Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs problemer (Dlink DI-624+)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har problemer mer trådløs tilkoblingen til min Dlink 624+, har en maskin koblet via eth kabel og det fungerer, dhcp fungerer som det skal og internett osv fungerer uten problemer. Men med trådløse pcen kommer det beskjed om at jeg har koblet på nettverket og at signal kvaliteten er bra/medium/lav og alt ser ok ut. Men jeg mottar ingen ip adresse, ipconfig /renew fungerer heller ikke da får jeg Timeout. Og dersom jeg prøver å pinge routeren (192.168.0.1) får jeg ingen svar, heller ikke om jeg pinger den andre pcen (den som er koblet via eth kabel).

Jeg detter ofte ut også pga dårlig signal men tror ikke det har noe å si på at internett fungerer eller ikke?

(Bruker WinXP, har på motta ip automatisk og alt skal være ok på pcen)

Finnes det noe annet jeg må gjøre på DI-624+ for å få dhcp over trådløst nettverk, eller er det noe annet som kan være feil?

MVH

Kenneth

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg detter ofte ut også pga dårlig signal men tror ikke det har noe å si på at internett fungerer eller ikke?

(Bruker WinXP, har på motta ip automatisk og alt skal være ok på pcen)

Finnes det noe annet jeg må gjøre på DI-624+ for å få dhcp over trådløst nettverk, eller er det noe annet som kan være feil?

mm

har prøvd å løse dette hos en kompis, men hadde litt hastverk.

det du skal gjøre

1. hente fram bruksanvisningen

2. hente fram all info og din leverandør av internett (dsl forhandler hvis du har dét)

3. konfigere routerene slik at den kan gi en ip til din trådløsepc (ja, dette skjer ikke automatisk når det er trådløst)

lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...