Gå til innhold

OK - takk og farvel


Anbefalte innlegg

Betyr dette at jeg ikke kan kødde mere!!!?!?!

 

:smile: :razz: ***** ** ******

 

 

Dette var ment som en illustrasjon på hva slags kommentarer man må belage seg på å få her iblant. Man blir ganske oppgitt over at spørsmålet sitt besvares med fullt av hån og usaklige kommentarer. Bra dette blir tatt opp her, håper ting kan bedre seg! Må si jeg er veldig fornøyd med hardware.no og overklokking.no ellers. Forøvrig, noen av kategoriene på overklokking.no har faktisk ikke blitt særlig forsøplet av usaklighet. Under blant annet "støydemping" (hvor jeg har lest endel selv) tror jeg ikke det har vært mye svada. Fint dere vil gjøre noe med det, stå på!

 

mvh Espen Thøring

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har innimellom i det private liv blitt beskyld for å være litt firkantet, men tonen som blir brukt i dette innlegget har jeg sett ofte i dette forumet.

Er dere virkelig så perfekte at dere irriterer dere over et par skrivefeil i ny og ne.

 

Har fulgt med på Hardware i et par år nå ( faktisk min startside ) og leser gjennom forumet jevnlig.

 

Er ikke uenig i at det er noen useriøse innlegg nå og da men stort sett synes jeg det er et bra og variert forum.

 

Men værsåsnill ikke stress dere opp over bagateller, hadde forumet kun hatt seriøse og tekniske innlegg hadde jeg ikke lest det så ofte.

 

Husk at det er et stort alderspenn over brukerene og meldingene blir deretter, men er det så ille?

 

Kanskje Hardware skulle starte et forum for firkantete gamlinger og likesinnende ?

 

beklager viss dette innlegget er tullete og inneholder skrivefeil ( ikke morsomt ment ) .

Lenke til kommentar
Quote:


On 2002-05-05 02:32, Atrof skrev:

Jeg har innimellom i det private liv blitt beskyld for å være litt firkantet, men tonen som blir brukt i dette innlegget har jeg sett ofte i dette forumet.

Er dere virkelig så perfekte at dere irriterer dere over et par skrivefeil i ny og ne.


:: Jeg for min del legger ikke vekt hverken på grammatikk eller hvordan folk staver. Så faktisk på et forum en gang hvor en som skrev mye feil ble nedsablet av uhøfligheter og ukvemsord, og så viste det seg at han var dyslektiker. Skrivefeil ol bør aksepteres.


Har fulgt med på Hardware i et par år nå ( faktisk min startside ) og leser gjennom forumet jevnlig.


:: Samme her, leser det som første siden om morgenen og siste om kvelden.


Er ikke uenig i at det er noen useriøse innlegg nå og da men stort sett synes jeg det er et bra og variert forum.


:: Joda, det er bare det at de som er useriøse er så inn i granskauen useriøse også. Og det er som regel de samme som står bak.


Men værsåsnill ikke stress dere opp over bagateller, hadde forumet kun hatt seriøse og tekniske innlegg hadde jeg ikke lest det så ofte.


:: Enig med deg her. Litt humor skal det være plass til.


Husk at det er et stort alderspenn over brukerene og meldingene blir deretter, men er det så ille?


:: Nei, det er kanskje enkelte ganger litt vanskelig å forstå de yngres tanker og væremåter. (Tipper våre foreldre hadde de samme problemene, og deres foreldre igjen osv...)


Kanskje Hardware skulle starte et forum for firkantete gamlinger og likesinnende ?


:: Ikke nødvendigvis for "gamlinger og likesinnede", men for litt mer profesjonelle brukere. En del av oss lever av dette i motsetning til mange som sprer svada om programvare de ikke behøver/trenger eller har anskaffet på lovlig vis. Det lukter litt når et "barn" trenger hjelp til W2k serveren sin.


beklager viss dette innlegget er tullete og inneholder skrivefeil ( ikke morsomt ment ) .


:: hehe, iorden. Eneste skrivefeilen jeg fant var "viss" som skulle vært "hvis" :smile:




Lenke til kommentar

Quote:


swanky skrev (2002-04-30 12:02):

Tror det holder nå.


Jeg husker vagt at forum.hardware.no en gang var et OK sted å stikke innom. Folk var over stort sett høflige, og det var fornuftige ting som ble sagt og skrevet.


Men hva har skjedd nå? Dette har jo blitt en lekegrind for små drittunger; med stavefeil, flaming, neffing, "næsj-josh"-diskusjoner, bumping av tråder, feilpostinger og uvesentligheter.


Kanskje hadde det vært like greit å innføre et betalt medlemsskap og ansatt betalte moderatorer. Begynn på nytt.


Egentlig er det ikke et problem for meg, det finnes alternativ som fungerer med langt større medlemstall, f.eks. Anandtech.


Jeg kan dessverre ikke si hva som må til, men hovedproblemet akkurat nå er at det hele har sklidd ut. Hvordan skal man overtale medlemmene om å oppføre seg, og følge reglene?


Vanskelig å se at dette kan komme til å skje. Kanskje ville det beste være å ta ned hele siden en ukes tid slik at alle fikk tenkt litt gjennom hva de ønsker at dette skal være; et hardware-relatert diskusjonsforum, eller en chatside for anale tenåringer.


swanky


Hei Swanky!

 

Er i utgangspunktet fullstendig enig med deg! Er selv til tross min alder ikke en "gammel" bruker av HW.no, men synes allikevel av og til det er tungt å grave seg gjennom diverse "tisse og bærsje" meldinger fra disse små... :smile:

 

Tross dette synes jeg HW gutta har gjort og fremdeles gjør en fin jobb, og det ville være synd om forumet som sådann skulle ende fordi aldersgrensen for bruk av datautstyr tilsynelatende er nedadgående...

 

Har selv en sønn på 13 som sikkert benytter anledningen så snart jeg snur ryggen til...

 

Det jeg vil frem til er egentlig at det hjelper HW.no lite om du trekker deg herfra, og fjortiser vil finnes uansett hvor gamle vi er/blir... Det hjelper liksom ikke å snu ryggen til å late som om de ikke finnes heller... Tvert om... Det er vel nettopp fordi de blir snudd ryggen til at de kan fortsette som de gjør?

 

Så lenge vi som fremdeles kan stave stadig vekk løper andre steder når stavefeilene irriterer oss for mye, oppnår vi ikke stort annet enn at stavefeilene kommer til å løpe etter oss... :smile:

 

Evnen til å vise en viss overbærenhet er vel nettopp forskjellen på en voksen og en "drittunge", og hvem skal de ta lærdom av om ikke av oss? :smile:

Lenke til kommentar

Er litt enig med trn100 her.

Det er vel ikke riktig å ignorere folk selv om de er 14 år, eller har en del skrivefeil? Mange av oss har vært 14 år selv, og jeg på mine 32 år kan fremdeles fornemme hvordan det var :wink:

 

Jeg tror HW kunne ha blitt litt bedre, hvis man ikke hadde så mange kategorier å poste i. Jo fler, desto lettere å poste feil. Har egentlig ingen ide på hvordan man skulle innskrenke disse, men jeg _tror_ det lar seg gjøre. Og hadde moderatorene vært litt flinkere til å luke ut garantert useriøse (hva nå enn det måtte være) innlegg, hadde HW blitt _meget_ bra.

 

runmad

Lenke til kommentar

Veldig bra.

 

God ide å flytte "alt om data" nederst, og kanskje endre navnet på det. "Alt om data" tilsier jo at alt som omhandler data kan postes der. Ikke rart at det ofte kommer poster dit som hører hjemme andre plasser.

Jeg mener at det beste er å stenge poster som er tull. Det samme gjelder for posting i feil kategori. Da vil man etterhvert lære at hvis han vil ha svar på noe er man nødt til å poste riktig.

Faq'en er en veldig god ide. All honør til de som er villig til å ta på seg den oppgaven.

Mener at smilyene godt kan fjernes. De er egentlig bare forstyrrende. De kunne kanskje vært mindre iøyenfallende, slik at de ikke trekker fokus vekk fra selve innholdet i posten.

 

Vil også bare si at moderatorene gjør en god jobb. De kan bare bli enda strengere med hensyn til stenging av poster.

 

_________________

 

Ørjan...

 

[ Denne Melding var redigert av: Orjanp på 2002-05-05 10:37 ]

Lenke til kommentar

Er hovedsaklig enig, men jeg synes ikke smiley`ene skulle fjernes.

 

En ting er når du får femten smilefjes bak samtlige hardware-ting i signaturen, men en annen ting er når man bruker det moderat. De fleste bruker dem enten ikke, eller moderat.

 

:smile:

 

DrErling

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-30 16:50, the_ruthless skrev:

Lett off-topic: Når det gjelder folk som poster i "Alt om data" for å få oppmerksomhet og kjappe svar og sånt... Ett spørsmål som alltid har plaga meg; Er det ikke en eneste sjel her, bortsett fra MEG, som bruker siste-24-timers-postinger-greia?? Den er jo ALT det man trenger!


(Fire spørsmålstegn, ja. Er litt... WILD... i dag. :wink: )


_________________


Mvh,

Tore Jakob Haugen


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-04-30 16:51 ]</font>


 

siste 24 tiers post :?: hvor finner du den?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har sett at forumet på VG.no har en "Er tråden upassende"-knapp. Det hadde jo vært en ide å lage en slik som f.eks etter 20 unike "trykk" stengte tråden, si ifra til moderatorene eller noe lignende. Det er bare et forslagt som sikkert trenger mye jobb for å få til å fungere. Håper dere får bukt med problemene da dette er/var et meget godt forum, på norsk til og med. Har selv begynt å poste nå i det siste men har vært aktiv leser av HW.no og forumet i et par år og ser samme trend som swanky og DrErling. Men for all del stå på, dere fortjener all ros som er å oppdrive...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-05 02:32, Atrof skrev:

Jeg har innimellom i det private liv blitt beskyld for å være litt firkantet, men tonen som blir brukt i dette innlegget har jeg sett ofte i dette forumet.

Er dere virkelig så perfekte at dere irriterer dere over et par skrivefeil i ny og ne.


Har fulgt med på Hardware i et par år nå ( faktisk min startside ) og leser gjennom forumet jevnlig.


Er ikke uenig i at det er noen useriøse innlegg nå og da men stort sett synes jeg det er et bra og variert forum.


Men værsåsnill ikke stress dere opp over bagateller, hadde forumet kun hatt seriøse og tekniske innlegg hadde jeg ikke lest det så ofte.


Husk at det er et stort alderspenn over brukerene og meldingene blir deretter, men er det så ille?


Kanskje Hardware skulle starte et forum for firkantete gamlinger og likesinnende ?


beklager viss dette innlegget er tullete og inneholder skrivefeil ( ikke morsomt ment ) .




Er enig med atrof i at noen som synes d er irreterende med litt skrive feil burde ikke lest inleggene som innholder skrive feil,for å si d på en annen måte ingen er feil frie.

Kjetil

Lenke til kommentar

Quote:


AJH skrev (2002-05-19 18:25):

Har sett at forumet på VG.no har en "Er tråden upassende"-knapp. Det hadde jo vært en ide å lage en slik som f.eks etter 20 unike "trykk" stengte tråden, si ifra til moderatorene eller noe lignende. Det er bare et forslagt som sikkert trenger mye jobb for å få til å fungere. Håper dere får bukt med problemene da dette er/var et meget godt forum, på norsk til og med. Har selv begynt å poste nå i det siste men har vært aktiv leser av HW.no og forumet i et par år og ser samme trend som swanky og DrErling. Men for all del stå på, dere fortjener all ros som er å oppdrive...


Dette fins i framesversjonen av forumet.

Lenke til kommentar

swanky

 

Registrert:

2001-10-25

 

Meldinger: 111 Postet: 2002-04-30 23:46 ID: 20

--------------------------------------------------------------------------------

Å så deilig det er å se poster som er skrevet med fullstendige setninger! Uten skrivefeil!

 

 

Nå for du f... ta deg sammen da.

Det er ikke like enkelt og skrive riktig vær gang

i vertfall ikke de med dette problemet f eks

lese skrivevansker.Jeg har det og skriver masse feil

men det bare er sånn.Jeg tenker ikke over dette i det heletatt når man Skriver jo man mener jo selfølgelig og skrive riktig. Det blir jo bare sånn.Jeg ville ha hvert litt forsiktig men hva du utaler deg om... :smile:

swanky

Ps:denne kritikken er rettet mot swanky

Lenke til kommentar

Ja her ser jeg veldig mange som tar initiativ til et bedre forum! Det er glimrende!

 

Har selv skrevet inn til [email protected] og spurt om en forflytting/sletting av eldre posts. Når det finnes rundt 3500 emner m/13 000 svar på hovedkort & prosessor er det sånn at jeg ikke gidder å skrive inn! Jeg finner f*en meg aldri postene mine igjen (ikke vits å vise det til meg heller, jeg kommer f*en meg ikke til å finne denne heller!).

 

Et forslag er at ofte repeterte innlegg (Asus P4S533, P4 NW 1.6, osv) kunne blitt "foreviget", sånn at brukere med spørsmål om f.eks. NW kunne sett igjennom dem hvis det er noe de lurer på.

 

En siste ting: Hvis folk skriver feil, må folk ha litt forståelse. "MG & kammizen e på kvaddå for å kjp hk t bruttern" - inlegg kan jeg forstå kjempegodt at folk blir sure på.

 

Mvh

GviA

 

[ Denne Melding var redigert av: GviA på 2002-05-30 09:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...