TLZ Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Hvor går grensen mellom death og thrash metal, og mellom death og black for den slags skyld. Hører så mye forksjelige om hva som er hva og hva som er ekte... Noen som har definisjoner? Bare lurer... (Tipper at noen kommer til å krangle om dette, også kommer noen til å påpeke at sjangere er u interessangt... men eg bare lurer....) Endret 25. august 2004 av TLZ
Peterman Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 Jeg tenker på band som Metallica og Megadeth når noen sier trash metal. Black metal er en god del hardere og råere i min bok. Tenker på band som Children of Bodom, Skyfire og In Flames.
Juleniss1 Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 det viktigste for at det skal være black metal er jo tekstene. Men det må jo være en ganske rå lyd og. Ikke bare tekstene er en del av budskapet.
huf Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 det viktigste for at det skal være black metal er jo tekstene. Men det må jo være en ganske rå lyd og. Ikke bare tekstene er en del av budskapet. Enig. Det er i tekstene det ligger, og "imaget". Noen som nemte Children of Bodom her oppe, det er ikke death. Ivertfall ikke imo. Det er speed metal e.l.
likferd Skrevet 25. august 2004 Skrevet 25. august 2004 (endret) Det har vel ikke så mye med tekstene, som med imaget å gjøre.. er mye knall bra black metal som ikke nevner satan i annet hvert ord også. Og uten å lese tekstene på forhånd, hadde du klart å si at det ikke er black metal? Children of Bodom som nevnt, blir aldri black metal, selv hvor stygge tekster de klarer å grave fram.. Endret 25. august 2004 av likferd
Petrvs Romanvs Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Vokalmessig kan det skilles... Thrash > aggressiv "normal" stemmebruk. Death > guttural utydelig brøling. Black > raspete ond hvesing.
andesam Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 jeg mener death og black metal har en del å gjøre med tekstene, men det må også være en brutal lyd. Children og bodom er i min mening melodiøs death\black metal.
likferd Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 jeg mener death og black metal har en del å gjøre med tekstene, men det må også være en brutal lyd. Children og bodom er i min mening melodiøs death\black metal. Om children of bodom er black metal, er Vikingarna black metal også, om de skulle finne på å growle fram noe på en konsert..
andesam Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Children of bodom er hvertfall en del røffere enn metallica. Har du lest noen av tekstene deres? hvem har sagt at death\black metal ikke kan spilles i dur og ha fine melodier?
Petrvs Romanvs Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 CoB er småprogressivt power/ speed metal med BM vokal.
likferd Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 CoB er småprogressivt power/ speed metal med BM vokal. kunne ikke sagt det bedre selv :!:
Whiteshit Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Vokalmessig kan det skilles...Thrash > aggressiv "normal" stemmebruk. Death > guttural utydelig brøling. Black > raspete ond hvesing. Endelig en som virkelig prøver seg på å definere grensene..
andesam Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 (endret) fra allmusic, noen som virkelig har peiling: The black metal outfit Children of Bodom formed in Espoo, Finland in 1993; named in reference to one of the most notorious mass-murders in Scandinavian history under styles står det: black\death metal, heavy metal og scandinavian metal. Endret 26. august 2004 av andesam
likferd Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Metal har jo komt i så mange nye sjangre og varianter nå, at det er håpløst å dele opp i sjangre...
Juleniss1 Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 (endret) fra allmusic, noen som virkelig har peiling: The black metal outfit Children of Bodom formed in Espoo, Finland in 1993; named in reference to one of the most notorious mass-murders in Scandinavian history under styles står det: black\death metal, heavy metal og scandinavian metal. CoB er ikke black metal.. så lett er det. Ikke en gang tekstene innholder noe "svart" å snakke om. driter i hva allmusic sier. Har sett andre slike sider hvor de sier andre ting. Endret 26. august 2004 av _Julenissen_
FrenChie Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 (endret) fra allmusic, noen som virkelig har peiling: The black metal outfit Children of Bodom formed in Espoo, Finland in 1993; named in reference to one of the most notorious mass-murders in Scandinavian history under styles står det: black\death metal, heavy metal og scandinavian metal. Allmusic setter dm/bm på nesten alle band.. CoB er IKKE black metal. Endret 26. august 2004 av FrenChie
nr.4 Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Hvor mener dere Opeth skal plasseres i landskapet da?
Pantera Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 under styles står det: black\death metal, heavy metal og scandinavian metal. Virker som om dem har helgadert seg, ja...... mvh Pantera
Whiteshit Skrevet 26. august 2004 Skrevet 26. august 2004 Hvor mener dere Opeth skal plasseres i landskapet da? Det går vel meir inn i "death metal" sekken...ut i fra det eg har forstått her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå