Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor overtar Tiscali AS


Anbefalte innlegg

Må pirke litt.. den blir 60 kr dyrere pr mnd.

OK.. men hvorfor skal man betale for det?

Det er "lnjeleien" for linjen inn til huset. Denne er inkludert i fasttelefonab. og dekker feilretting, vedlikehold osv.

 

Siden disse kostnadene ikke er innbakt i prisen for ADSL-linjen flyttes de over på ADSL-prisen når man sier opp fasttelefonen, siden man fremdeles bruker samme kobberlinje

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt spørsmål blir om Telenor kommer til å fortsette med Tiscali's abbonentsformer eller om de vil 'tvinge' tiscali-kundene over på andre abbonentsformer.

 

jeg har Tiscali's Maxi-surfer abbonent med 6t oppringt hver dag som koster 550 pr mnd pluss overforbruk. etter ett kjappt søk hos telepriser.no så kommer Telenors billigste alternativ Online Kontant med 6 timer oppringt hver dag på 1.121,- (i praksis så vil det koste 1170,- pr mnd grunnet 49,- i abbonentsgebyr). dette er over en dobling i prisen og totalt uholdbart for min del. desverre så er det ingen andre selskap som operer med fastpris på ett gitt antall timer så når Tiscali går dukken så vil mitt nettbruk bli kraftig forkrøplet da jeg har ingen andre alternativer og har absolutt ikke råd til å fleske ut over 1100 i mnd for å fortsette sånn jeg holder på i dag. :(

 

for min egen del så syns jeg det er synd Tiscali blir solgt, tiltross for ett frynsete rykte så likte jeg dem..

Lenke til kommentar
etter ett kjappt søk hos telepriser.no så kommer Telenors billigste alternativ Online Kontant med 6 timer oppringt hver dag på 1.121,- (i praksis så vil det koste 1170,- pr mnd grunnet 49,- i abbonentsgebyr). dette er over en dobling i prisen og totalt uholdbart for min del. desverre så er det ingen andre selskap som operer med fastpris på ett gitt antall timer

Feil...

 

Telenor har faktisk det beste tilbudet på internett via ISDN. Det heter Online 150. Du får 150 timer pr. måned som du fritt kan disponere som du vil. Koster 499/mnd (+selve abb. da, 99kr) Har hatt dette i flere år nå. Mye bedre enn det Tiscali har tilbudt. :)

Lenke til kommentar

Men er det trolig at jeg som sitter på et 704/128 abonement fra tiscali kan gratis overføre til et annet et fra telenor?

Og hvordan er egentlig telenor med download og konstant internett?

Kan jeg laste ned så så mye, og så måtte bestille en (gratis??) pakke til med mer "download"? Og har jeg buligheten til å være koblet opp hele tiden med telenor, eller er det sånn at jeg må koble meg opp sånn som jeg må med ISDN?

Lenke til kommentar

kompisen min sier at per dags dato vet ingen hva som skjer med surfer produktene, det er en kontraktsperiode på disse også og den vil bli overholdt uansett hva som skjer.

 

samme gjelder adsl abbonementene, eksisterende bindingstid, kontrakter etc gjelder ut kontraktsperioden (bindingstiden) uansett.. hva som skjer med den tekniske løsningen er heller ikke avklart.

 

dette er heller ikke ting kompisen min får vite før konkuransetilsynet har tatt en avgjørelse i saken pga at telenor ikke har funnet ut hva som skjer, eller fortalt noen om hva de vil med selskapet før de faktisk vet om de kan bruke det..

Endret av Vannpistol
Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hva som vil skje med oss eksisterende tiscali kunder.....vil vi bli telenorisert? Og om vi må over på telenor kan vi muligens nekte å fortsette......

Hva pokker mener du med "nekte å fortsette"?

 

Mener du heller; kan jeg komme meg ut av bindingstiden jeg har avtalt med Tiscali? Ja det kan du sikkert, men jeg regner med at juristene i Tiscali/Telenor sørger for å at dette blir vanskelig uten å måtte betale gebyr. Den som lever får se....

Lenke til kommentar
Hvor stort er egentlig Telenor på verdensbasis?

På mobiltelefoni isolert, så er Telenor faktisk den 10. største aktøren i verden.

Tror de runder 40.000.000 kunder snart. Bra for alle som har en aksje eller to, ingenting tyder på at det stopper der.

Lenke til kommentar
mitt spørsmål blir om Telenor kommer til å fortsette med Tiscali's abbonentsformer eller om de vil 'tvinge' tiscali-kundene over på andre abbonentsformer.

 

jeg har Tiscali's Maxi-surfer abbonent med 6t oppringt hver dag som koster 550 pr mnd pluss overforbruk. etter ett kjappt søk hos telepriser.no så kommer Telenors billigste alternativ Online Kontant med 6 timer oppringt hver dag på 1.121,- (i praksis så vil det koste 1170,- pr mnd grunnet 49,- i abbonentsgebyr). dette er over en dobling i prisen og totalt uholdbart for min del. desverre så er det ingen andre selskap som operer med fastpris på ett gitt antall timer så når Tiscali går dukken så vil mitt nettbruk bli kraftig forkrøplet da jeg har ingen andre alternativer og har absolutt ikke råd til å fleske ut over 1100 i mnd for å fortsette sånn jeg holder på i dag. :(

 

for min egen del så syns jeg det er synd Tiscali blir solgt, tiltross for ett frynsete rykte så likte jeg dem..

Har du sjekket ut Online 150? Vet ikke om det lønner seg for deg, men..

 

For storsurferen

Online 150 er tilbudet til deg som bruker Internett gjennomsnittlig tre timer hver dag, eller mer. For en femhundrelapp tilbyr vi deg 150 timers surfetid per måned.

 

På dagtid vil det si at du surfer opptil 70% billigere enn med vanlig minuttpris. Og skulle du overskride de 150 timene, er prisen fortsatt så lav som 9.5 øre minuttet resten av måneden. Med Online 150 slipper du også å betale noe startapris på oppkoblingene dine.

 

http://www.online.no/at/online150.html

Lenke til kommentar
Hvor stort er egentlig Telenor på verdensbasis?

På mobiltelefoni isolert, så er Telenor faktisk den 10. største aktøren i verden.

Tror de runder 40.000.000 kunder snart. Bra for alle som har en aksje eller to, ingenting tyder på at det stopper der.

IP-messig kan du se hvor stor Telenor er på verdensbasis på denne linken. Du kan også søke på andre ISP'er

Lenke til kommentar
Hvor stort er egentlig Telenor på verdensbasis?

Se her:

http://www.telenor.no/rapporter/2003/kart2.shtml

 

Telenor ble notert på Oslo Børs og Nasdaq 4. desember 2000.

 

 

Ved utgangen av 2003 hadde Telenor 55.234 aksjonærer, hvorav 22,6 % av totalt antall aksjer var eid av utenlandske investorer. Den norske stat er den største enkelteier, med 53,2 % av aksjene pr. 31. mars 2004.

 

Telenors markedsverdi pr. 31. mars 2004 var 85,9 milliarder kroner - det tredje største selskapet notert på Oslo Børs.

 

Ved utgangen av 2003 hadde konsernet 20.190 ansatte, hvorav 12.706 i Norge.

 

Konklusjon: Telenor er større enn du tror :p

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hva som vil skje med oss eksisterende tiscali kunder.....vil vi bli telenorisert? Og om vi må over på telenor kan vi muligens nekte å fortsette......

1. Du har ikke kontrakt. Du kan velge akkurat som du vil.

 

2. Du har kontrakt. Du har kontrakt med Tiscali, ikke Telenor. Du kan derfor beholde de eksisterende kontraktsbetingelsene ut kontraktsperioden.

 

Men hvis Telenor tilbyr seg å gjøre dere om til vanlige Telenor-kunder, så er det å anbefale å svare ja. Telenors ADSL-produkter er meget konkurransedyktige for tiden, men det kan endre seg.

Selv om man har en kontrakt med et selskap, så er gjeldene regler i Norge at dersom man kjøper opp et selskap, overtar man alle ekisterende kundeforhold og forplikteleser. De fleste ISP'er har klausuler i sine vilkår som sier at de kan endre vilkårene med en viss frist.

Lenke til kommentar
Telenor er den mest rotete bedriften i Norge's historie.

 

De har så mange forskjellige avdelinger og så elendig samarbeid mellom hverandre.

 

Føler med alle som må bytte.

Har aldri hatt problemer med Telenor. Har alltid fått god hjelp når jeg har vært i kontakt med de.

 

De har bedre support enn de fleste andre ISP'er. Døgnåpent pr telefon. chat-support osv.

Dessuten er det ingen andre som inkluderer like mange tilleggstjenester i ab.

Lenke til kommentar
Det jeg lurer på er hva som vil skje med oss eksisterende tiscali kunder.....vil vi bli telenorisert? Og om vi må over på telenor kan vi muligens nekte å fortsette......

1. Du har ikke kontrakt. Du kan velge akkurat som du vil.

 

2. Du har kontrakt. Du har kontrakt med Tiscali, ikke Telenor. Du kan derfor beholde de eksisterende kontraktsbetingelsene ut kontraktsperioden.

 

Men hvis Telenor tilbyr seg å gjøre dere om til vanlige Telenor-kunder, så er det å anbefale å svare ja. Telenors ADSL-produkter er meget konkurransedyktige for tiden, men det kan endre seg.

Selv om man har en kontrakt med et selskap, så er gjeldene regler i Norge at dersom man kjøper opp et selskap, overtar man alle ekisterende kundeforhold og forplikteleser. De fleste ISP'er har klausuler i sine vilkår som sier at de kan endre vilkårene med en viss frist.

Ja det kan endre vilkårene til noe bedre uten varsel, ikke til noe verre.

Hvis man for eksempel setter opp prisen skal sluttkunden ha varsel minst 3mnd i forveien.

 

I dette og alle andre tilfeller vil kundens eksisterende kontrakt gjelde til kontraktstidens slutt, med mindre ny eier gir kunden tilbud om å bytte til en annen kontrakt. Da vil man stå fritt til å velge å beholde eksiterende kontrakt eller bytte til ny kontrakt.

 

Uansett, konkurransetilsynet skal ta en titt på saken, og de er ikke kjent for å være kjappe. Tror de har 6 mnd på seg, og de bruker nok den tiden de trenger. Leste en eller annen plass at gjennomsnittlig behandlingstid hos dem var 4mnd, så det er vel ekstremt tidlig å begynne å spekulere i utfall.

 

Først må konkurransetilsynet godkjenne salget, før Telenor kan gjøre noe overhodet i forbindelse med sluttkunden. Det være seg blant annet endring av tekniskløsning, overflytting av kunder, osv. En hver form for innblanding fra Telenor i Tiscali Norges business vil slå dårlig ut med tanke på konkurransetilsynets avgjørelse.

Lenke til kommentar

Telenor har to (minst) muligheter.

 

Det ene er å fusjonere Tiscali inn i Telenor, noe som antakelig vil innebære at de eksisterende Tiscali kundene på ett eller annet tidspunkt får tilbud om nytt abonnement hos Telenor. Jeg har ihvertfall vanskelig for å tro at Telenor vil operere med to parallelle sett med abonnementsformer.

 

Den andre muligheten er å drive Tiscali videre (under et annet navn ?) som et datterselskap av Telenor. Tiscali eller hva det nå ville bli hetende vil da operere som en egen juridisk enhet uavhengig av Telenor. Så lenge de to selskapene opererer på samme marked tviler jeg på at en slik løsning blir valgt bla. fordi det vil medføre dobbelt opp med administrasjon.

 

Det Telenor har gjort er antakelig ikke annet enn å ha kjøpt seg ganske mange tusen nye kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...