vanilla ice Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Heisann Jeg har en companiet.no harddisk, og som dere ser rommer den 160GB. Problemet er at jeg ikke får full uttelling, og max 140 GB kan brukes. Vet noen hvordan jeg kan få full uttelling av harddisken? På forhånd takk
vanilla ice Skrevet 7. august 2004 Forfatter Skrevet 7. august 2004 http://www.companietshop.no/product2.asp?i...ku=SP1614N&IT=%
Valent Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 haha, det er full uttelling. det står 200gb på min mens jeg får 186gb det har noe med at 1mb = 1024kb, osv osv osv.. hvis du skjønner?
P-in-P Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 Windows og de som lager forskjellige lagringsprodukter har ofte hver sin måte å regne antall MB på! Noen mener 1MB=1000kb, andre mener 1MB=1024KB (jeg holder meg til den siste!)
Simen1 Skrevet 7. august 2004 Skrevet 7. august 2004 (endret) jeg tror 7% forsvinner Ingenting forsvinner, det er bare Windows som skriver feil. Her er to korrekte måter å skrive den samme størrelsen på: 160GB = ca 149 GiB Windows buker ingen av disse to korrekte måtene å skrive på. De bruekr en feil kombinasjon av tall og benevning og skriver slik: 149 GB. Det er lett å skjønne at 160GB ikke er lik 149GB. Men det er også lett å skjønne at GB og GiB ikke er det samme. Det er to forskjellige benevninger og de har en omregningsfaktor i mellom seg. Det blir derfor feil å kombinere det den ene benevningen med et tall som hører til den andre benevningen. Kort oppsummert så skal du ikke bry deg så mye med hva Windows påstår. Du får likevel fullt utbytte av all plassen på harddisken. Edit: Det ble en liten logisk brist når det hadde sneket seg inn en "ikke" for mye. Endret 7. august 2004 av Simen1
CyberCS Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 (endret) det har med 1000 og 1024 å gjøre jeg har regnet på det Endret 8. august 2004 av CyberCS
hce Skrevet 8. august 2004 Skrevet 8. august 2004 Heisann Jeg har en companiet.no harddisk, og som dere ser rommer den 160GB. Problemet er at jeg ikke får full uttelling, og max 140 GB kan brukes. Vet noen hvordan jeg kan få full uttelling av harddisken? På forhånd takk Hadde du orket å faktisk _lese_ forumet du postet i så hadde du sett denne tråden under annonsering "Manglende harddiskplass, Typiske spørsmål om harddiskplass [win]. Det koster ikke så fryktelig mye å se seg om før man spør om noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå