Gå til innhold

Expert-artikkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Jeg synes slike artikkeler er meget bra, men dere bør også få med portoutgifter ved bestilling fra nettbutikker. Selv små produkter koster jo 100,- eller mer å sende i oppkrav.

 

Dessuten må man jo regne med at vanlige butikker er 5-10% dyrere enn nettbutikker.

Lenke til kommentar

Slike artikler er geniale, håper bare at representanter fra Elkjøp, Expert Bonus, Lefdal (som eies av Elkjøp :smile:) og disse andre også leser digitalkamera.no. Forbrukere i Norge blir r*vkj*** av elektrobransjen. Derfor er artikler av denne sjangeren bra, tror at med tiden kommer flere og flere forbrukere (oss) til å sjekke nettpriser før man drar til "billig" kjedene å handler (dyrt).

 

godt med en utblåsning...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Det er både vel å bra å ha slike artikler, men den som skriver, bør huske på at det er stor forskjell på slike Elkjip, Expert, Expert Bonus og lignende butikker. En nettbutikk kan gi utrolig bra pris på varer, fordi de ikke går gjennom et sentral lager slik som Elkjip har, dette medfører mer frakt og andre ymse pristillegg.

 

Elkjip og de aller fleste av disse butikkene har egne innkjøpsavdelinger, for å lønne disse må prisene være 10-15% dyrere enn i en nettbutikk.

 

Webshop er bra for de som har peiling på det de skal ha, og hvordan det virker. De som handler på Elkjip og lignende er de som aldri har tatt i en PC, digitalkamera, som forventer å kunne komme tilbake til butikken med varen, og få øyeblikkelig hjelp.

 

Et tips: Sammenlign prisene mellom Elkjøp og de butikken. Og fortsett med billigste webshop, men hold de separat.

 

med vennlig hilsen

Lui

Lenke til kommentar

Litt høyere priser bør man nok akseptere, men hvis man ser på omsetningen og opplagene til disse kjedene (Elkjøps eget salgsargument) er det helt utilgivelig med prisforskjeller på 20-120% på såkalt "salg".

 

Jeg har selv kjøpt en printerkabel på Bonus/Expert for 259,- Det kan umulig forsvares.

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2001-11-07 12:02 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

enig med lui (Postet: 2001-11-07 10:17 ID: 4)

 

det er to forskjellige forretnings-strukturer, med forskjellig fokus.

greit å sammenligne pris kanskje, men husk at en fysisk butikk har mer å tilby en grønn kjøper, enn et lagerutsalg på internett. (for å strekke det litt)

 

ost

forty-two.

Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med at en nettbutikk har mindre vareutvalg enn en webshop.

Skulle likt å sett den elkjøpbutikken som har like bra utvalg som itbutikken.

Butikker nær deg fungerer fint om en skal ha kjøleskap, frysere og slike gigant-ting. Data deler er greit så lenge en ikke handler små ting en og en. Selv om dette kan være billigere også..

En noname 512 ram brikke til litt over 500 kroner nå.. Koster sikkert over 1000 på elkjøp enda..

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Det blir for dumt å sammenligne tradisjonelle butikker med nettbutikker når det gjelder pris.

 

Har selv jobbet i El-Kjøp en gang, og kan love at det ikke er stort de tjener på tilbudsvarene sine. Folk som tror prisene kan sammenlignes sånn helt uten videre er ikke oppdater på hva butikkdrift går ut på.

 

Så, har man ikke noe bedre å gjøre enn å sammenligne prisene på nett kontra tradisjonelle butikker får man helle IRCe med fjortiser.

Lenke til kommentar

Det er teit å sammenligne priser på nettet og i butikker. Det er jo klart at butikkene er dyrere, de må betale den stakkars fyren i disken du skjeller ut når ett eller annet ikke funker. De har ikke noe 820-nummer til 80kr minuttet du ringer til. Du får som regel ikke feil vare, og du slipper å betale dyre dommer for å få hjelp.

 

Expert/Bonus i Sørlandsparken i Kristiansand, er en flott butikk med meget, meget god sevice. De ansatte har service instilling og de er meget kunkurransedyktige på priser. PS2 til 2690,-. All ære til dem!

 

Det er greit å kjøpe noen ting på nettet, men er du ikke expert på varen du skal ha, er det noen en Expert rett rundt hjørnet!!

Lenke til kommentar

Germ:

 

Selvfølgelig må noen slike butikker ligge litt over internett-prisene, men faen meg ikke opp til 120%

Jeg var inne i en butikk som de solgte gammle datamaskiner.. 15000kr for en maskin jeg kunne ha skaffa for ca. 7000kr.. :sad:

Vis det ikke er noen som tjener seg møkkarik på dette vis dem får solgt noen slike om dagen i tillegg til masse annen Dyr elektronikk ska jeg le så høyt at du hører det.. :smile:

Lenke til kommentar
Gjest mafister

det er vel kanskje sånn at det er litt dyrere å ha butikker enn en hjemmeside og en epost adresse??

 

ikke veit jeg, men det kan se sånn ut, og det er vel ikke så rart det vel, ellos er billigere enn cubus, thats life...

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Bra prissammenligning på digitale kameraer!

Dette viser litt av hvilken avanse kjedene har på sine såkalte "kampanjer".

Min erfaring er at El-kjøp, Expert, Coop, osv. ofte selger produkter "utgåttt på dato" til såkalt tilbudspris.

På PC-produkter har jeg stort sett holdt meg til én (Komplett for mitt vedkommende), Prisgunstig, leveringssikker og kjempebra!

Stå på folkens!

mvh - Drammenser

Lenke til kommentar

Hvilke kalkylier som ligger til grunn betyr ikke så mye hvis prisen er 50-150% høyere enn tilsvarende web-shop, det er uansett sluttsummen som flyr ut av forbrukerens lommebok.

 

Ville det ikke være naturlig å ta elkjøps egen webshop med i prisguiden? førsteintrykket mitt derfra sier at de ligger sånn ca 15-20% over resten av feltet.

Lenke til kommentar

Dettte er jo helt talent løst!!

 

Nå må derre i hardware.no forstå at det IKKE er rett å sammenligne en webshop sine PC priser med de store el. butikkene (Elkjøp,Expert,SIBA...) Dette blir aldeles feil. Får det første så har ikke multicom f.eks slike utgifter på personale som det store butikk kjedene har. Dere må huske på at det store kjedene har hundre vis, ja tusenvis av selgere som skal lønnes og selge produkter. Disse utgiftene er enorme og kan ikke sammenlignes med webshopene sine utgifter. Mange vil nok si at det heller hadde vært bedre med ingen selgere og bare "selv plukk", men husk også at ganske mange i norge's land ikke har så mye erfaringer på produktene og da kan en selger være en viktig person for å rettlede kunden til et rett produkt!!. Vist det er så veldig viktig for dere og slenge negativ info om de store kjedene, så kan dere jo ta en tur på en av disse gigantene sine lagrer, og se hvor enormt vare utvalget er. Ta f.eks en 20 - 30 TV'er og Hifi produkter å se hva priser disse webshopene har på dette!!!. For jeg skal Garantere at meste parten av webshopene ikke har noe spesielt utvalg i det hele tatt på slike produkter. Og grunnen til det er jo at det som oftest spesialiserer seg på Data utstyr og data komponenter.

Etter min mening blir for dumt å sitte å klage på det store kjedene fordi de ikke har like gode priser på data utstyr!! Husk at Elkjøp f.eks ikke er en ren Data butikk, men en butikk med et enormt mangfold av alle slags elektriske produkter, så dette blir veldig feil å sammenligne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...