 WarCraft er et mer taktisk spill med få soldater. Mens i AoE kan man lage strategiske formasjoner (en MEGET savnet funksjon i WarCraft) og sette ulike grupper til å ha forskjellige roller i slagene. Jeg elsker følelsen når trebuchetene i AoE II slynger steiner inn i fiendens forsvar mens jeg sender digre arméer av ryttere inn mot fienden.
Kenneth Dammyr Skrevet 29. august 2004 Forfatter Skrevet 29. august 2004 Det beste med AOE er når du er på toppen av din styrke, og sender alt du har i krig. Det er da du skal holde hodet kaldt og gjøre bruk av hurtigtaster. Men fortsatt synes jeg det burde være mer mulighet for å spille enda mer strategisk. SIkkert fint med trebucheter mot Bombard Tower, men det blir litt ensformig i lengden. En måte man kan få til dette på er et enda større behov for ressurser og et mega-gigantisk kart. Kanskje med flere "kontinenter". Da kunne man ha slag om landområder i større grad etc. Hadde vært artig å dratt alle de gode funskjonene fra 2'ern i i tidsepoken til 1'ern.
Belisarius Skrevet 29. august 2004 Skrevet 29. august 2004 Syns det neste AoE bør være ganske likt som 2'en på spille måten og tidsrom (middelalderen) men det som kunne vært greit var om folk var litt mer forskjellige. Det er jo litt rart at en Tyrkisk Pikeman er helt lik en Japansk f.eks.
KS Skrevet 30. august 2004 Skrevet 30. august 2004 Pose og sekk? Det skader jo ikke at grafikken blir noe bedre, men det er selvsagt ikke nødvendig. Derimot skulle jeg ønske en mer fleksibel Grafikk. Mulighet for å zoome inn, bytte vinkler etc. Og enda mer mulighet for å spille strategisk. Vet ikke hvordan men... Ble litt mye sånn "førstemann til Iron Age og så bygge stor hær å angripe til man ikke orker mer". Prøvde å tenke kreativt, men et var en del grenser der. Selvsagt burde grafikken bli bedre. Syns det er litt liv i alle bygningen som nærmest bare står der. Når enheter produsere burdes dette bli markert på et hvis. F.eks man burde se at en kar lager pil og bue, at bueskytteren får dette levert og møter opp utenfor bygningen. Savner muligheten for veteraner. En erfaren ridder som leder en flere ridder, burde være en lagleder og under hans ledelse burde alle ridderne få taktisk bonus, tilsvarende hos motstanderen, slik at på slagmarken burden denne enheten tas ut først. Mer film-inspirerte scener!!! Mer blod! Såra enheter burde jo drive å halte rundt!!
Kenneth Dammyr Skrevet 30. august 2004 Forfatter Skrevet 30. august 2004 Du er inne på noe der Litt samme prinsippet som Red Alert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå