Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ClarkGable skrev (9 timer siden):

Whatever Works. Med hjelp fra MrPets. Larry David og Woody Allen regissør ser jeg.  Ville du anbefalt denne filmen? Jeg prøver å se en Allen film nå og da. Siste jeg så var Sweet and Lowdown med Sean Penn. Blue Jasmine er en skikkelig bra film. Den eier jeg + disse selvsagte klassikerene hans da. 

Første av halvdel av Whatever Works er skikkelig bra hvis du liker misantropisk Larry David-humor, men jeg syns filmen taper seg mot slutten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk for X-Men, selv om det etter en sjekk faktisk var X-Men: First Class. Så du skal få for den. Det er Once Upon a Time In China II. Once Upon a Time In China er et mesterverk, men Once Upon a Time In China II tar den enda lenger, og er utrolig nok enda bedre. Filmen serverer en fantastisk historie, nydelig kinematografi, briljante skuespillerprestasjoner og fights som er ute av en annen verden. Den "wet towel" scenene med Jet Li og Donnie Yen er så bra, og ikke minst forut sin tid, at den i 2021 fremstår som både original, unik og ekstremt imponerende. Den ville fått folk flest til å sette popcornet i halsen og dø om den hadde vært gjenskapt i en moderne Hollywoodfilm ala John Wick Atomic Blonde. 150 hadde gått inn, og 25 hadde kommet ut igjen. Den er så forbanna bra. Men alt av fights er 100% gjennomført.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
""" skrev (12 minutter siden):

Jeg fikk for X-Men, selv om det etter en sjekk faktisk var X-Men: First Class. Så du skal få for den. Det er Once Upon a Time In China II. Once Upon a Time In China er et mesterverk, men Once Upon a Time In China II tar den enda lenger, og er utrolig nok enda bedre. Filmen serverer en fantastisk historie, nydelig kinematografi, briljante skuespillerprestasjoner og fights som er ute av en annen verden. Den "wet towel" scenene med Jet Li og Donnie Yen er så bra, og ikke minst forut sin tid, at den i 2021 fremstår som både original, unik og ekstremt imponerende. Den ville fått folk flest til å sette popcornet i halsen og dø om den hadde vært gjenskapt i en moderne Hollywoodfilm ala John Wick Atomic Blonde. 150 hadde gått inn, og 25 hadde kommet ut igjen. Den er så forbanna bra. Men alt av fights er 100% gjennomført.

Da skal jeg ha den som prosjekt i helgen. Jeg har lest om den, å burdet egentlig ha sett den, da jeg er fan av Jet Li generelt. Men jeg har endt opp med å se mye nytt fra han, fra 90 tallet, å oppover. Skal fikse en ny oppgave straks.

Har gått i en del samuraifilmer for min del i det siste. Loggførte The Sword of Doom nå for et par dager siden. Å siste sette i Lone Wolf serien er Lone Wolf And Cub, Baby Cart in Peril.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har kost deg, skjønner jeg. The Sword of Doom er ytterst briljant, og den fungerer egentlig perfekt som den er, men det var jo ment som den første filmen i en trilogi, og det er synd de tikke ble noe av. Kihachi Okamoto var virkelig en utmerket regissør.

Og Lone Wolf and Cub blir jeg egentlig aldri lei av å prate om. Det er rett og slett en av de aller beste film-seriene på 3 eller flere filmer. Alle filmene, inkludert den dubba og sammeklippede Shogun Assassin, er helt magiske. Man får ikke film stort bedre enn det.

 

Men kom deg i gang med Once Upon a China-serien. Jeg rater de seks filmene 9, 10, 8, 6, 8 og 7 av ti mulige. Med andre ord er alle filmene verdt å se, men I, II, III og V er perlene. Virkelig gode filmer. Men greit å ha i bakhodet av IV og V har Vincent Zhao i hovedrollen, og ikke Jet Li. Men Vincent Zhao er utrolig god, så det er ikke noe stort problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shogun Assassin tenkte jeg å spare til jeg har sett alle Lone Wolf Filmene. Det meste med de filmene er knall bra. Stilen å fargebruken. Å mengden bra kampscener i hver film, samtidig som de tar seg tid til litt roligere partier. De to siste blir nok sett om ikke lenge.

Var veldig fornøyd med The Sword of Doom, å har sett meg ut en ny film foreløpig. 

Sleit litt med å finne noe originalt, men her er en ny oppgave:

747080F9-B4CD-42C6-9306-0429E6937A24.thumb.jpeg.159cbe544e046e2ee6efd8ca14fcd993.jpeg

Lenke til kommentar
ClarkGable skrev (9 minutter siden):

Shogun Assassin tenkte jeg å spare til jeg har sett alle Lone Wolf Filmene. Det meste med de filmene er knall bra. Stilen å fargebruken. Å mengden bra kampscener i hver film, samtidig som de tar seg tid til litt roligere partier. De to siste blir nok sett om ikke lenge.

Var veldig fornøyd med The Sword of Doom, å har sett meg ut en ny film foreløpig. 

 

Det er det riktige valget. Se hele serien i riktig rekkefølge, også avslutt med Shogun Assassin, pizza og noen øl en liten stund etter. Ufattelig bra filmer!

 

Tror jeg har sett The Sword of Doom rundt 10 ganger, og det som slår meg med den er hvor utrolig mørk, grim og brutal filmen er. Det er utvilsomt forut sin tid på mange måter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
""" skrev (8 minutter siden):

 

 

Tror jeg har sett The Sword of Doom rundt 10 ganger, og det som slår meg med den er hvor utrolig mørk, grim og brutal filmen er. Det er utvilsomt forut sin tid på mange måter.

Det vil jeg si meg enig i. Hvordan han håndterte slutten på filmen. Sist jeg hadde den følelsen var da jeg så Carpenters første film Dark Star.  Der viste Carpenter seg å være ganske genial, med en relativt enkel å kul slutt.

 

Nytt hint:

9B010AC9-AF4D-4A07-8EC0-2C31F24A3B0E.thumb.jpeg.084e423975bd6816ee88eb729145d891.jpeg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...