Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Hvem er det som har stemmen til han som prater i counter strike. Når man er ferdig og handle og freeze tiden går ut, så kommer det opp en stemme. Sier noe "okey, lets go" og "lock and ettelleranna"? Er vel samme kar som sier "fire in the hole" og.

Lenke til kommentar
Jeg har allerede en TV som jeg skal ta med ^^

 

Skal ikke si en dritt til NRK, regner med det er kabel-TV på hybelen, og vegguttak. Huseieren betaler nok lisens, så jeg tror ikke NRK kommer til å komme på døra ^^

7673089[/snapback]

I følge lisensreglene skal du betale lisens om du har studielån eller ikke er husstandsmedlem med huseieren. Jeg regner med du ikke deler kjøkken, stue og bad med huseieren og dermed bor i en annen husstand. F.eks en leilighet i kjelleren eller på loftet.

 

Men lar du være å nevne for NRK at du har flyttet så får du ikke noen lisensregning. Peilebiler brukes ikke lengre og fungerer ikke på kabelTV eller i tettbygde strøk med mange antenner i samme område. Du er ikke pliktig å si noe som helst eller slippe inn lisensmannen. Selv om han ser TVen kan man slippe unna så lenge man ikke skriver under på noen papirer hos lisensmannen. Han blir sikkert forbanna, men det er en annen sak.

 

Regnes det som å reise i tid om man flyr mot tidssonene? Altså, si at man starter i England og flyr rundt jorda en gang mot solen. Reiser man da i tid?

7673215[/snapback]

Nei. Det er ikke en tidsreise, men tida vil naturlig nok gå på vanlig vis. Sekundviseren på klokka på armen vil nok tikke i normalt tempo. (forutsatt at du ikke stiller den)

 

Det med tidssoner er bare en konsekvens av at vi ønsker å stille klokka etter solas ferd over himmelen. Det hadde ikke vært noe i veien for å ha ett og samme klokkeslett på hele jorda. Tidsmålet Internet time, et påfunn fra Swatch er et eksempel på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
You lost me ...

Må jeg altså betale TV-lisens siden jeg er over 18? Jeg bor jo hjemme på gutterommet og er 100% forsørget av mamma. Hva om mamma kjøper seg en TV og plasserer den på mitt rom pga. plassmangel? Merkelige lover.

Da gir du regelrett F... i NRK og deres kanal.
I do, I do. Her hjemme har jeg lyse uansett, og får tv via dem. NRK burde bli frivillig kanal, de som ikke ønsker den kan slippe å betale. Blir jo som en ekstra påtvungen skatt, ikke sant? Alle har tv, men svært få (spesielt den yngre generasjon) ser NRK.
Lenke til kommentar
I følge lisensreglene skal du betale lisens om du har studielån eller ikke er husstandsmedlem med huseieren. Jeg regner med du ikke deler kjøkken, stue og bad med huseieren og dermed bor i en annen husstand. F.eks en leilighet i kjelleren eller på loftet.

 

Men lar du være å nevne for NRK at du har flyttet så får du ikke noen lisensregning. Peilebiler brukes ikke lengre og fungerer ikke på kabelTV eller i tettbygde strøk med mange antenner i samme område. Du er ikke pliktig å si noe som helst eller slippe inn lisensmannen. Selv om han ser TVen kan man slippe unna så lenge man ikke skriver under på noen papirer hos lisensmannen. Han blir sikkert forbanna, men det er en annen sak.

7673486[/snapback]

Ok, bra å få oppklart dette i tilfelle han kommer på besøk =)

Blir nok en leilighet i kjelleren.

 

Takk for svaret ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvorfor skriver engelske forumbrukere at det er en skikkelig noob, eller at de er en noob når de stiller et spørsmål? Har lagt merke til dette i det siste. Gjelder så klart ikke alle, men ganske mange av de gjør det.
De liker vel ikke å få det kasta over seg at de er noob, derfor innrømmer de selv at de er det. Er mye lettere å snakke dritt om seg selv enn å bli snakka stygt om av andre.
Lenke til kommentar
Hvem er det som har stemmen til han som prater i counter strike. Når man er ferdig og handle og freeze tiden går ut, så kommer det opp en stemme. Sier noe "okey, lets go" og "lock and ettelleranna"? Er vel samme kar som sier "fire in the hole" og.

7673447[/snapback]

cliffe

[email protected]

2d-graphics, sound effects, QA, PR, jack of all trades, etc.

 

EDIT: cliffe og Gooseman er de to som står bak hoveddelen av CS.

Lenke til kommentar
Jeg flytter til Tromsø neste år, skal bo for meg selv på hybel. Jeg er da 16 år. Lisensen er registrert på pappa.

 

Hvordan blir det da?

7672019[/snapback]

Først og fremst sier du i alle fall ingenting om flyttingen din til NRK. Skal du kjøpe TV-apparat så kjøp det i din fars navn og adresse. Selgere av f.eks TV har så vidt jeg husker rapporteringsplikt, så hvis du kjøper TV i eget navn på hybeladressen er du f***ed ;)

Den samme innrapporteringen har kabelselskap og satelittselskap. Kjører du TV-antenne kan det ta åresvis før noen NRK-folk ringer på døra. Mulig de fortsatt har peiliebil, men jeg vet ikke om de bruker den innfallsvinkelen lengre.

Har du flaks så er kabelTV inkludert i husleie og da er det bare å plugge TV'n i veggen og krysse fingrene.

Blir du tatt i kontroll må du begynne å betale, men du får ikke noe bot eller straff. Bare regning på ca1800,- i alle år frem til du dør ;)

7672700[/snapback]

Kjøp tv'en i foreldres navn. Selger selv tv'er og jeg har ingenting i mot at kunder gjør det.

 

Dette gjelder alt som kan ta inn tv-sendinger som f.eks. tv-kort til pc, dvd-opptaker o.l.

 

NRK slipper ikke til i Viasats og Canal Digitals registre så vidt jeg vet, så hvis du kjøper tuner gjennom dem og ikke en elektrobutikk med slik "meldeplikt", tviler jeg på at NRK tar kontakt :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hvor lang er en gjennomsnittlig lillefinger?
La meg se ... min er gjennomsnittlig helt fra den ene enden til den andre ... *fniz* :roll:

Jeg har ikke noe å måle med, dessverre, vil tippe 5-6cm.

Lenke til kommentar
Hvor lang er en gjennomsnittlig lillefinger?
La meg se ... min er gjennomsnittlig helt fra den ene enden til den andre ... *fniz* :roll:

Jeg har ikke noe å måle med, dessverre, vil tippe 5-6cm.

7676230[/snapback]

Ikke kom med tullesvar....

Jeg vil ha ordentlige svar

Lillefingeren min er 9,3 cm:S

Endret av Narkan
Lenke til kommentar

Sitter å spiser nudler nå og spruta(:p) nettopp ut ketchup fra en nyinnkjøpt flaske da jeg kom å tenke på at hvorfor i huleste har de ikke sånn beskyttelse på den så ikke noen tullinger kan gjøre hva som helst med den mens den står i butikken ?!

 

Hvem vet vel hva som er gjort med denne?!

Er snakk om Idun Ketchup 540 gram flaske.

Lenke til kommentar
Hvis er person blir dømt til døden ved henging, er det en rask eller treg død? Sitter og funderer på om i det tauet strammes og nakken knekkes så er det game over med en gang, stemmer det?

7677855[/snapback]

Det er meningen at nakken skal brekke når du først faller, men noen ganger skjer jo ikke det. Da blir det nok som en kveling (tenker jeg?)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...