Rubex Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Noen som vet om det finnes et program som kan blocke/hindre en enkelt ip i å komme på nett selv om maskinen er koblet til nett?
Homer S. Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 kan vel bruke en brannmur å nekte IPen å kommunisere med nettet.
Denethor Skrevet 15. august 2004 Skrevet 15. august 2004 Hmm. Black-Ice Server-protection er eit ganske bra program for firewall/blokking av IP.. Det bruker eg, og er stor-fornøyd.
Rubex Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 Ok. Jeg bruker nå Sygate Personal Firewall, men er ikke sikker på hvordan jeg skal blocke denne ip'en... Er det noen som har samme firewall og kan forklare meg hvordan?
Rubex Skrevet 15. august 2004 Forfatter Skrevet 15. august 2004 Fant det ut... Det er bare til å gjøre følgende: Tools -> Advanced Rules -> Add - Huk av for Block this trafic - Så under Hosts så skriver du inn ip'en under IP Address - Så beveger man seg til Ports and Protocols. Her velger man ALL Da var den saken ute av verden
Rubex Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Argh.. Fant ut at IP'en ikke ble blocket fra internett, men bare fra det lokale nettet.... Noen som vet hva jeg må gjøre?
darkness| Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Hvem sin maskin er det, og hvorfor skal du blocke internett?
Rubex Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Hvem sin maskin er det, og hvorfor skal du blocke internett? Det er en kompis sin maskin. Grunnen til block er at han ikke skal på nett menst andre spiller cs
Joggi Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 er det ikke lettere å be han holde seg unna noen timer mens du spiller er det så galt at han surfer litt mens du spiller da eller lagger det mye da??
Rubex Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Det lagger mye når han laster ned ja, og jeg skal blocke han. ikke be han holde seg vekke, for det klarer han
Torbjørn Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 husk at hans forbindelse ikke har noe med de programmene du kjører på din maskin å gjøre (vil jeg tro) du må gjøre dette i firewallen mellom han og internett.
Homer S. Skrevet 16. august 2004 Skrevet 16. august 2004 Hell cola på nettverkskortet.. Nei, seriøst! Ikke fikle med andres PCers instillinger uten at de selv er klar over det..
Rubex Skrevet 16. august 2004 Forfatter Skrevet 16. august 2004 Hell cola på nettverkskortet.. Nei, seriøst! Ikke fikle med andres PCers instillinger uten at de selv er klar over det.. Spar meg for sånne useriøse og idiotiske komenterer. Dersom du ikke vet svare kan du bare drite i å svare....
Joggi Skrevet 17. august 2004 Skrevet 17. august 2004 hvis du har kontroll på routeren så koble han fysisk ut når du har bruk for linja
Lanka Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 Hell cola på nettverkskortet.. Nei, seriøst! Ikke fikle med andres PCers instillinger uten at de selv er klar over det.. Spar meg for sånne useriøse og idiotiske komenterer. Dersom du ikke vet svare kan du bare drite i å svare.... Hvem har lyst til å svare deg når du slenger en sånn kommentar tilbake da? Det du evt kunne ha gjort er å muligens prate med en person i en databutikk som kanskje har mer peiling på firewall og lignende
Rubex Skrevet 19. august 2004 Forfatter Skrevet 19. august 2004 Hell cola på nettverkskortet.. Nei, seriøst! Ikke fikle med andres PCers instillinger uten at de selv er klar over det.. Spar meg for sånne useriøse og idiotiske komenterer. Dersom du ikke vet svare kan du bare drite i å svare.... Hvem har lyst til å svare deg når du slenger en sånn kommentar tilbake da? Det du evt kunne ha gjort er å muligens prate med en person i en databutikk som kanskje har mer peiling på firewall og lignende De som vet svaret har kanskje lyst..., med det er ikke vits i å poste sånnt tull som blackbox gjorde. Hadde jeg vert så dum så hadde jeg hellt cola på nettverkskortet hans for lengesiden
Torbjørn Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 du må blokkere hans ip i adsl-router-firewallen
jokki Skrevet 19. august 2004 Skrevet 19. august 2004 ip-er kan lett blokkes med peer-guardian eller protowall edit: etter å ha lest tråden en andre gang så ser jeg at disse ikke hjelper deg. Du kan vel egentlig bare sette opp en filterregel i routeren din med hans ip. Blokker hans port nr. 80 og saken burde være løst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå