Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor overtar Tiscali AS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
etter ett kjappt søk hos telepriser.no så kommer Telenors billigste alternativ Online Kontant med 6 timer oppringt hver dag på 1.121,- (i praksis så vil det koste 1170,- pr mnd grunnet 49,- i abbonentsgebyr). dette er over en dobling i prisen og totalt uholdbart for min del. desverre så er det ingen andre selskap som operer med fastpris på ett gitt antall timer

Feil...

 

Telenor har faktisk det beste tilbudet på internett via ISDN. Det heter Online 150. Du får 150 timer pr. måned som du fritt kan disponere som du vil. Koster 499/mnd (+selve abb. da, 99kr) Har hatt dette i flere år nå. Mye bedre enn det Tiscali har tilbudt. :)

Online 150 er ikke tatt med på telepriser.no, og av den grunn så jeg trodde online150 var død og begravet.. hadde den for over ett år siden men pga elendig ping (normalen lå på ca 80-100 mot vg.no med ping i ett kommandovindu, i spill aldri under 140), dårlig oppetid og linjen fungerte generelt dårlig så jeg byttet til tiscali.

 

at Online150 tillater at man fritt disponerer tiden iløpet av en mnd er fint, men Tiscali tilbyr mest timer i måneden med 180/186 timer for tilnærmet den samme prisen som henholdsvis er på 499,- og 550,-. viss man ser på minuttprisen så koster der mindre per minutt med tiscali enn hva telenor tar.

tiscali:

550 / (180 * 60) = 0,050

550 / (186 * 60) = 0,049

 

Telenor:

499 / (150 * 60) = 0,055

*499 + 98 / (150 * 60) = 0,066

 

*om man baker inn Online Basis abb. eller bedre som er påkrevd for å bruke Online 150 så vil totalprisen halle enda mer i favør for Tiscali som ikke krever noen slags form for abb. for bruk av deres tjenester. så for storsurferen (meg) så er Tiscali det beste alternativet viss man er på jakt etter det absolutt billigste man kan få med oppringt internett.

Lenke til kommentar
*om man baker inn Online Basis abb. eller bedre som er påkrevd for å bruke Online 150 så vil totalprisen halle enda mer i favør for Tiscali som ikke krever noen slags form for abb. for bruk av deres tjenester. så for storsurferen (meg) så er Tiscali det beste alternativet viss man er på jakt etter det absolutt billigste man kan få med oppringt internett.

Ok, du har sikkert rett.

Jeg er bare glad jeg slipper å sitte å regne på dialup-kostnader :-P

 

Du har min dypeste medfølelse.

Lenke til kommentar

Feil...

 

Telenor har faktisk det beste tilbudet på internett via ISDN. Det heter Online 150. Du får 150 timer pr. måned som du fritt kan disponere som du vil. Koster 499/mnd (+selve abb. da, 99kr) Har hatt dette i flere år nå. Mye bedre enn det Tiscali har tilbudt. :)

Online 150 er ikke tatt med på telepriser.no, og av den grunn så jeg trodde online150 var død og begravet.. hadde den for over ett år siden men pga elendig ping (normalen lå på ca 80-100 mot vg.no med ping i ett kommandovindu, i spill aldri under 140), dårlig oppetid og linjen fungerte generelt dårlig så jeg byttet til tiscali.

 

at Online150 tillater at man fritt disponerer tiden iløpet av en mnd er fint, men Tiscali tilbyr mest timer i måneden med 180/186 timer for tilnærmet den samme prisen som henholdsvis er på 499,- og 550,-. viss man ser på minuttprisen så koster der mindre per minutt med tiscali enn hva telenor tar.

tiscali:

550 / (180 * 60) = 0,050

550 / (186 * 60) = 0,049

 

Telenor:

499 / (150 * 60) = 0,055

*499 + 98 / (150 * 60) = 0,066

 

*om man baker inn Online Basis abb. eller bedre som er påkrevd for å bruke Online 150 så vil totalprisen halle enda mer i favør for Tiscali som ikke krever noen slags form for abb. for bruk av deres tjenester. så for storsurferen (meg) så er Tiscali det beste alternativet viss man er på jakt etter det absolutt billigste man kan få med oppringt internett.

 

 

 

 

 

Uten at jeg heller har dratt frem kalkulatoren kan du ta med at med Online 150 slipper du oppkoblingsgebyr på samtalen (0,59(?))

 

Surfer du med doble linjer er jo det 1,20 spart pr. oppkobling der også....

 

(sorry, var litt kjapp med edit på quoten :p)

Endret av fizzman
Lenke til kommentar
Uten at jeg heller har dratt frem kalkulatoren kan du ta med at med Online 150 slipper du oppkoblingsgebyr på samtalen (0,59(?))

 

Surfer du med doble linjer er jo det 1,20 spart pr. oppkobling der også....

 

(sorry, var litt kjapp med edit på quoten :p)

oppkoblingsgebyret er ikke tatt med, ganske enkelt fordi det vil bli for mye å regne på :p

men, siden du insisterer så får vi ta det regnestykket også.

 

jeg ringer opp på nettet 1-4 ganger hver dag, ganske variabelt til tider, men for enkelhets skyld så sier vi 2 ganger per dag i en mnd.

(0,59 * 2) * 31 = 36,58

(550 + 36,58) / (186 * 60) = 0,052

 

konklusjon, tiltross for en mindre økning på 0,3 øre på minuttprisen så er det fortsatt billigest med Tiscali.

 

 

Rykin, jeg er så vant med det å regne på slikt nå at jeg enser det ikke lengre.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...