Gå til innhold

Komplett vannavkjølingspakke -hjelp please


Anbefalte innlegg

lyrer litt på vannkjøling selv, titter på water Chill settene eller MIST settene.

Hvem er best/mest stille?

Etter det eg har fått med meg, så er det Waterchill Antarctica som yter best.

Duger dette? Lurer selv på å kjøpe det. Noen som har erfaring eller hørt noe om det?

Det duger visstnok ikkje til anna enn å få et lydlaust system, du kan kanskje overklokke litt meir. Søk på forumet. Det settet har vore diskutert ein del gonger. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva om man velger Evo 360 radiatoren istedet?

 

Prisen inkludert 3 stk Papst vifter blir da 2773,- .

 

Noen som har lest tester av disse radiatorene?

For kjøling av grafikkort og prossesor uten peltier ol. tror jeg nok en EVO240 holder i massevis hvis man har 2stk 120mm på lav hastighet.

 

Som alltid, rett meg hvis jeg tar feil!

 

Har mest sansen for forslaget til Satrucci_ ! Du kan eks. velge en EVO120 hvis du har plassproblemer. Legger du alt i handlekurven (uten å "gå til kasse") tar du et bilde / kopierer teksten så kan noen i forumet se over at alt passer. :yes:

 

Både WaterC eller Mist+AC er sterke kandidater! At jeg liker "egendefinert" er absolutt en smaksak :p

Lenke til kommentar
Denne vannkjølinga monterte jeg på 30 minutter, dette vifteløse poweret på 15 min, så skrudde jeg ut alle viftene i kassa. Det tok 5 min. Det ble så stille at jeg satte inn et neonlys for å vite når jeg hadde pc'n påslått :D Det finnes sikkert bedre vannkjølere, men denne er den enkeste jeg noen gang har montert. Pen å se på er den også. Nå har jeg ikke klokka men den kjøler i hvert fall godt.
Lenke til kommentar

vill et singel rad system være kraftig nok til og kjøle cpu, chipsett, gpu og harddisker?

 

Noen som vet om kasser der dual rad faktisk passer i? (link takk)

 

 

ossy: hvordan system plaserte du den i, og hvilke temperaturer har du?

Endret av Svar
Lenke til kommentar

Jeg har et msi neo platinum med amd 64 3000+, 2x 512 333 brikker, 160gig disk, dvd-rw og r9600xt i et blått thermaltake xaser III med plexi. Har pynta med litt blå neon. Alle 7 originalviftene fra kassa er fjernet og viftekontrollen er blitt arbeidsløs.

 

Stikker jeg fingeren nedi vannet i tanken er det litt varmere enn fingeren min, 40 grader kanskje :innocent: ? Tror cpu'en ligger sånn midt på 40 tallet. Har vga kjøleblokka til zalman på vga-kortet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Som trådstarter kan jeg kanskje fortelle dere hva jeg valgte:

 

- Zalman Resorator inkl. VGA kjøler

 

 

Min konfigurasjon:

- P4 2.8 ghz, 533 mhz, 512 kb

- Hovedkort Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz

- OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition (PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz)

- Vannkjøling: Zalmann Reserator + Zalman ZM-GWB1 VGA vannkjøler

- X800 Pro Vivo skjermkort soft mod til x800 XT

 

 

Mine erfaringer:

- Installasjonen av settet var en drøm. Brukte nok litt lenger tid enn Ossy, men i løpet av et par timer var alt på plass. Det var faktisk gøy å montere dette.

- Jeg har nå klokket mitt skjermkort fra orginal Pro setting (450/475) til 530/580, samt åpnet fra 12 til 16 pipes (mao også betydelig større varmeutvikling).

- Jeg har jeg klokket min prosessor til 3.5 ghz (har kun mått øke vcore til 1.6v). Maksinen har kjørt helt stabilt på dette nå i 5 dager (som har inkludert mange timer spilling av Doom ol). Vil forsøke å klokke prosessor ytterligere, men er allerede nå fornøyd. Temperaturen når max 53 (ved stresstesting) for både CPU og GPU. Minne kjøres på 2-3-2-5.

 

Isa

Endret av Isabella2
Lenke til kommentar

Bestilte vannkjøling i dag jeg også :D edit: Men avbestilte det en time etterpå :p

 

 

 

Takker for svar der nede! Fjernet bestillingen fra Microplex. (Greit system de har der :) )

 

Godt mulig at jeg heller går for noe brukt. *se på bruktmarked på HW.no* :)

Endret av kazaa
Lenke til kommentar
Bestilte vannkjøling i dag jeg også :D :

 

Slik er mine specs NÅ

 

 

Min bestilling:

 

1 stk. Zalman vannkjølingssett

1 stk. Swiftech GPU-vannblokk, m/peltier

1 stk. Papst vifte, 94m³/time, 26 dB(A)

2 stk. Minnekjøler, kobber

12 stk. Minne -/chipsettkjøler, kobber

3 stk. Kuriyama, slange 1/4"ID - 3/8"OD

3 stk. Slangeklemme, Ø9.7-Ø11.3

3 stk. Slangeklemme, Ø8.3-Ø10.1

 

 

Hehe... tror den slangen ble i minste laget ja :no: men men... kan sikkert bruke den som sugerør eller noe...

 

Summen kom på 3 162,99kr . Har bursdag på mandag så jeg for dekt ca. halvparten av faren min :)

 

Tenker i ettertid på om det er litt "overkill" med GPU-blokka... koster jo over dobbelt så mye som Zalmanblokkene.. Hva synes dere? Burde jeg endre bestillingen? (har resten av helga til å gjøre det regner jeg med, siden FÅ jobber på en søndag)

 

mvh Tor

 

Edit: Her er btw. en review av GPU blokka: http://www.ocfaq.com/reviews/shootout/mcw50tvsmaze41gpu/3

Den gpublokka var ikke så smart.

 

Den passive zalman saken vil slite med å fjerne varmen fra den og varmen vil gå til cpuen.

 

Peltierkjøler du skjermkort, bør du peltierkjøle cpu også. Og da trenger du større radiator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...