Gå til innhold

funker ikke gjennomsiktige bilder i IE ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt inn en bil i Paintshop og så har jeg gjort bakrunnen gjennomsiktig, slik at bare bilen vises. I Opera så vises det som om bildet bare bestod av bilen. Er bakrunnsfargen på internettsiden grå, så blir alt rundt bilen grå. Men i IE er det ikke sånn, da blir alt utenfor bilen hvit.

Funker ikke gjennomsikitfunksjonen i IE ? Og evt, når kommer dette til IE ??

På forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Ok.. Så løsningen er å bruke gif?

Nei!! Løsningen er å bruke PNG, og samtidig legge inn info om at siden er laget for Opera og Firefox.

ow-get-00-en-mic.gif

Endret av drange_net
Skrevet
Hvorfor ikke bare boikotte IE?

Hvis du får en så stor andel av befolkningen til å boikotte IE at den resterende andelen er så forsvinnende liten at den ikke krever at den tas hensyn til, så blir du min personlige helt.

Skrevet
Hvorfor ikke bare boikotte IE?

Hvis du får en så stor andel av befolkningen til å boikotte IE at den resterende andelen er så forsvinnende liten at den ikke krever at den tas hensyn til, så blir du min personlige helt.

Er ikke noe poeng i å boikotte IE. Hadde bare mengden IE-brukere krympet til mot 80-75%, så hadde det vært en himmel på jord!

Skrevet

Dunestar: Ja jeg vet det, men det vil jeg ikke :p

Mikka : Ja er enig at jeg egentlig ikke burde tenke på IE brukerene (fordi jeg hater IE selv), men vi må innse fakta; Det er mange som benytter seg av IE! Hvis alle som lager egne hjemmesider sørger for å gjøre sånn at den ikke funker bra i det hele tatt (og ser heller dårlig ut) i IE så vil kanskje folk skjønne at de må laste ned Opera eller noe for å få sett siden ordentlig.... :p

BTW: Skal laste opp den Opera-banneren :p eller det ikonet... "Denne siden er beregnet for Operabrukere" :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...