Gå til innhold

Problem med 'aim mode'

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt Far Cry, og sliter litt med et problem: Hver gang jeg aktiverer "siktet" eller "zoom" modus på våpen uten kikkertsikte er det som om alle bevegelsesknappene "resetter" seg.

F.eks. hvis jeg går fremover, så trykker på høyre musknapp for å sikte nøyere på noe som plutselig dukker opp stopper spilleren helt opp og jeg må slippe og trykke inn igjen "forover" knappen for å gå videre. Problemet er også at alle bevegelser også "resetter" seg når jeg går ut av "siktemodus" og spilleren blir stående dønn fast helt til animasjonen der våpenet går fra "siktet" til "normal" modus er ferdig! I tillegg vil også til/fra "siktemodus" og "reload" kansellere "crouch" knappen, så hvis jeg gjemmer meg bak en stein og lader om, vil spilleren straks reise seg opp og bli plaffet ned selv om jeg holder inne "crouch" knappen hele tiden!

Er det noen andre her som har støtt på liknende problemer, og har kommet over en løsning? Jeg har trålt nettet i flere timer nå, og det er ikke nevnt noen steder. Problemet gjelder både v1.0 og v1.1 av spillet, men ikke demoen, merkelig nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har støtt på problemet selv, men har ikke brydd meg med det. Lærer fort å unngå slikt etter hvert.

Sjekk om du finner patch v 1.2 et sted, den ble tatt tilbake av Ubisoft pga. noen problemer med den. Men du finner den sikkert noen steder. Kanskje den løser problemet ditt.

Skrevet

Fant problemet selv. Det kom visst av at jeg satte opp knappene (jeg bruker alltid numpad'en) før jeg oppgraderte til v1.1. Da jeg tilbakestilte alle tastene og så konfigurerte dem helt på ny funket det som bare juling. Snodig, men heldigvis lett å løse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...