Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreløpig har jeg kun sett scsi kontrollere og en parallell port (uten at jeg helt kan skjønne poenget med det, men er vel en grunn :). Skjermkort er vel like rundt hjørnet og.

Skrevet
Foreløpig har jeg kun sett scsi kontrollere og en parallell port (uten at jeg helt kan skjønne poenget med det, men er vel en grunn :). Skjermkort er vel like rundt hjørnet og.

Det kommer nok aldri til å bli lansert PCI-X skjermkort, men PCI-e derimot (hiv det var det du tenkte på).

Ellers er SCSI kontrollere det eneste jeg vet som bruker PCI-X.

Skrevet

PCI-X brukes for det meste i servere. Det er flere typer kort som støttes, men de vanligste er SCSI og NIC (nettverkskort), da disse ofte trenger den ekstra båndbredden, les SCSI-320 og Gb nettverkskort..

Skrevet

Og det finnes halv-bastarder også. Jeg plukket nettopp opp et Intel GB NIC som er samme størrelse som vanlig PCI, men som kan utnytte 64bit som PCI-X gir. Det finnes flere vanlige PCI kort som støtter det, og som altså gir "bedre ytelse" i et PCI-X spor.

Skrevet

Og RAID-kontrollere (slike som bare passer i en produsents hovedkort... PCI-X porten som denne kontrolleren passer inn i er ofte grønn eller blå.

Eksempel:

Zero Channel Raid support (Raid card not included)

p4q.jpg

Bilde fra quad.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...