Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar leticia skrev (3 minutter siden): Det var ikke like mye religiøst faenskap, angrep på menneskerettigheter osv, under Biden som man ser nå under Maga - kulten. Ah, så nå er USA kristent, men ikke for 1 år siden. Du gir ingen mening 2
Baranladion Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Godjul skrev (29 minutter siden): Norge har ikke blitt noe mindre voldelig og fredelig av at man har fjernet mange av vår kristne tradisjoner de siste 10-15 åra. Kristendommen gikk igjennom mange reformer og har tilpasset seg vestlige verdier helt greit Så det du sier er, at når du tilpasser religionen til humanistiske verdier så kan religionen bli bra? 1 1 1
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (1 minutt siden): At antallet har økt til ca 14 millioner under Biden betyr jo ikke at 10 millioner kom dit under Biden... Poenget var at USA fortsatt er landet alle flyktninger vil til, selv om de nå har stengt grensene 2
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (1 minutt siden): At antallet har økt til ca 14 millioner under Biden betyr jo ikke at 10 millioner kom dit under Biden... Til og med demokratene måtte til slutt innrømme at masseinnvandringen hadde gått litt vel langt under Biden til slutt. Det var nok en av hovedgrunnene til at Trump vant. Men påstanden her var tøvet fra Leticia om at "ingen ville flykte til USA fordi det er et kristent land". Det er åpenbart tøv. USA var en veldig kristen nasjon under Biden altså 1
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Baranladion skrev (1 minutt siden): Så det du sier er, at når du tilpasser religionen til humanistiske verdier så kan religionen bli bra? Absolutt. Stat og religion kommer aldri til å fungere 2
HasuUser Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar 3 minutes ago, Baranladion said: Så det du sier er, at når du tilpasser religionen til humanistiske verdier så kan religionen bli bra? Beundringsverdig at dere alltid kommer Leticia til unnsetning synes jeg 1
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Godjul skrev (2 minutter siden): Poenget var at USA fortsatt er landet alle flyktninger vil til, selv om de nå har stengt grensene Ser du endret mens jeg hentet graf. Var ikke kjapp nok der, beklager.
leticia Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) Godjul skrev (14 minutter siden): Ah, så nå er USA kristent, men ikke for 1 år siden. Du gir ingen mening Det jeg sier er at USA er gjennomsyret av mer religiøst faenskap enn for 1 år siden, som å fjerne menneskerettigheter, drevet frem av MAGA - kulten, og Project 2025. Endret 23. januar av leticia 1 1
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Det er også åpenbart at mange kunne tenke seg å flytte til USA HVIS Trump plutselig ble innvandringsliberal. Så hele argumentet til Leticia falt jo i fisk. (eller hva det heter 😂)
Baranladion Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar HasuUser skrev (1 minutt siden): Beundringsverdig at dere alltid kommer Leticia til unnsetning synes jeg Nå henger jeg ikke med? Godjul skrev (4 minutter siden): Absolutt. Stat og religion kommer aldri til å fungere Hva mener du? Kan ingen av delene noen gang fungere, kan en stat styrt av religion aldri fungere, eller kan en religion aldri fungere i en stat? 1
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar DukeNukem3d skrev (3 minutter siden): Til og med demokratene måtte til slutt innrømme at masseinnvandringen hadde gått litt vel langt under Biden til slutt. Det var nok en av hovedgrunnene til at Trump vant. Men påstanden her var tøvet fra Leticia om at "ingen ville flykte til USA fordi det er et kristent land". Det er åpenbart tøv. USA var en veldig kristen nasjon under Biden altså Det var en økning ja, men langt fra standard svaret fra Trump og Maga om 10 millioner. 👍😅 Nei er enig der, å flykte fra asken til ilden er sjeldent lurt. Det sagt, det er en viss forskjell på kristent og gammel testamentlig slik som nå. 🙂 1
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (2 minutter siden): Det var en økning ja, men langt fra standard svaret fra Trump og Maga om 10 millioner. 👍😅 Nei er enig der, å flykte fra asken til ilden er sjeldent lurt. Det sagt, det er en viss forskjell på kristent og gammel testamentlig slik som nå. 🙂 Jeg er ateist, men bortsett fra noen kjedelige gudstjenester som barn har jeg egentlig bare positive minner om kristendom. Jeg husker presten i militære serverte meg vafler og saft, så fotball med oss. Man må jo også anerkjenne at man har vunnet i lotto ved å bli født i kristne vesten, tenk så kjipt det hadde vært å bli født inn i et muslimsk land og må gå i moskeen x ganger per dag? ffs (Og hva hvis man ikke føler seg som dedikert muslim engang? huff) 1
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Baranladion skrev (Akkurat nå): Hva mener du? Kan ingen av delene noen gang fungere, kan en stat styrt av religion aldri fungere, eller kan en religion aldri fungere i en stat? Det ble vanskelig ja. En stat kan jo fungere med religion, teknisk sett fungerer jo islamske stater som Iran og Saudi Arabia, men et demokrati kan aldri fungere om det baseres på kun kristendommen eller islam 2
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) DukeNukem3d skrev (5 minutter siden): Jeg er ateist, men bortsett fra noen kjedelige gudstjenester som barn har jeg egentlig bare positive minner om kristendom. Jeg husker presten i militære serverte meg vafler og saft, så fotball med oss. Man må jo også anerkjenne at man har vunnet i lotto ved å bli født i kristne vesten, tenk så kjipt det hadde vært å bli født inn i et muslimsk land og må gå i moskeen x ganger per dag? ffs (Og hva hvis man ikke føler seg som dedikert muslim engang? huff) Svarte du til rett person nå? 🙂 Edit* Ser jeg skreiv litt feil, mente at USA er blitt gammel-testamentlig. Edit 2* Bra bruk av klipp og lim forresten. 👍 Endret 23. januar av Duriello
leticia Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar DukeNukem3d skrev (14 minutter siden): Til og med demokratene måtte til slutt innrømme at masseinnvandringen hadde gått litt vel langt under Biden til slutt. Det var nok en av hovedgrunnene til at Trump vant. Men påstanden her var tøvet fra Leticia om at "ingen ville flykte til USA fordi det er et kristent land". Det er åpenbart tøv. USA var en veldig kristen nasjon under Biden altså Det er nok du som tøver her når du ikke engang er rederlig nok til å sitere meg riktig. Det er litt forskjell på "ikke så mange" og "ingen"... Skjønner at folk vil flykte dit hvis de har det dårligere der de bor i dag, som land i søramerika. Men at folk i andre vestlige sekulære land ikke er like fristet til å dra til kristelige USA på ferier osv, forteller om et ganske endret bilde etter at landet blir mer og mer styrt etter kristenfascisme. Stor nedgang i reiser fra Europa til USA – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer 1
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Duriello skrev (3 minutter siden): Svarte du til rett person nå? 🙂 Edit* Ser jeg skreiv litt feil, mente at USA er blitt gammel-testamentlig. Bare redegjorde litt generelt hvor jeg står. Tja, jeg vet ikke om Trump slår meg som så veldig religiøs, mer som en posør av og til? Først og fremst en businessmann bølle 1
Godjul Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar (endret) leticia skrev (3 minutter siden): a. Men at folk i andre vestlige sekulære land Rekord mange turer bestilt til USA i år slik jeg forstår det, eller tror du at mange europeere har flyktet til USA for 1 år siden, før Trump ble president? Men nå som USA ble kristent så har flyktningstrømmen roet seg fra Europa Endret 23. januar av Godjul 1 1
DukeNukem3d Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar leticia skrev (2 minutter siden): Skjønner at folk vil flykte dit hvis de har det dårligere der de bor i dag, som land i søramerika. Men at folk i andre vestlige sekulære land ikke er like fristet til å dra til kristelige USA på ferier osv, forteller om et ganske endret bilde etter at landet blir mer og mer styrt etter kristenfascisme. Stor nedgang i reiser fra Europa til USA – NRK Urix – Utenriksnyheter og -dokumentarer Er dette ditt store argument mot kristendom? At folk ikke liker å bli truet med invasjon av noen gærne MAGA-folk? hjelpes. 70%+ av amerikanere er forøvrig mot Trump her. 1
Duriello Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar DukeNukem3d skrev (Akkurat nå): Bare redegjorde litt generelt hvor jeg står. Tja, jeg vet ikke om Trump slår meg som så veldig religiøs, mer som en posør av og til? Først og fremst en businessmann bølle Vet det, du har skrevet nøyaktig samme tekst tidligere. Er vel ikke nødvendigvis Trump selv jeg tenker på, men en del av de følgerne hans er jo verre en svovelpredikanter. Trodde Jesus stod for nestekjærlighet jeg, det finnes ikke lengre over dammen. 2
Baranladion Skrevet 23. januar Skrevet 23. januar Godjul skrev (Akkurat nå): Det ble vanskelig ja. En stat kan jo fungere med religion, teknisk sett fungerer jo islamske stater som Iran og Saudi Arabia, men et demokrati kan aldri fungere om det baseres på kun kristendommen eller islam Det blir vanskelig når du skriver stat men egentlig mener demokrati, ja, men takk for oppklaringen. En kan jo hevde at de statene også fungerer bedre, ihvertfall hvis de har rett i at muslimenes gud er den faktiske gud. Sett i fra mitt humanistiske tankesett, så mener jeg at de er direkte dysfunksjonelle. Sett fra et demokratisk synspunkt, så fungerer det ikke i det hele tatt. Fra et kristent synspunkt, så har de kanskje delvis rett, de følger guds ord, bare feil gud. Jeg tror dog jeg er enig med deg (hvis jeg tolker deg riktig) demokrati og humanistiske tanker er det beste å styre etter, og så får folk heller ha et personlig forhold til sin gud. . 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå