Gå til innhold

Kan jeg kjøre Doom 3 på maks med denne pcen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. Har sakkfet meg denne pcen..

AMD Athlon 64 3200+

Asus nForce3 250 G Hovedkort

POV GeForce 6800 Ultra

1 Giga ram 333 MhZ

Maxtor 80 giga ATA hardisk

Logitch cordless desktop MX keyboard og mus optisk til tusen kr

Sound Blaster Audigy 2

Creative 6.1 høytallersett

Vannkjøling med fryseveske

Chenbro Gaming Bomb kabinett til pcen mens den gamle hvite kabinnettyet til vannkjølinga ved siden av hverandre

Vil denne være nok til å kjøre f.eks Doom 3 på Ultra setting og Far Cry på maks? Eller holder den bare til hig settings? Er rammen dårlig eller går den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersom jeg har forstått må man ha 512mb til GPU for å kjøre Ultra settings.

Jeg er litt utdatert på CPU, er det spesiell ytelsesforskjell på A64 3200+ og AXP 3200+ pr. i dag, med 32bit os ?

Skrevet

Det går nok fint det ja. Kanskje ikke optimalt, men ikke langt derifra. Ultra-innstillingene i Doom 3 fungerer riktignok best med skjermkort med 512MB, men slike er jo ennå ikke å oppdrive. Hvis du kjører høy oppløsning på High, med AF, så nærmer du deg allikevel den optimale opplevelsen av Doom 3 skulle jeg tro. (Altså, så vidt meg bekjent er ikke forskjellen mellom high og ultra så essensiell.)

Skrevet

Chenbro Gaming Bomb kabinett til pcen mens den gamle hvite kabinnettyet til vannkjølinga ved siden av hverandre

for å kjøre Doom3 må du nok bruke det nye kabinettet til å ha vannkjølingen i.. :hmm:

Er ikke meninge å være frekk eller noe, syntes bare det var litt morsomt at du tok med den iformasjonen til det spørsmålet! :roll:

Skrevet

AMD Athlon 64 3200+

POV GeForce 6800 Ultra

1 Giga ram 333 MhZ

Sound Blaster Audigy 2

Vil denne være nok til å kjøre f.eks Doom 3 på Ultra setting og Far Cry på maks? Eller holder den bare til hig settings? Er rammen dårlig eller går den?

du burde ihvertfall klare deg MEGET bra, du skulle kansje ha byttet til DDR400 ram hadde jeg vært deg. ellers så kjøre vel ikke systemet optimalt

Skrevet (endret)

Det kan du spille på max alt som er, bruk ram devider slik at cpu`n går på rett hastighet. Buker en P4 3200@3500 og POV Ultra 450\1200 1 gigg DDR 400. KjørereDoom3 Ultra high alt på max 1280x1024 4AAx8AF med 55 Fps i timedemo. I spillet ligger det på 60 fps 85% av tiden. (det er låst på 60 fps). fpr ca 79 fps uten AA\AF

1600x1200 alt på maks men igen AA\AF =60 fps.

Doom er overhypa på hw, går greit på min P4 [email protected] m ati 9700Pro også.

Får ca 30-35 fps på 1024 medium instilling.

Bytt bios på det POV kortet først, den fra fabrikk er ræva.

Jeg har en ny hvis du ikke har. Moddet til den farten du ønsker.

Endret av Ip dude
Skrevet

men jeg har desverre ikke råd til 400 mhz ram nå.. koster jo 1700 spenn.. så jeg får holde meg til denne.. men vil den rammen funke? Eller vil den fucka hele systemet og sånt så jeg ikke kan spille doom 3 og andre spill på maks?

Skrevet (endret)
vis du hadde en FX 53 prossesor så ville det ha vert mye bedre...hehe

du kan nok kjøre spillet middels-maks

Hvorfor skulle det bli så mye bedre med en FX 53?

3200+ holder i massevis til doom3.

Endret av Nikkor
Skrevet (endret)

AMD Athlon 64 3200+

POV GeForce 6800 Ultra

1 Giga ram 333 MhZ

Sound Blaster Audigy 2

Du kan kjøre doom 3 i 1280 x 1024 / high og ligge konstant på nærmere 60 fps, litt lavere med ultra settings ca 40 + fps. Far Cry får du ingen problemer med på maks settings. Har selv amd 64 3500 og 6800 gt.

Endret av Dr.Gonzo
Skrevet
Ok, flott.. Så rammen vil ikke utgjøre noen dårlig greie altså?

Det er vel ikke noe vits i å bytte ut rammen før du har fått testa spillene? Tror du kommer til å bli fornøyd med oppsettet ditt. Oppgrader rammen senere.

Skrevet

Hei gthaman

Ingen systemer kan per dags dato kjøre doom3 med alt på maks. Selv med fx-53 og 6800ultra og 2g 533mhz ram ungår man ikke å se fps helt nede i 17!!

Dette er bare tull, se min post lenger opp.

Kjører i 60 fps konstant i 1280x1024 Ultra High Q alt på max uten AA\AF.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...