Gå til innhold

Meget treig Raptor, hva er feil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åpenbart noe galt der ja... Testet på Raptoren min, og fikk en mye jevnere graf, pluss mye bedre tall. Riktignok en 74 GB, men uansett.

raptor_hdtach.png

Athlon 64 3500+

Endret av Rikky
Skrevet
74 gb'en skal jo være bedre, men ikke så mye, formater disken du, og se om problemet forsvinner.

Har akkurat formatert disken og innstalert winXP på nytt, med alle nye drivere.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte en 36 GB raptor i dag... kurven min går ganske jevnt ned fra 60 MB/s til 40, med et snitt på 50..

Random Access Time: 8,3ms

Read Burst Speed: 100,3 MB/s

CPU Utilization: 72,2%

CPU utilization (as a percentage) - This reflects the amount of time the CPU needed to read data from the hard drive.  Generally a good drive interface will use less than 10%. 

Huff.. Hva er galt her?

Endret av Andreasfe
Skrevet

min western digital 200 gb 8mb har gjennomsnitt på over 40, så noe feil er det garantert med disken din!! hvordan resultater fikk du før formateringen da?

Skrevet (endret)
Hva slags disk-kontroller bruker du den på? Lagt inn riktige drivere til denne? Chipsett-drivere trenger en oppdatering, kanskje ?

Ja, det er det som er det rare.

Har lastet ned de nye chipset driverene og SATA(SCSI-RAID rivere og Inter acselerator driver???)

Har også innstalert winXP på Nytt??

Endret av bluesman
Skrevet

Hei!

Problemet ditt er mest sannsynlig at disken din går i PIO mode. Sett den til rett innstilling i device manager. Gå inn på egenskaper for kontrolleren eller kanalene og sjekk at det IKKE står PIO der.

Funka det?

*Tronaldo*

Skrevet

Jeg har to disker i raid-0 (36 gb utgaven) og ligger på 100 Mbps i leseytelse i snitt. CPU bruken ligger på 31%.

Har Pentium 4 1,8@3 GHz og en Promise 376 kontroller integrert på hovedkortet (Asus P4PE)

hdtachraptor.jpg

Skrevet
Her er min 36GB Raptor:

http://img19.exs.cx/img19/8287/Raptor.jpg

Har merket at CPU-bruk (utilization) generelt er høyere på AMD enn Intel, dette gjelder både socket A, som jeg hadde før, og Socket 754, som jeg har nå.

Ser du har 39,9% på CPU Utilization..

Jeg har jo over 30% mer enn deg...

Har Athlon XP... Du har Athlon 64... Men skal det skille så mye mellom disse to?

Vil bare forsikre meg om at disken min er helt fin ;)

Skrevet
Hva har CPU Utilization å si?

Det er hvor mye CPU som brukes for å lese og skrive data på disken. Tenker du litt logisk skjønner du fort at lavere er bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...