Gå til innhold

6800 ultra og 20" crtskjerm, ikke mer enn 60 hz?


Herr Brun

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg har nettopp fått ny maskin(hurra!), men har et lite problem. Har en 3-4 år gammel 20" crt-skjerm, og den vil ikke over 60hz. Jeg kjører 1280*1024 av gammel vane, men den vil som sagt ikke over 60 hz. Har et 6800 ultra med dual dvi, kan dette være problemet? Støtter ikke dvi over 60hz? Har en dvi-vga-adapter som jeg bruker da. Men finnes det noen mulighet for at jeg kan kjøre mer enn 60 hz? Takk for all hjelp i alle fall.

 

Herr Brun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Se beskrivelsen til den hakeboksen først...
Det står på den skjermen som vises når det ikke er noe signal(pcen er av) at den støtter 1280*1024 i 80 hz.

 

Skjermen min skal kunne vise 1600x1200@75Hz, men med skjermdrivere installert og boksen haket av, får jeg ikke mer enn 60Hz.

 

Funker fint å ta vekk haken og sette opp til 75Hz.

Lenke til kommentar

Har skjermen løs signalkabel? Hvis den har det, ville jeg prøvd men en annen kabel. Jeg kjøpte en billig kabel til min skjerm, men da ville den bare ha 60Hz

 

Det skal ikke ha noe å si at du kjører dvi kontakten med adaper, da jeg gjør det samme med min 17'' @ 85Hz

Lenke til kommentar

Det er i hvert fall ikke DVI-kontakten det er noe i veien med. Hadde et Gainward GF4 Ti4600 i sin tid, og det kortet hadde dual DVI. Jeg brukte da en Hitachi 17" som ga 85 Hz i 1280x1024, og det fungerte helt fint. Så det er nok skjermen.

Goldstar høres gammelt ut. Begynner å bli en stund siden Goldstar byttet navn til LG...

Lenke til kommentar
Tror ikke DVI støtter over 60Hz. Ser ikke vitsen i å bruke det på en CRT skjerm, så hvorfor skulle den støtte mere?

 

Jeg er ikke sikker i hele tatt, mener bare å huske å ha lest det en plass...

du mener LCD-skjerm. De har ingen nytte av å ha over 60Hz. En CRT-skjerm derimot bør som nevnt tidligere i denne tråden gå på 85Hz. De fleste merker det i øyne og/eller hodet hvis man bruker lavere Hz over lengre tid.

 

 

bertie

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...