Gå til innhold

IBM HD, og garantier + noen andre spørsmål


Anbefalte innlegg

Er det noen som har greie på hvilke garantier som gjelder i forbindelse med IBM 75GXP diskene? Disken er kjøpt hos Komplett i Møllergata i Oslo.

 

Jeg har en 75GXP-30GB som fikk noen "skrapelyder" eller for si ulyder mens jeg kjørte speeddisk i Norton. Jeg fikk kastet innnholdet på den ene partisjonen over på en annen HD (WDC-60). Prøvde å formatere denne partisjonen, men halveis i formateringen kom denne "skrapelyden" igjen. Lastet ned Drive Fitness Test og kjørte denne. DFT fant feil, og meldte at denne var rettet etter at jeg kjørte "repair". Fant forøvrig ikke ut hvordan jeg kreerte en rapport som kunne printes ut.

 

Noen som har erfaringer med disse spørsmålene?

 

P.S. Jeg vet at det skrevet om IBM flere ganger, men jeg fant ingeting ut om garanti osv. D.S

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-05-04 10:08, FooKer skrev:

Det er 3 års garanti på IBM diskene!



 

WD har 3 års garanti, men har hørt at IBM kun har ett år (?), ivertfall de aller nyeste diskene (leste det i en test av nye disker). IBM vet selv at de lager lite driftsikre disker, har innrømt det, og tør ikke gi 3 års garanti for ca. 25% av diskene går til h****te innen 3 år.

Lenke til kommentar

Jeg har to 75GXP disker. En 75GB og en 45GB, og begge disse har 3års garanti.

45gb-disken fungerer helt greit, og har fungert i over 2 år. Mens 75gb begynte med skrapelyder rundt en måned etter jeg fikk den...

Skal levere disken inn når jeg kommer tilbake til Norge, men bor for tiden i utlandet.

 

Du kan jo sjekke på IBM sine sider.

http://www-1.ibm.com/servers/support/machi...ine_warranties/

(helt til venstre på siden står det : "warranty lookup" Trykk på denne.

 

Mange Web-shopper tar imot 75GXP-disker før de har gått dukken, så jeg foreslår du tar kontakt med komplett og forklarer situasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...