Norseman1968 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) VG og andre store aviser har tabba seg ut med sine sensasjons nyheter ang voldsspillet Manhunt når de skrev at spillet fikk skylda for drap begått av en tenåring i England. Les denne artikkelen i Itavisen Endret 5. august 2004 av superrune
Dinsdale Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Jeg hadde vel aldri kjøpt Manhunt til min 14 år gamle sønn. Men det viser jo bare hvor bra foreldrene følger med den delen av barnas fritid Har han lastet det ned og spilt i smug, er jo saken en annen.
reznor15 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Er ofte voldsspill får skylda for sånt. Vil det si at knivdesperadoen hadde spillt altfor mye gta??
NoLimit_^ Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 (endret) Foreldrene til Stefan Pakeerah føler seg sikkert jævlig domme nå, med tanke på at de skulle saksøke alt fra Sony til Rockstar Endret 5. august 2004 av NoLimit_^
MemorY Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Det er bra typisk da... alle aviser hiver seg over sånne saker ogf sier det er spillet sin skyld.... haha
Melfacion Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 som mange har sagt før: spill dreper ikke, mennesker gjør det. uansett om drapsmannen hadde spilt spillet eller ikke gjør ikke automatisk alle som spiller manhunt til drapsmenn... selv om vedkommende spilte spillet før han var 18 (som er aldersgrensen på nevnte spill). Jeg fikk selv mamma til å kjøpe "Carmageddon" til meg da det var nytt. Må vel være 7 år siden i hvertfall... da var jeg 11 år. jeg tror ikke jeg har tatt skade av det. Minstemann på 4 år satt og spilte Vice City veldig mye i fjor, og han har heller ikke vist symptomer på stormannsgalskap enda. Det har nok mer med holdninger enn spill å gjøre dette her, ja. Synes det er hyggelig å høre (misforstå meg rett; drap er aldri hyggelig) at drapsmannen ikke hadde noe med spillet å gjøre. Dumt av foreldrene til offeret å legge skylden på spillet i en slik situasjon
paranoide Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Det hadde ikke forundret meg om foreldrene faktisk hadde kjøpt han spillet. Maken til idioter. Det er tragisk at de mistet sønnen sin sånn, men jeg fikk intrykk av at de brydde seg mer om spillet enn tapet av sønnen.
Melfacion Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 Det hadde ikke forundret meg om foreldrene faktisk hadde kjøpt han spillet. Maken til idioter. Det er tragisk at de mistet sønnen sin sånn, men jeg fikk intrykk av at de brydde seg mer om spillet enn tapet av sønnen. jeg føler at dette er et typisk USA-scenario. 1. noe har skjedd (i dette tilfellet: en gutt har blitt drept) 2. hvem sin skyld kan det være? (i dette tilfellet så de sammenheng mellom drapsmåte og et data-spill) 3. saksøke! merkelig at dette skjedde i england, og ikke i USA ---- blir helt ærlig lei meg av sånne mennesker. de burde mye heller fokusert på tapet av sønnen, og evt. drapsmannen. ikke hvor drapsmannen fikk idéene fra, men hvorfor han gjorde det.
Goophy Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 tter drapet, som ble begått på grunn av en krangel om oppgjør for narkotika. Snakk om å ta forhastede slutninger... Skal vedde på at en god del foreldre har brent opp barna sine kopier av Manhunt etter dette, bare pga. at tabloidavisene har altfor mye imot voldsspill.
abcd423417984 Skrevet 5. august 2004 Skrevet 5. august 2004 typisk eksempel på hvordan mediene bestemmer hva folk skal mene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå